Hi everyone

Carin

New Member
Hoi wij zijn een gezin met 3 kids (3,6,10) momenteel wonen we in Auckland en hebben plannen om naar Bundaberg Queensland te verhuizen!
Ik heb een job offer als Occupational Therapist, hubby heeft nog geen werk en zoekt iets in IT (Software architect). Ik vraag me af hoe makkelijk het is om als IT-er een baan in Bundy te vinden en ook hoe Bundy is als stad/omgeving om daar de kids groot te brengen....
Alle advies is welcome!

Cheers :) Carin

Welkom, mooie regio met heeeeeeel veel suikerplantjes en heel mooi weer. Voor IT niet helemaal het centrum van het universum wat ik me er als toerist van kan herinneren ;)

Welkom op het forum! Wat ik me kan herinneren van mijn roadtrip een paar jaar geleden is het idd voor IT niet de makkelijkste plek. Maar je kan altijd proberen om via een online medium wat werk te krijgen.

Ik met een werktuigbouwkundig degree werkte als een consultant/software architect voor Siemens PLM software. Ik werd o.a. ingehuurd door ASML om de CAD/CAM/CAE and PDM systemen te ondersteunen en processes software matig te verbeteren.
Helaas is IT een hele kleine markt en heb ik besloten om van carriere switchen! Ik wil namelijk in een grote industrie werken, omdat daar de meeste mogelijkheden liggen.
In Eindhoven is ASML groot en alle omliggen bedrijven doen allemaal wel iets voor hun. Hier ben ik Project Manager in Constructie en Mijnbouw. Grootste project is de Silica Mijn in Cooktown, ik regel de fabrication voor de gehele process plant plus ik ga de shutdown doen. Totaal iets anders maar ik kan wel op nivo werken, maar dan anders ;-).
Uit eindelijk gaat het er toch om dat je van het leven kan genieten en er is echt niet maar een(1) soort job in de wereld wat je gelukkig maakt! In NL had ik nooit deze stap gemaakt, maar nu ik ben geswitch heb ik er absoluut geen spijt van...

Welkom! Nog iemand die Nieuw Zeeland verlaat en de Tasman oversteekt! (ik heb bijna 10 jaar in NZ gewoond met mijn kiwi partner en woon nu alweer 5 jaar in Australie). Kan je helaas niet helpen want ik woon in het.westen.

Back