hiddink

rob en jeanine

XPdite Sponsor
Hiddinks hand al zichtbaar bij 'Socceroos'  :up:
SYDNEY - Het contract met de Australische voetbalbond is nog niet eens getekend, maar de invloed van Guus Hiddink bij de 'Socceroos' is al merkbaar. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Colombia, gepland voor volgende maand, is geannuleerd, omdat Hiddink de Colombianen niet in zijn kaarten wil laten kijken.

Tijdens de onderhandelingen met de Australische voetbalbond vorige maand liet Hiddink doorschemeren dat hij de wedstrijd in Londen een onnodig risico vond. Australië moet in november aantreden tegen de nummer vijf in Zuid-Amerika om zich te kwalificeren voor het Wereldkampioenschap in Duitsland. Colombia bezet momenteel de vijfde stek.

De benoeming van Hiddink zal op zijn vroegst vrijdag bekendgemaakt worden. Hiddink speelt met PSV nog het toernooi om de Peace Cup in Zuid-Korea en zal naar Sydney vliegen, zodra de Eindhovenaren zijn uitgeschakeld. "De inkt is nog niet droog, maar we zitten er dicht tegenaan", aldus bestuursvoorzitter John O'Neill van de Australische voetbalbond. "Het is een kwestie van dagen, niet weken. Ik ben er 99 procent zeker van dat we erin slagen om Hiddink te strikken. Dat zou een geweldige stunt zijn."

De voetbalbond probeert in plaats van de wedstrijd tegen Colombia extra wedstrijden in te lassen. In oktober speelt Australië waarschijnlijk in Londen tegen Jamaica en de bond probeert nog een andere sparringpartner te vinden. Hiddink zal zijn nieuwe team medio augustus in Zeist voor het eerst aan het werk zien, tijdens een trainingskamp van vijf dagen.  :cool:

Socceroos coach in Dutch tax fraud probe
Saturday Oct 29 23:04 AEST
Dutch-based Socceroos coach and PSV Eindhoven manager Guus Hiddink is being investigated for tax fraud in his homeland.

News agency AFP has reported Fred Seijers, a spokesman for the Hague public prosecutors' office, says Hiddink will have his home searched but will not lose his liberty during the inquiry.

PSV Eindhoven's former commercial director, Fons Spooren, is also being investigated.

No mention has been made of the amounts involved.

On Tuesday tax inspectors made an unplanned visit to the offices of an accountant which is said to include Hiddink and Spooren among its clients.

The company director was held and questioned, then set free Friday.

He is also suspected of tax fraud.

©AAP 2005

wil als Ajax fan niet meteen lelijke dingen over PSV zeggen, maar was die Fons Spooren niet al eerder in het nieuws?? ook iets met een aanhouding, rechtzaak en gevangenisstraf, geloof ik. is PSV niet, net als de Hells Angels, een criminele organisatie.........  :loldevil: :loldevil: :loldevil:

:-D :-D :-D hahaha...makes you wonder.......nou dan zit 'ie goed op zijn plek bij de Socceroos op Convict Island :evil:

Groetjes
Syl

Nou, hierzo wel hoor! Komt vast nog een Hiddink-standbeeld van!

Enne, de aussie commentatoren zagen hem kennelijk zelfs het Australische volkslied meezingen voor de wedstrijd tegen Japan, wat zeer werd gewaardeerd. Ik heb die wedstrijd ook gezien (1e helft), maar ik heb dit helemaal niet gezien! Een van jullie misschien?

De agressiviteit van Hiddink langs de lijn dat slaat over op de spelers ..... eerst met het beeldscherm daarna viel hij de verzorger aan....prachtig toch.
Doet hij elke keer en het werkt.
De laatste 30min. met 4 tot 5 aanvallers en soms met 1 verdediger waarbij de 2de vanaf de middenveld als een haas (lees kangaroo :-D) terug moest sprinten in de omschakeling is zeer gedurfd.
Maar bij Hiddink werkt dit , laatste 7 minuten 1-0 achter en dan met 3-1 winnen...ik vind het niet raar dat ze een standbeeld willen van Hiddink the Man

Go Australia go ,

Jack :evil:

Yep. GO SOCCEROOS ...GO GUUSJE
Ik vind het helemaal geweldig, we hebben vandaag allemaal een Socceroos tenue aangeschaft, zelfs ikke.... hoop dat Nederland ver komt, maar gun het de aussies nog meer.

SocceroosFamily001.jpg

Gezellig toch, een beetje voor Nederland, een beetje voor Aust.

groetjes Lin vanuit Canberra

Hiddink schrijft weer geschiedenis, maar vecht bijna met vierde official
,,De ref dankt God dat Australië won''

Guus Hiddink is weer op weg om te stunten op het WK. In 1998 leidde hij Nederland naar de halve finales in Australië, in 2002 deed hij hetzelfde met Zuid-Korea.

Nu schreef Hiddink op de openingsspeeldag al geschiedenis met Australië. De Socceroo's speelden een keer eerder op het WK: in 1974 in West-Duitsland. Toen ging Australië er na zijn drie groepsmatchen uit zonder een keer gescoord te hebben. Nu scoorde Australië al meteen drie goals.

Al lieten de voetbalgoden Australië ook gisteren lang in de steek. Halfweg de eerste helft kwam het op achterstand na een ongelukkig goal van Nakamura. Doelman Schwarzer werd gehinderd door Takahara, maar de ref floot geen fout.

Australië worstelde met zijn oude WK-spoken, tot de voetbalgoden in de slotfase toch aan hun zijde gingen staan. De ingevallen Cahill met twee goals en Aloïsi (ex-Antwerp) bezorgden Australië in de laatste zes minuten nog een overtuigende 3-1 zege.

Straf?

,,Ik heb nooit getwijfeld'', zei Hiddink. ,,Ik zeg dat niet uit arrogantie, maar we hebben verdiend gewonnen. Ik denk dat de scheidsrechter God zal bedanken. Die goal van Japan was duidelijk een fout op onze doelman.''

Hiddink wilde die fase bekijken op het tv-scherm van de vierde official. Dat mondde uit in stevig duw- en trekwerk. Hiddink riskeert een boete. ,,Het is toch belachelijk dat iedereen de beelden opnieuw kan bekijken, behalve de coaches. Ik wil een beetje mijn excuses aanbieden. Een beetje, niet helemaal.''

Volgens Schwarzer gaf de Egyptische scheidsrechter El Fatah achteraf toe dat hij had moeten fluiten. ,,Hij vertelde me dat hij een fout gemaakt had'', aldus Schwarzer. ,,Knap van hem om dat toe te geven.'' Australië speelt zondag zijn tweede match tegen Brazilië.

Back