Hier wordt ik zo verdrietig van he waarom waarom ??? vraag ik me dan af

duiksmurf

XPdite Sponsor
Quote  telegraaf 29-01-2009
[size=10pt]Australiër gooit kleuter van brug [/size]

MELBOURNE - 
Een 4-jarig Australisch meisje is donderdag overleden nadat haar 35-jarige vader haar vanaf een brug in Melbourne in een rivier had gegooid. De kleuter maakte een val van 58 meter, meldden lokale media.

De man stopte tijdens de spits zijn auto op de brug. Hij tilde het kind uit de auto en kieperde haar over de rand van de brug. Het kind werd door reddingswerkers uit het water van de rivier Yarra gehaald en moest gereanimeerd worden. Ze stierf korte tijd later.

De politie kon de man een uur later aanhouden, nabij een rechtbank. Hij wordt verdacht van moord. In zijn auto zaten nog twee andere kinderen.

Ik kan er niet met m'n kop niet bij en je leest het steeds vaker, kan begrijpen dat mensen depri kunnen zijn en het leven niet meer aankunnen.

Maar wat kunnen de kinderen daar aan doen ze hebben nog een heel leven voor zich wie heeft het recht om ze dat te ontnemen
Niemand toch.

Hier kan ik dus depri van worden. :cry: :cry: :cry: :cry:

Bennie

Dochtertje heeft de leeftijd van mijn zoontje.
Hij heeft de leeftijd van mij.....

Kreeg het nieuws te horen op mijn werk en even stopte alles om me heen.

ocharme dochterje van vier, ocharme kindjes die in de auto alles hebben moeten aanzien wat daddy deed.

hier zijn geen woorden voor... maar het zelfde geldt voor die jongen die afgelopen week in belgie een paar baby's en leidster van een kinderdagverblijf doodstak.... gewoon niet te geloven dat mensen zoiets doen... dan kun je nog zover in je eigen wereldje zitten, ik kan me niet voorstellen dat zoiets in je gedachten opkomt.... echt vreselijk!

Hoi allemaal,

Over zulke dingen kan ik gewoon met de kop niet bij. Als die man het even niet meer ziet zitten; laat hem dan psychische hulp zoeken maar laat die kinderen met rust. Wie weet wat hij met die andere kindjes van plan was???
Ik heb zelf ook een zoontje van 4 dus ik moet er niet aan denken dat hem zoiets overkomt.

Datzelfde geldt inderdaad ook voor die slachterij op dat kinderdagverblijf. Je zult smorgens maar lekker gaan werken en later die dag dat afgrijselijke bericht te horen krijgen. Het vertrouwen in zo'n kinderdagverblijf is dan wel naar de knoppen voor de betreffende ouders. Een daarvan had ook nog heel lang op een kindje moeten wachten; het ging niet vanzelf en na jarenlang hopen verwachtten ze dan toch een kindje die na een maand of 6 op zo'n manier aan het eind komt.

groetjes heidi

Om te beginnen vind ik het verschrikkelijk wat er gebeurd is daar in Melbourne, niet te geloven.

Wat ik met dat soort dingen meestal wel doe is even wat verder graven en kk vind het een heel raar verhaal. Als je wat verder kijkt dan de Nederlandse sites (die wederom een halve waarheid verkondigen) dan kom je bijvoorbeeld dit tegen:

http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,24982142-661,00.html
A HAND-written note in the home of a father accused of murdering his little girl by throwing her off the West Gate Bridge spoke of "keeping a clear head".

"You have a big fight on your hands and by no stretch of the imagination will it be easy," says the note on the TV in the Hawthorn home of Arthur Phillip Freeman, 35.

Wat moeten we hier nou weer van denken? Vervolgens lees ik door en kom ik tegen:

Just over an hour later, Mr Freeman was detained after he was seen pacing in a distressed state in the foyer of the Commonwealth Law Courts building in William St.
His two sons, Benjamin, 6, and Jack, 2, were trailing behind him.
Worried security staff called paramedics and police when he did not respond to their questions.
At one point he approached security staff and said "can you take my kids for me".
Dat komt niet over als een man die bewust gedaan heeft wat hij gedaan heeft. Het "briefje" wat er in zijn huis gevonden is kan ook op meerdere manieren geïnterpreteerd worden: voorbedachte rade (want geplant van te voren) of een situatie waar wij geen weet van hebben.

