Hi everybody

A

Arjan

Laat ik me ook maar eens voorstellen.

Ik ben Arjan en al heel lang vastbesloten te emigreren, bij voorkeur naar Australië.

In 1999 ben ik een jaar in Australië geweest als backpacker en sindsdien ben ik mijn best aan het doen te kunnen voldoen aan alle eisen die, frustrerend genoeg, erg aan verandering onderhevig zijn.

Mijn jaar in Australië was een prachtig avontuur vol met ups and downs, maar ik ben niet iemand die Australië continu tot paradijs bombardeert, want dat is het gewoon niet. Het kostte me destijds ook wel enige moeite om me thuis te voelen daar, terwijl ik normaal gesproken nooit zo'n moeite heb om me aan te passen.

Waarom wil je dan toch in Australië wonen?
Omdat ik na enkele maanden down under mijn draai helemaal had gevonden en ik het land en haar mentaliteit begon te begrijpen. Ik kan net zoveel goede als minder goede aspecten over Australië vertellen, maar als ik het leven in Nederland vergelijk met het leven in Australië, dan weet ik het wel.

Wat me erg opvalt in dit forum is dat er veel mensen zijn die spontaan besloten hebben naar Australië te emigreren en dat ze al helemaal rond hebben waar ze willen gaan wonen. Ik vraag me dan af of die mensen eigenlijk wel beseffen wat voor strenge regels er bestaan om dat land als immigrant binnen te mogen komen. Ik zelf word af en toe helemaal gek van die regels en ben dus al heel lang bezig om mijn kansen te vergroten. Ik ben nu hard op weg aan alle criteria te voldoen, maar dan nog is het een heel onzeker proces.

Anyway, ik hoop hier veel informatie te vinden.
Iedereen veel succes met de plannen!

Groeten,
Arjan

[quote author=Arjan link=topic=1496.msg12661#msg12661 date=1113246612]
Laat ik me ook maar eens voorstellen.

Ik ben Arjan en al heel lang vastbesloten te emigreren, bij voorkeur naar Australië.
[/quote]

[quote author=Arjan link=topic=1496.msg12661#msg12661 date=1113246612]
Wat me erg opvalt in dit forum is dat er veel mensen zijn die spontaan besloten hebben naar Australië te emigreren en dat ze al helemaal rond hebben waar ze willen gaan wonen. Ik vraag me dan af of die mensen eigenlijk wel beseffen wat voor strenge regels er bestaan om dat land als immigrant binnen te mogen komen. Ik zelf word af en toe helemaal gek van die regels en ben dus al heel lang bezig om mijn kansen te vergroten. Ik ben nu hard op weg aan alle criteria te voldoen, maar dan nog is het een heel onzeker proces.
Arjan
[/quote]

Hoi Arjan ! Welkom op dit forum !

Ik ben het helemaal met je eens ! Het is mij ook al vaak opgevallen dat men 'besluit' dit jaar in Australie te gaan wonen terwijl men nog niet eens aan een visumprocedure begonnen is  :?

Met jouw realistische kijk hierop en je doorzettingsvermogen kom je al een heel eind  :up:

Veel succes in elk geval met alles !

Groetjes,

Ingrid.

Welkom op 't forum!  Je hebt inderdaad gelijk, het is verschikkelijk moeilijk voor vele mensen en soms ook onmogelijk.  Ik heb het geluk dat ik een spouse visum kon krijgen.  Zelfs na 17 jaar getrouwd te zijn moesten zij allerlei bewijzen zien en zelfs twee verklaringen dat wij een echt huwelijk hadden en kinderen.

Sterkte!

Dank voor het begrip.

Ik hield er rekening mee dat er op dit forum vooral positivos rondliepen met alleen maar dromen.
Nou ben ik zelf ook een positivo maar wel een realistische  :cool:

:hi: op het forum!

Zelf vind ik het vrij logisch dat je vantevoren een bepaald gebied of een bepaalde plaats uitkiest. Misschien heb je daar familie of vrienden wonen. Verder is Australie nogal groot, dus het maakt wel een beetje verschil of je nou naar Darwin of naar Hobart gaat (om maar wat te noemen).

