Hi!

Lindy

New Member
Hallo!

Ik ben Lindy
Samen met mijn vriend ben ik aan het kijken naar mogelijkheden om richting het mooie Australië te verkassen. In eerste instantie 'voor langere tijd', om vanuit daar te zien of we nog wel terug willen. In elk geval lang genoeg om een ander visum nodig te hebben dan een standaard toeristenvisum!

We zijn al een tijdje bezig, afgelopen november even rondgekeken (zag er goed uit :)) en waren voordien al bezig met zoeken naar mogelijkheden.
Helaas hebben we vandaag gehoord dat we niet op een (ik denk dat 'em dat is) skilled visa die kant op kunnen, te kort ervaring in een functie die op de lijst staat. We hebben wel allebei een afgeronde HBO opleiding (lees: diploma's behaald), ik toerisme, mijn vriend vrijetijdsmanagement, maar dat haalt niks uit...

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het uiteraard graag!

Greetz

Hm, te weinig werkervaring in het goede beroep dus? Jammer.

Hoe oud zijn jullie?

Iig welkom!

Welkom,
Je zou kunnen overwegen om op een werkvisum voor een jaar te komen.
Als je dan 3 maanden in de "harvest trail" werkt, kun je het visum met
nog een jaar verlengen. Heb je toch al een visum voor twee jaar.
We zijn nogal wat mensen tegengekomen die het zo doen.

Groetjes Jolanda  :up:

Bedankt voor alle reacties tot zover!
@ Luuk & Jolanda: Roy (mijn vriend) is 35, dus een werkvisum zit er helaas niet in! Ik zou er met mijn 22 jaartjes nog wel voor in aanmerking komen, maar alleen is ook maar alleen hè... Dus dat gaat 'em niet helemaal worden.

Hoi hoi,

Lindy, als eerste welkom op het forum...
Over het mee kunnen op een werkvisum, het visum dat jolanda bedoeld is een working holiday visa, en daar kun je niemand op meenemen...

Groetjes Bregje

hoi,
je kunt ook eventueel een working holiday aanvragen en in australie je beroep uitoefenen.
Heb je in ieder geval alweer ervaring opgebouwd en misschien dat je wel een werkgever vind die je wilt sponseren?
Voor de working holiday moet je wel onder de 35 jaar zijn en deze niet eerder aangevraagd hebben.
waar een wil is is een weg!
succes
sharon

En als je het heel goed motiveert, krijg je soms boven de 35 jaar ook nog wel een working holiday visum, misschien opgooien dat je samen wilt gaan? Succes ermee!

Groet,
Fae

Volgens mij is WHV maar tot en met 30 (dus je moet het hebben voor je 31 wordt...)
Toch?
Het lijkt trouwens wel of ik alle ideeën de grond in wil boren, maar dat is niet zo hoor!! Moet alleen geen valse hoop krijgen...
Ik heb alleen helaas ook geen goede andere ideeën... misschien een keer bij een bureau aankloppen?

Groetjes Bregje

[quote author=Fae link=topic=8218.msg109159#msg109159 date=1201345927]
En als je het heel goed motiveert, krijg je soms boven de 35 jaar ook nog wel een working holiday visum, misschien opgooien dat je samen wilt gaan? Succes ermee!
[/quote]

Hmmm als dat een mogelijkheid zou kunnen zijn is het altijd de moeite van het proberen waard!!!
Bedankt voor de tip!  :up:

[quote author=bregje link=topic=8218.msg109160#msg109160 date=1201346376]
Volgens mij is WHV maar tot en met 30 (dus je moet het hebben voor je 31 wordt...)
Toch?
[/quote]

Dat dacht ik ook ja, ik zal nog eens wat beter researchen...

Weet iemand toevallig hoe lang je in dienst moet blijven (om niet direct weer terug gestuurd te worden) wanneer je werkgever je van een baan voorziet en je dus op die manier naar Oz kunt gaan?

Ik zal deze vraag trouwens ook even op de juiste plek posten...

Back