hi ben Rob

Robdent

New Member
hoi hoi,

ik ben rob, om mij ook maar even voor te stellenn. Op dit moment begin ik net mijn emigratie plan vorm te geven. Mijn partner is australisch en tegen de verwachting intch toegelaten om te gaan studeren in sydney. Dus in plaats vna allebei naar london UK te verhuizen, ga ik dus verhuizen naar sydney.
Op dit moment al aangemeld voor de OET. Verder bijna alle papieren bij elkaar om door de ADC gewaardeerd te worden. Lukt dat, dan kan ik medio september, preliminary exams afleggen, en uiteindelijk een six day clinical exam. Met het verdiende certificate mij registreren bij de NSW dentalboard, en al deze gegevens gebruiken om als skilled professional enigszins eenvoudig een visum te krijgen. Al met al een plan wat nog wel minimaal een jaar in beslag neemt.

Groet Rob

Hoi Rob,

Welkom op het forum. Woont je vriendin nu in Sydney? Jammer dat het allemaal nog zo lang duurt, maar voor je het weet is het zo ver, tenminste dat hoop ik dan, want wij zijn nog niet zo ver, helaassssss.

Succes met alles en veel lees en schrijfplezier!

Dijnnas

dat hoop ik ook.
mijn registratie als tandarts duurt nog minimaal 2 jaar voor dat allemaal goed geregeld is, en ik dus met een skilled migration visa aan de slag kan. Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om voor die tijd al in australie te wonen. En dan terwijl ik daar al woon en werk, mijn registratie verder te regelen. Dan als dat geregeld is over te gaan naar skilled migration visa. Heeft iemand hier ervaring mee? en welk visum is dan ideaal?

Hoi Rob,

Welkom op het forum!
Even over je registratie als tandarts, misschien is het vergelijkbaar met de artsen registratie? Ik ben zelf arts en ik ben nu bezig om mijn conditional registration te regelen (kan als je een werkgever vind in Oz) en dat betekent dat ik wel kan werken maar op tijdelijke basis voor max. 5 jaar maar in die tussentijd ga ik dus mijn examens regelen...

Ik weet niet of voor jou hetzelfde geldt maar je kunt vast bij de dental board? info krijgen hierover,

Succes!

Groetjes Marie

hey,

dank je voor de informatie. ik weet niet of dit mogelijk is bij tandartsen. Ik heb contact gehad met een bemiddelingsbureau voor tandartsen in australie, maar die hebben er oko niks ove gezegd. ik zal eens zoeken. Mag je met conditional gwoon volledig werken? of alleen onder supervisie?

Rob

Hey Rob,

Officieel denk ik onder supervisie maar volgens mij werk ik gewoon zelfstandig en kan ik overleggen indien nodig  :wink:

Succes  :up:

je had inderdaad gelijk. Het is mogelijk om conditionele registratie te verkrijgen. En toevallig ken ik ook al een tandars die mij dan daarop kan en wil uitnodigen en sponsoren voor het visum. Nu nodig omdat ik nog niet independant skills kan krijgen zonder de ADC examens volledig af te leggen!
Bedankt voor de informatie!

Wauw Rob!

Dat is fantastisch nieuws! :clap2: :clap2: :clap2: Dan heb je een stuk sneller je visum!
En het geeft je natuurlijk weer de tijd om voor je permanente aanvraag te gaan,

Succes :up: Marie

Na even wat zoeken kan ik inderdaad bij elke dentalboard tijdelijk geregistreerd worden. Echter, in tegenstelling tot artsen is er geen apart visum voor nog niet skills assesed tandartsen, en dus is er eigenlijk geen geschikt visum voor die situatie. Terwijl ik eigenlijk al wel een geschikte supervised functie heb gevonden....
Lastig. Iemand een idee welk visum dan wel geschikt zou zijn?
Wellicht dat voor het visum een conditional registration bij een dental board genoeg zou zijn, om de punten voor het skilled visum te krijgen, echter dat staat nergens vermeld. Overal word de skills assesment door adc als requirement aangegeven.

Back