Wij hebben de keus (Brisbane of Adelaide) af laten hangen van hoeveel punten we konden scoren. Nu dat er precies 120 blijken te zijn gaan we voor Brisbane!

groetjes en succes met je aanvraag,

Hillegien

Ik weet niet of het klopt dat er hier op het forum alleen maar positeve onrealistische dagdromers rondzwerven hoor  :roll:. Maar ik denk wel dat het belangrijk is om van tevoren even goed na te denken of je push of pull redenen hebt. Nu ik hier ben kan ik zeggen dat het echte regelen en wachten pas begint als je aankomt! Tot die tijd verblijf je namelijk in je gezellige, comfortabele en vooral vertrouwde wereld/Nederland/of ergens anders  :up:. Maar als je hier komt, dan sta je er echt even alleen voor (of je moet toevallig iemand kennen met een poffertjespan  :cool: he Syl  :up:). Voor ons begon de moeilijke periode echt hier pas. En het is echt niet allemaal leuk, en het gaat niet vanzelf, en het kost een heleboel tijd, energie en geld. Maar dan mag je wel in een land wonen waar de zon vaker wel schijnt dan niet!

Hoe dan ook van harte welkom op het forum, en een beetje een andere insteek is af en toe helemaal niet slecht!

Wat me erg opvalt in dit forum is dat er veel mensen zijn die spontaan besloten hebben naar Australië te emigreren en dat ze al helemaal rond hebben waar ze willen gaan wonen. Ik vraag me dan af of die mensen eigenlijk wel beseffen wat voor strenge regels er bestaan om dat land als immigrant binnen te mogen komen.

Hoi Arjan,

Ten eerste welkom op dit forum!
Oke ik heb nog niet definitief besloten of dat ik de procedure voor emigratie ga opstarten, maar dan kan je me onder de door jouw genoemde groep plaatsen van mensen die "spontaan gaan emigreren". Zelf ben ik echter van mening dat je niet zomaar gaat emigreren en dat iedereen best wel goed over de voor- en nadelen hiervan nadenkt (je laat ten slotte heel wat achter). Aan de andere kant ben ik van mening dat je niet te somber moet zijn met je verwachtingen, tenslotte mag je altijd weer terug naar Nederland :-D.
Een tweede is de plek waarna je wilt emigreren... Zelf vind ik het niet slecht om hier over na te denken. Oke je hebt een aantal punten nodig om een visum te verkrijgen, maar ik denk dat er best een grote groep is die ander werk gaan/willen doen dan de opleiding/werkervaring waarvoor het visum verstrekt is. En daarbij is het belangrijkste dat je werk slechts nodig hebt om je verblijf in australie pas echt aangenaam te maken en niet andersom!

Leuk al deze reacties :up:.

Eerst even wat rechtzetten:

[quote author=Chantal link=topic=1496.msg12719#msg12719 date=1113306907]
Zelf ben ik echter van mening dat je niet zomaar gaat emigreren en dat iedereen best wel goed over de voor- en nadelen hiervan nadenkt (je laat ten slotte heel wat achter). Aan de andere kant ben ik van mening dat je niet te somber moet zijn met je verwachtingen, tenslotte mag je altijd weer terug naar Nederland :-D.
[/quote]

Ik zie niet op tegen emigreren en ik ben ook helemaal niet huiverig voor een totaal ander leven in Australië. Wat mij vooral frustreert is het ingewikkelde proces wat voorafgaat aan het aanvragen van een visum. Al die regels en procedures waar je mee te maken krijgt, die halen bij mij heel vaak de voorpret weg. En ook al voldoe je aan alle eisen, dan nog is het afwachten geblazen.
Maar deze jongen geeft niet op :evil:.

Ook the ACS waar ik als IT-er mee te maken krijg is een frustrerende organisatie. Zij stellen hardere regels op dan dat de regering doet. Dus eigenlijk kom ik relatief eenvoudig door de points test, maar the ACS is dan toch weer een ander verhaal.

Maar genoeg gemiept, we gaan gewoon lekker door!

Hoi Arjan,

Mijn poging om een Skilled Independent visum te bemachtigen staat nog in de kinderschoenen, eigenlijk heb ik net pas helemaal booklet 6 doorgenomen. Dus dat gedoe met die regels en procedures staat me nog te wachten.

In ieder geval veel succes met je aanvraag, Chantal

Welkom Arjan!

Wij wonen hier nu een jaar of negen, hebben redelijk willekeurig een woonplaats gekozen... Je moet toch ergens beginnen  :) En het is een geweldige ervaring met ups and downs. (in de eerste jaren). Nu eigenlijk alleen maar ups  :) Het is echt altijd maar afwachten ook al weet je redelijk waar je terecht komt, er spelen namelijk zoveel factoren mee. Sociaal network, Werk, etc. bereikbaarheid??