schering en inslag, het lijkt wel een duiveltje dat door de wereld schiet, vd week ook een vader die 5 kinderen vermoord en daarna zichzelf.

hij was zijn baan kwijtgeraakt, er zijn heel veel mensen die nu hun baan kwijtraken en ik hoop voor alle kindjes dat niet alle papa's zo labiel reageren.

drama en mijn maag tolt in de rondte als ik zulke dingen lees, ik vind dat er veel te veel van die dingen gebeuren, vraag me dan af , dat doe je toch niet zomaar ineens vanuit een zorgeloze optimistische toestand, ziet dan niemand dat iemand in een bepaalde gemoedstoestand beland en een gevaar voor zichzelf en anderen is, ik vind dat best zorgwekkend.

Arme kindjes.

Wat verschrikkelijk, voor ket kind, de kindjes in de auto, de hulpverleners, familie en vriendjes. Kan me niet indenken hoe dat moet voelen. Of je nou lang of kort op een kindje wacht, het is verschrikkelijk wanneer een kind zo bij je weg wordt gerukt.
Als aanstaande moeder van een klein mannetje kan ik me niet indenken zoiets te doen, maar iedereen met een gezonde geest zal het zelfde zeggen.

Verschrikkelijk dat een vader tot zoiets in staat is. Zegt ook misschien wat over de wanhoop waarin ouders kunnen verkeren die dit soort zaken op het geweten hebben en aan de andere kant lopen er ook een hoop gekken rond die uit wraak, macht, woede handelen en hun kinderen vermoorden. Zo was van de week in het nieuws een bericht dat een moeder en stiefvader een 14 jarig meisje stelselmatig mishandelden en de meest gruwelijke dingen met haar uithaalden, omdat ze het zou verdienen. Kortsluiting, dan gaat bij mij echt het lampje uit.

[quote author=Dijnnas link=topic=9688.msg131226#msg131226 date=1233246851]

[...]
Verschrikkelijk dat een vader tot zoiets in staat is. Zegt ook misschien wat over de wanhoop waarin ouders kunnen verkeren die dit soort zaken op het geweten hebben [...]

[/quote]

Je zou het wel denken maar dit artikel heeft het er toch echt over dat ze net alle problemen uit de wereld hadden geholden, een paar dagen daarvoor. Het lijkt een gewoon huishoudelijk drama maar ik vind het nog steeds stinken, behalve dat het enorm erg is natuurlijk.

Huishoudelijk drama?

Maar ik kan je niet volgen denk ik. De ouders waren tot een compromis gekomen, dat zegt toch iet dat alle problemen uit de wereld waren geholpen?
Ik zeg ook niet dat deze man wanhopig was, daarom beniem ik daarna ook aan dat er gekken rondlopen die uit wraak ed handelen.
Maakt voor de kleine niet meer uit, zij leeft niet meer.

Heb zelf ook 2 heerlijke meiden thuis zitten. Schatten die ik soms wel achter het behang wil plakken wanneer ik thuis kom na een dag op mijn werk met te veel stress, de dames dat vervolgens voelen en elkaar in de haren vliegen, wat mijn humeur er dan niet beter op maakt. Ik ben tenslotte ook maar een mens... Maar ik wil niet in het hoofd zitten van iemand die zulke dingen met zijn eigen kind of andermans kinderen doet, want hoe ver moet je zijn om zulke beslissingen te kunnen/willen nemen....

Sacha

[quote author=Dijnnas link=topic=9688.msg131228#msg131228 date=1233252583]
Huishoudelijk drama?

Maar ik kan je niet volgen denk ik. De ouders waren tot een compromis gekomen, dat zegt toch iet dat alle problemen uit de wereld waren geholpen?
Ik zeg ook niet dat deze man wanhopig was, daarom beniem ik daarna ook aan dat er gekken rondlopen die uit wraak ed handelen.
Maakt voor de kleine niet meer uit, zij leeft niet meer.
[/quote]
Huiselijk drama uiteraard... Ik was even mijn vermogen om Nederlands te typen kwijt geloof ik.
Dat hele verhaal lijkt te suggereren dat de problemen over waren, en dat briefje wat in zijn huis gevonden is vind ik persoonlijk veel vreemder. Het maakt voor de kleine i.d.d. niet uit, zij heeft niet de kans gehad om een mooi leven te kunnen krijgen.

Back