Hier is l&miles

landmiles

New Member
Hallo Forum, hier is l&miles.

Nog helemaal beduusd van de Expo gisteren besloten me eens wat grondiger te gaan orienteren op de "Australie-optie". Die kwam onverwacht in beeld, donderdag de advertentie gezien, die avond thuis overlegd, vrijdag aangemeld maar in het (drukke) weekend geen kans gehad om ons huiswerk te doen. Daardoor kwamen we helaas wat onvoorbereid het Barbizon Palace inrollen, en waren we wat overweldigd door de interesse in civiel ingenieurs (zijn we beiden).

We zijn mensen voor wie alle mogelijkheden openstaan, en daar is nu dus ook Australie bijgekomen. Op dit forum hopen we in contact te komen met mensen die heel wat meer over dit onderwerp weten dan wij. Sorry dat ik zo plompverloren binnen kom stormen tussen al deze mensen die zo veel intensiever bezig zijn met (emigratie naar) Australie, toch iets met een serieuze impact op je leven, maar voor ons geldt dat we ons wel vaker impulsief in nieuwe plannen storten.

Ik hoop hier in ieder geval veel informatie te vinden (ik heb al flink wat rondgelezen hier) en jullie soms ook eens wat vragen voor te kunnen leggen... graag tot ziens! Groeten van l&miles

Welkom op het forum!

Ik zie het al, skilled visum is jullie ding. Gebruik de search knop van het forum om gericht te zoeken, en kijk eens wat er allemaal al geschreven is in o.a. het onderwerp skilled visa (homepage).

Verder: www.immi.gov.au, booklet 6. Zou zeggen lees het eens door, dan wordt snel een hoop duidelijk.

In het kort: civil engineer opzoeken in de SOL lijst, een optelling van je punten maken (beroep, werkervaring etc. dat zou geen probleem moeten zijn om 120 te halen, weet niet hoe oud jullie zijn...?) je skills laten assessen door IEAust, IELTS test  en hup visum aanvragen (ha ha, helaas, is niet zo makkelijk en snel als het eruit ziet, maar de aanhouder wint :up:).

En voor de rest is er natuurlijk nog heel veel andere leuke info over australie te vinden in  de andere onderwerpen  :lol: :cool:

Gr. Sab

Hi Robin,
:hi:
op dit forum.

Er zijn wel meer mensen hier die met veel vragen zitten en (nog) geen echte serieuse plannen hebben om binnen aanzienbare tijd te vertrekken.

Voor specifieke vragen kan je altijd op de search knop kijken. Maar pas op, dit forum kan verslavend zijn!!

Gr. Rene

Ja dit forum is te gebruiken op eigen risico, want voor je het weet blijft al je werk liggen en doe je niks anders dan 'forummen'!  :lol:

S

[quote author=sarabaes link=topic=2778.msg30561#msg30561 date=1128520292]
Ja dit forum is te gebruiken op eigen risico, want voor je het weet blijft al je werk liggen en doe je niks anders dan 'forummen'!  :lol:

S
[/quote]

Wat dus regelmatig bij op mijn werk gebeurt. (Thank heaven for "Alt+Tab" knop, kan ik zo naar een ander scherm. Lijkt het alsof ik toch nog wat doe!!) :-D

Rene

:-DWelkom hier bij ons allemaal,veel succes met jullie keuze en met het zoeken van informatie.
Ook ik heb de rvaring dat het nogal veslavend is allemaal :lol:
,maar wel heeeeel gezellie doei doei

:wink:Miranda

Bedankt voor alle aardige reacties! Leuk volk hier  :)

@Sabien: Dat hoorden we ook op de expo. We zijn echter totaal niet op het punt dat we een "definitieve" emigratie overwegen, we hopen er ca. 2 jaar te kunnen werken en ons dan te herorienteren. Iemand begon voor ons punten op te tellen, maar stopte bij iets van 135 "that'll be all right". Gelukkig ook maar, het is met nadruk niet onze bedoeling om daar heen te gaan als we er niets kunnen bijdragen. Wat we begrepen is dat, mocht een werkgever aldaar werkelijke interesse hebben, dat de zaken vereenvoudigt.

We kennen Australie nog totaal niet, alleen van de verhalen. Daarom zien we het ook niet zozeer als ons Beloofde Land, maar veeleer als een nieuwe uitdaging, een sprong in het onbekende, een kans iets nieuws te leren en ontdekken. Daar mag je ons altijd voor wakker maken...

Als je dan toch zo gemakkelijk aan de punten komt zou ik toch voor een skilled independent visum gaan! Ook al ga je uiteindelijk maar 1 of 2 jaar, je hebt daar dan alle bewegingsvrijheidheid en hoeft niet vanalles te regelen mocht je toch besluiten langer te blijven. En terugkomen kan ook altijd nog(je geeft namelijk niet je NL staatsburgerschap op)

Back