Heel veel succes in ieder geval met je plannen!

Enneh, Rebekka tijd voor een poffertjes-pan-meeting?

Groetjes
Syl

hoi Arjan,

leuk kennis te maken. Ik ben er ook pas sinds gisteren dus ik kan je  niet echt welkom heten aangezien ik hier ook een nieuweling benf.

Ik begrijp wat je bedoelt met de eisen die ze stellen. Ik heb gelukkig een visum kunnen aanvragen op grond van 'migration by partner'. Maar dan nog: wat een bewijsstukken moesten wij leveren!Verkaringen van onszelf, van getuigen, foto`s, poststukken , data etc.Tevens een uitgebreide medische keuring van HIV-test tot x-ray en het checken van knobbels in je lymfen...Alles werd onderzocht.
Ik weet dat ze risicos voor de maatschappij daar moeten uistluiten, maar af en toe voelde ik mij echt een verdachte of had ik het gevoel een vleeskeuring te moeten ondergaan. Anyway, het heeft uiteindelijk maar anderhalve maand geduurd tussen de aanvraag opsturen (berlijn) en een reactie per email te krijgen dat het visum was toegezegd...Ik heb dus geluk gehad.
Maar nu gaat het echte werk pas beginnen.....We hebben twee jaar erover nagedacht en uiteindelijk de knoop doorgehakt en aangezien ik er nu twee keer geweest ben, heb ik wel een idee kunnen krijgen hoe de cultuur en maatschappij daar is. Tevens heb ik tussen mij en  Phil (mijn virend) al cultuurverschillen gemerkt , dus weet ik wat ik kan verwachten. Ik moet zeggen dat ik er positief tegenover sta!!!
Maar ik weet uit verhalen van mijn schoonouders (zijn zelf ook naar australie geemigreerd vanuit engeland en portugal) en van Phil (aantal jaar in europa gewoond) dat je altijd het gevoel zal hebben tussen twee landen/thuishavens in te zitten.Een soort van gespleten loyaliteit dus.. Elk land heeft zijn voor- en nadelen....
je kunt je zoveel mogelijk ervan proberen voor te stellen, maar ondervinden laat pas zien of je je ergens kunt thuisvoelen!

Ach, we denken maar zo...er is altijd een weg terug!!!!!!en de techniek staat voor niets, zeggen we maar..

ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte met je visumaanvraag!!!!!!!!!!!!!!

' Leven is meervoud van lef' (quote loesje)

liefs lindapinda

Ha Lindapinda,

Jij ook welkom natuurlijk.

Ik zie ook nog voordelen in dat ingewikkelde proces van visum aanvragen.
Hoe lastiger, tijdrovender en energievretender het is, hoe meer aanvragers zullen opgeven.
Dus dan blijven er meer visa over voor de echte doorzetters!

:lol:

Een beetje een laat welkom, maar evengoed alsnog  :hi: 

Ik wil ook nog even reageren op het feit dat je het frapant vindt dat sommige mensen er al van uit gaan dat ze dit jaar nog in Australië zullen zijn.
Wij zijn ook van die mensen, ons Skill Assesment is nu net de deur uit en daarna gaan wij voor Designated Area Sponsored Visum. Onze kansen zien er zo "goed" uit dat wij er er idd ook vanuit gaan dit jaar of vroeg volgend jaar in Oz zullen zitten, het huis is verkocht. Dus ja wij zijn zeer zeker heel positief! En dat gevoel wil ik wel graag zo houden!!

Groetjes Linda

[quote author=Lin link=topic=1496.msg14120#msg14120 date=1114768229]
Een beetje een laat welkom, maar evengoed alsnog  :hi: 

Ik wil ook nog even reageren op het feit dat je het frapant vindt dat sommige mensen er al van uit gaan dat ze dit jaar nog in Australië zullen zijn.
Wij zijn ook van die mensen, ons Skill Assesment is nu net de deur uit en daarna gaan wij voor Designated Area Sponsored Visum. Onze kansen zien er zo "goed" uit dat wij er er idd ook vanuit gaan dit jaar of vroeg volgend jaar in Oz zullen zitten, het huis is verkocht. Dus ja wij zijn zeer zeker heel positief! En dat gevoel wil ik wel graag zo houden!!

Groetjes Linda

[/quote]

Dat is mooi dan!

Mag ik vragen welke skills je gaat laten assessen?
Ik zelf ben IT-ert dus moet ik met the ACS aan de slag.

Back