Het wordt nu wel spannend....

suus73

New Member
:lol: Hallo allemaal, het begint me te duizelen hoor. Een poosje terug heb ik me al aan jullie voorgesteld omdat ik veel op dit forum zit te lezen om aan informatie te komen. Mijn man, Sander, heeft een tijdje terug een goed gesprek gehad met iemand van een australisch bedrijf die te kennen gaf hem wel heel graag in dienst te willen nemen. Na wat heen en weer gemail hebben we vanmorgen een concept contract ontvangen van zijn (toekomstige) werkgever. Hihi, nu begint het wel echte vormen aan te nemen. Ik weet dat er nog een hoop te doen valt. We hebben altijd graag een poosje naar het buitenland willen gaan, en na 2 keer in Aus te zijn geweest zaten we stiekum te dromen. Maar gaan die dromen dan nu uitkomen? Het ziet er wel naar uit. En we moeten nog veel doen denk ik... ik heb ook geen idee hoe snel het nu allemaal gaat. Als we het contract tekenen gaan ze een business sponsorship aanvragen.... dan de visa nog in de paspoorten en alle documenten die we nog moeten regelen. En ons huis.... En misschien vind ik dan ook wel een leuke baan. Ik kom uit het toerisme en daar is in Aus ook geen tekort aan.... Hihi, wij gaan ons vanavond nog verder inleven in alles en de vragen die nog opkomen, daarvoor kruipen we achter dit forum.

We houden jullie op de hoogte...

Suus en Sander  :up:

Heel erg leuk joh! Lekker idee dat het wellicht allemaal echt kan he? Er is nog een hoop te doen, maar geniet iedere keer maar van de momenten, iedere stap is er weer een! Ik ben benieuwd naar het vervolg!
Veel succes!
Francine

Me too! Houd ons op de hoogte!
Ik ga als alles goed gaat op Liam's visum mee liften, hij is ook bezig met sponsered business migration!  :wink:

:) We hebben ons gisteren helemaal verdiept in het contract wat ze hebben gestuurd en nog een berg bedrijfsinfo. We hebben alle diploma's opgezocht, want we moeten achter het vertalen aan. Met de medicals moeten we even wachten, ze geven door wanneer dat moet. Het bedrijf heeft een eigen migration agent, waarvoor we ook een vragen lijst alvast moeten invullen.  Nu is het wel zo dat onze beide paspoorten tot half 2007 geldig zijn. Ik denk dat het verstandig is om deze alvast te vernieuwen???Want daar komt straks natuurlijk het visum in. Misschien is het raadzaam om dan alvast een paspoort te hebben wat in ieder geval weer 5 jaar geldig is.

Oja, en we zaten ook nog met de volgende vraag... hij krijgt daar ook een auto van de zaak. Hebben ze in Aus ook de bijtelling net als we nu hier in nederland hebben??

Groetjes weer!!

Suus

Klikt erg goed allemaal voor jullie  :up:, inderdaad nog veel te regelen maar dat komt allemaal goed.

DIMA adviseert dat paspoorten minimaal 2 jaar geldig zijn, dus het is denk ik verstandig om ze alvast te vernieuwen.

Veel succes met de volgende stappen.

Groetjes,
Susan

Ik heb ook paspoort vernieuwd wat nog tot midden 2007 geldig was. Leek me ook handiger.
In Australie hebben ze geen bijtelling (voor zover ik weet), wel Fringe Benefit Tax, en dit wordt afgedragen door de werkgever. Als het goed is, houd de werkgever dus rekening met deze kostenpost! (via salaris of anderszin, maar daar hoef je dus niets van te merken)

henriette

Hallooo allemaal,

:cool: Het is alweer even geleden, dus even een kleine update.. We zitten nog midden in de procedure, maar vanmorgen kregen we het bericht dat de planning is dat mijn man 01 feb gaat beginnen in Aus. Dus dat gaat wel heel erg hard ineens. Gisteren zijn we overigens alle documenten gaan certificeren en kopieeren. En dankzij jullie goede tips hebben wij ons een hoop geld bespaard. Na wat belletjes naar diverse afdelingen Burgerzaken van de gemeentes in onze regio zijn we uiteindelijk terecht gekomen voor 0,30 cent per kopie. En dan te weten dat onze eigen gemeente 9,50 rekende per kopie :-D. De rest zat er tussen met 5 à 6 eurries. Dus mensen... bel ze allemaal plat want het loont echt de moeite!! Vandaag gaat alles naar de vertaler en dan z.s.m. met de koerier naar Aus. De komende tijd gaan we ons druk bezig houden met het vervoer van onze hond en 2 katten. Wordt ook vast nog een heel gedoe. Vind het wel sneu hoor, die beestjes in zo'n vliegtuig, zo lang, ze worden natuurlijk helemaal smerig. Wat doen we ze aan..... maarja, we gaan ze ook echt niet weg doen. We hebben er nog over gedacht een goed tehuis voor onze 2 katten te vinden. Maar dat valt natuurlijk niet mee. Het zijn lieverds en we willen dat ze samen blijven. Mocht iemand dit lezen en denken... ik weet wel iemand die 2 lieve katten kan hebben, stuur me dan even een pmtje.... Ik hou jullie op de hoogte van onze vorderingen.....

Groetjes,

Suus :lol:

Back