Hier zijn we dan!

Albert en Jacqie

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Als eerst wil ik even zeggen dat het een geweldig forum is!
Wij zijn al een tijdje op zoek naar informatie om te immigreren naar austalië, maar het is allemaal erg onduidelijk.
Na het lezen van dit forum zijn er wel wat dingen duidelijker geworden.
En verder mijn complimenten aan iedereen, dit omdat jullie elkaar echt geweldig helpen!!

Wij zijn Albert en Jacquelien en we willen graag naar Australië immigreren, omdat we graag helemaal opnieuw willen beginnen!!
We zijn namelijk nog maar sinds kort bij elkaar (om precies te zijn vanaf november), en hebben tot nu toe veel meegemaakt.
We hebben elkaar eindelijk gevonden en willen in Australië ons geluk voortzetten.
We zijn 45 en 21 jaar, Albert is een Ausie en nederlander en ik nederlandse.
Momenteel wonen we samen in Almelo.
Albert heeft alleen zijn geboortecertificaat van Australië.
En ik was benieuwd of een van jullie ook al zoiets heeft meegemaakt. Dat je ook het paspoort aan moest vragen?
We hebben hem al in maart aangevraagd en het enige wat we hebben gehoord is dat het in behandeling was genomen, nu maken we ons zorgen dat het allemaal wel inorde komt :cry:
Dit is ook het enige wat we tot nu toe hebben aangevraagd/gedaan naast veel informatie van internet gehaald te hebben.
Maar er blijven nog steeds vragen :|

Wij hopen dat we nog veel info en tips van jullie krijgen op dit forum, maar daar twijvel ik niet zo aan  :p

Op naar de eerste stappen om in Australië te komen!![flash=200,200][/flash]

Groetjes,

Albert en Jacquelien

Hi Albert en Jacq,

Welkom op het forum.
Begrijp ik het goed moet Albert een Aus Paspoort aanvragen en heeft hij die welleens gehad?

Rob

Ook namens mij, ook Almeloër...welkom op het forum....

Niet dat ik jullie wil teleurstellen, maar gezien jullie situatie gaan jullie voor een Spouse visum. En om voor jou, Jacqueline, een succesvolle visum-aanvraag te kunnen doen, moeten jullie bewijzen kunnen laten zien van de duur van jullie relatie. Als je pas sinds november een relatie hebt, dan voldoe je volgens mij niet aan de eis van de DIMIA. Meer informatie kun je hierover vinden onder de specifieke topics: Emigratie naar Australië --> Spouse / Family Visa of je kunt gebruik maken van de zoekfunctie....

Ben benieuwd: waar wonen jullie ergens in Almelo (wijk ofzo :p)

Mark

[quote author=Robby link=topic=1767.msg16103#msg16103 date=1117058588]
Hi Albert en Jacq,

Welkom op het forum.
Begrijp ik het goed moet Albert een Aus Paspoort aanvragen en heeft hij die welleens gehad?

Rob

[/quote]

Ha Rob,

Op je vraag; nee Albert heeft nog nooit een aus paspoort gehad. is dat erg?
Hij heeft alleen zijn geboortecertificaat op gestuurd.

Albert en Jacquelien

[quote author=Maluka link=topic=1767.msg16119#msg16119 date=1117087968]
Niet dat ik jullie wil teleurstellen, maar gezien jullie situatie gaan jullie voor een Spouse visum. En om voor jou, Jacqueline, een succesvolle visum-aanvraag te kunnen doen, moeten jullie bewijzen kunnen laten zien van de duur van jullie relatie. Als je pas sinds november een relatie hebt, dan voldoe je volgens mij niet aan de eis van de DIMIA.

Ben benieuwd: waar wonen jullie ergens in Almelo (wijk ofzo :p)

Mark
[/quote]

Hoi Mark,

Ik heb er inerdaat ook wat overgelezen dat je minimaal een jaar bij elkaar moet zijn :| echt belachelijk!!
Maar geld dat dan voor elk visum??

Trouwens wij komen uit de schefhorst en jij??

Groetjes,

Albert en Jacquelien

Dat geld inderdaad wel voor een partner visa. Dus als jullie vanaf November bij elkaar zijn, en daar bewijzen van hebben (samen reizen, gezamelijke rekeningen etc etc etc), dan kan je eigenlijk pas in November je aanvraag in gaan dienen. Wat op zich niet zo heel lang weg is.

[quote author=Albert en Jacqie link=topic=1767.msg16184#msg16184 date=1117101987]
Trouwens wij komen uit de schefhorst en jij??
[/quote]

Aha de ScheLfhorst.....daar heb ik jaren bij mijn ouders gewoond...ik woon nu aan de andere kant van de provinciale weg naar Vriezenveen....wijk De Haghoek.....

Volgens mij gelden die periode's wel voor elk soort visum...misschien dat er een paar uitzonderingen zijn hoor, maar dat weet ik niet zeker...

De reden dat ze een minimale periode aanhouden waarbij je een relatie moet hebben en dat moet kunnen bewijzen heeft te maken met het feit dat het gewoon op de wereld voorkomt dat mensen schijnhuwelijken aangaan, om maar mensen het land binnen te krijgen. De persoon die binnenkomt heeft natuurlijk zijn/haar doel bereikt en de persoon waarmee hij/zij trouwt verdient er goed aan...

En dat willen ze natuurlijk voorkomen....

P.S. Als jullie straks in November een jaar lang een relatie hebben, moet je dat ook nog kunnen bewijzen. Als je vier jaar een relatie hebt, maar je kan het niet bewijzen, krijg je nog geen visum!!! (Ga dus vast bewijzen verzamelen)....

Bedank voor jullie antwoorden!
En we zijn inderdaat al begonnen met verzamelen.....  tenzij als mailtjes ook gelden!
Want meer hebben we niet vanaf die periode!

Jacquelien

Mailtjes mag je gebruiken als bewijs, maar of alleen e-mailtjes voldoende zijn....

Nu kom ik er net weer achter dat ik we weer zinnige dingen zitten te bespreken in de "verkeerde" categorie....

Eventuele vervolgvragen kun je beter stellen in het daarvoor bestemde topic

(Sorry heren en mevrouwen Moderators :p)

[quote author=Maluka link=topic=1767.msg16212#msg16212 date=1117105679]
Nu kom ik er net weer achter dat ik we weer zinnige dingen zitten te bespreken in de "verkeerde" categorie....

(Sorry heren en mevrouwen Moderators :p)
[/quote]

Net op tijd, ik had mijn politiepet alweer opgezet. :police:

:wink:

Back