Hey ik wil ook naar Australia.

Pellie

New Member
Hey hallo, iedereen. Ik ben Robert, ook helemaal gek van Australië (net als iedereen hier op het forum denk ik), ik zit al een hele tijd met het idee om te emigreren en sinds ik begin dit jaar 4 maanden in Australië geweest ben wist ik het zeker, ik ga proberen te emigreren. Na veel zoeken op het internet heb ik op veel vragen een antwoord gevonden maar niet op alles, misschien heeft iemand op het volgende een antwoord.

Het werk wat ik doe (Cheesemaker) staat dus op de SOL list. Als ik met dit beroep een Skilled visum kan
aanvragen moet ik dan ook in de kaas gaan werken of kan ik ook iets heel anders gaan doen?

Dit zal hoogwaarschijnlijk een tijdelijk visum worden. Wat zijn de kosten om hier na een tijdje een permanent visum van te maken en moet je dan ook aan bepaalde voorwaardes voldoen?

Hoop snel een antwoord te krijgen. Alvast heel erg bedankt.

Robert.

Welkom Robert!
Misschien moet je even bij Skilled Visa kijken en anders search gebruiken.

Een hartelijk welkom van ons op dit wonderbaarlijke, leuke, informatieve, gezellige en vooral ook verslavende forum.

Ik hoop dat alle informatie die je nodig hebt, hier, of met dit forum, kan vinden.

Rene

Van harte welkom,let niet op Rene -L ,hij heeft last van Australie verslavingen ,vooral van NT .
:lol: :-D
Groeten ,Katja

[quote author=njusha link=topic=3193.msg36565#msg36565 date=1132088999]
Van harte welkom,let niet op Rene -L ,hij heeft last van Australie verslavingen ,vooral van NT .
:lol: :-D
Groeten ,Katja
[/quote]

NT verslaving??? Is niet waar!!! Ik ben Qld verslaafd (naast forum verslaafd!!
Ik help alleen Sara met haar  :cheer: :cheer: :cheer: [size=14pt]YEAH, GO, NT [/size] :cheer: :cheer: :cheer: promotie!!

Rene

Welkom op het forum :up:

alvast een kort en duidelijk antwoord op je eerste vraag: NEE, als je eenmaal je visum hebt kun je in Australie gaan doen wat je wilt!!

Voor de verdere visumkosten en specificaties zie http://www.immi.gov.au/

Gr Wilbert

Robert......welkom, succes en veel plezier hier.
Gebruik de search en veel van je vragen zullen beantwoord worden.

Bert

[quote author=Rene-L link=topic=3193.msg36568#msg36568 date=1132089580]

NT verslaving??? Is niet waar!!! Ik ben Qld verslaafd (naast forum verslaafd!!
Ik help alleen Sara met haar  :cheer: :cheer: :cheer: [size=14pt]YEAH, GO, NT [/size] :cheer: :cheer: :cheer: promotie!!

Rene

[/quote]

En ik ben Sara, de NT-gek!  :lol:

Ook van mij een hartelijk welkom en wees voorzichtig: het is errug verslavend!  :up:

Hey Robert, welkom op dit forum! :happysun:
Ik ben ook net nieuw hier en het bevalt me prima..
Het is wel verslavend, zodra ik tijd heb dan meteen even kijken.
Ik heb er al veel aan gehad, ik hoop jij ook!
:hi:

Welkom,

en dan maar ff een snel antwoord op je vraag, voor de rest kijk onder skilled visa....

- als je 120 punten haalt op de puntentest skilled visum, kun je een Skilled independent aanvragen en krijg je meteen een permanent visum en kun je overal gaan wonen en mag je al het werk doen wat je wilt (hoeft dus niet in je beroep te zijn)
- haal je minder dan 120, kun je een SIR of STNI aanvragen. Hier zijn wel regels aan gebonden waar wonen en je moet in je beroep werken.Dit zijn tijdelijke visa, na 2 of 3 jaar kun je dan een permanent aanvragen.

Algemeen: beroep op SOL, laatste 12 van de 18 maanden recente werkervaring in EEN beroep van de SOL (hoeft dus niet je eigen beroep te zijn), eventueel extra punten voor engels-laatste 3 van 4 jaar werkervaring in een beroep van de SOL, minimaal nivo van engels (IELTS test), en niet ouder dan 45.

Om te beginnen moet je je skills laten assessen, zie voor verdere info onder SKILLED VISA op het forum.

Succes, gr. Sab

Weet wel dat je een QLD verslaving hebt ,Rene-l.Zullen wij 2 Qld verdedigen en Sara NT  :up:

[move][/move]Queensland up :cheer: :cheer: Queenslan up

NJUSHA, DARLING, LET'S GO FOR IT

[size=16pt] :cheer: :cheer: :cheer: YEAH, GO, QLD!!! :cheer: :cheer: :cheer:[/size]

en voor Sara, die het alleen af moet

:cheer: :cheer: :cheer: YEAH, GO, NT!!! :cheer: :cheer: :cheer:

[quote author=Rene-L link=topic=3193.msg36746#msg36746 date=1132179594]
:cheer: :cheer: :cheer: YEAH, GO, NT!!! :cheer: :cheer: :cheer:
[/quote]

Ik doe mee!  :wink:

Je ziet, we zijn allemaal een beetje gek hier!  :lol:

Back