Highs and Lows: Season 5, Episode 3: Kleine of Grote tegenvallers

afterbang

XPdite Sponsor
Een beetje aan de late kant, maar ik zag in Episode 2 en in het Federal Election topic wat dingen terugkomen waaraan ik afleid dat dit overwerp leeft: Wat viel je tegen hier.

Voor mij is het onderwerp wat de afgelopen dagen aangesneden werd wel een tegenvaller. Ik wist dat de politiek hier niet best was. Abbott was PM toen we met onze plannen bezig waren, dus ja, dan weet je genoeg.
Maar de blatant corruption is wel echt om te janken. Het is niet de corruptie van: Ik wil een schutting waar het niet mag en betaal de council meneer 100 dollar en het wordt geregeld. Dat is er volgens mij niet. Het is op grote schaal. Big numbers. Zomaar puur toevallig vandaag in het nieuws: https://www.theguardian.com/technol...-single-business-in-barnaby-joyces-electorate
Dit snijdt in 1x twee tegenvallers aan: Internet en Corruptie. Ik denk dat we hier allemaal in meer of mindere mate kunnen vast stellen dat internet niet is wat je hoopt dat het zou zijn. Ik snap de geografische uitdagingen. Maar als ik in Canberra suburbia niet een stabiele NBN verbinding kan krijgen, dan is er iets mis.
Een ander topic wat aan corruptie gelieerd is, is hoe er met de natuur wordt omgegaan. Koala's met uitsterven bedreigd? Laten we nog een mijn openen in hun leefgebied...

Dan hebben we het nog niet over rete duur terug gekochte water rechten, land in Eastern Sydney bij een toekomstig vliegveld, parkeer plaatsen, sport clubs met nieuwe faciliteiten, vage bedrijfjes die miljoenen contracten krijgen om refugees te bewaken of great barrier reef te beschermen enz. enz. enz. Klik hier: Maar pas op, de lijst is heel lang



Ik zal de komende dagen eens denken wat er bij nog meer aan kleine of grote tegenvallers boven water gekomen zijn de afgelopen 5 jaar. Hopelijk iets meer humoristische ;)
 
Tegenvallers? Traders. Gewoon die te dikke mannen die een muurtje metselen (of in ons geval iets moeten ophangen) die gewoon niet op komen dagen. Verhuizers die alles en niks kapot maken en dan niks meer laten horen.

Dat ik hier toch echt ook gewoon moet werken... :p

De pindakaas....
 
Kwaliteit van de woningen. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mis de betonblokken in Nederland wel. De betonnen vloeren waar je op kunt dansen en springen, zonder dat de hele woning meedeint. Dubbele beglazing. Centrale verwarming. Moet ik wel bij zeggen, dat ik de oude woningen hier, dus die karakteristieke woningen met porch en dikke muren e.d., wel erg mooi vindt. Ik zit zelf in een voormalige housing trust. Dus dat is een standaard woninkje waarvan er iets als vijf soorten zijn. Goedkoop gebouwd e.d. Maar ja, in dat opzicht mis ik m'n flatje in Zwolle weleens. Niet het gebouw erom heen. Alleen de woning.
 
Tegenvallers? Traders. Gewoon die te dikke mannen die een muurtje metselen (of in ons geval iets moeten ophangen) die gewoon niet op komen dagen. Verhuizers die alles en niks kapot maken en dan niks meer laten horen.

Dat ik hier toch echt ook gewoon moet werken... :p

De pindakaas....
ik besteld altijd Sandwich Spread bij https://www.itsalldutchtome.com.au/products.html?cat=3 , als we in Australië waren. Ze hebben er ook Pindakaas van Calvé 😋. ok even investeren, maar af en toe mag dat toch.
 
Het spectaculair onbetrouwbare weer jaarrond in Melbourne en met name de koude winters
In elkaar stortend 100 jaar oud woonhuis, niet geisoleerd, geen centrale verwarming en geen inrichting waar ik de hand in heb gehad
De ALP (van de LNP en hun ultrarechtse coalitievriendjes verwachtte ik sowieso helemaal niks)
Mijn spreekvaardigheid op academisch niveau, ik mis nog steeds een boel actieve woordenschat
Het onbeschofte en levensgevaarlijke automobilistengedrag jegens fietsers
De extreem hoge prijzen en ueberbelabberde kwaliteit van de groenten in de suup. Moet steeds helemaal apart naar de markten op 5-10 km lopen.
Geen lange zomeravonden
 
Last edited:
  1. Tradies: dramatische service en hugely overpaid, komen niet opdagen, en communiceren ho maar. Wordt tijd voor wat goedkope arbeidskrachten uit de Fillipijnen ofzo, tradies worden hier veel te veel beschermd door de government, tijd voor wat concurrentie.
  2. Rijvaardigheid gemiddelde Australier.
  3. Geen idee wat er buiten de eigen staats grenzen afspeelt, laat staan op het wereldtoneel: beetje op z'n Amerikaans.
  4. Politiek welke min of meer uit 2 grote partijen bestaat welke allebei gesponsord worden uit hetzelfde Adani kamp. Verder lijken alle politici hier wel omkoopbaar of corrupt, hoeveel zijn er bij schandalen betrokken geweest de laatste jaren?
  5. Prijzen van 2ehands meuk op Gumtree en FB marketplace (al van voor de pandemic), absurd.
  6. Groente en fruit in de supermarkten wat oud en niet vers is, ik dacht dat dat te maken had met de supply chain naar FNQ, maar las dat @Emulate daar ook last van had. Rusty's markets is dan nog wel ok gelukkig.
  7. Coles en Woolies die de prijzen kunstmatig hoog houden door onder 1 hoedje te spelen, waar is die waakhond?
  8. Bouwkwaliteit huizen, houten frame en enkel glas.
  9. Onderwijssysteem waarin iedereen "gelijk is" oftewel de goede lijden dagelijks onder de kwaden, en talent wordt niet voldoende ontwikkeld op basisschool en daarna. Middelmaat regeert. Wellicht de reden dat Oz zoveel experts en professionals van buitenaf aantrekt.
  10. Dat rare stemmetje dat de nieuwslezers op tv en radio opzetten.
  11. De mentaliteit, overal omheen draaien, ja zeggen en nee doen.
  12. Inderdaad, de pindakaas.
  13. Matige privacy wetgeving, overheid moet in sommige gevallen strengere wetgeving opstellen, zoals verzekeringsmaatschappijen en banken moeten veel strenger gereguleerd worden.
  14. Woning (huur) crisis, huurders zijn overgeleverd aan investors die de prijzen opdrijven, overheid moet meer sociale huurwoningen bouwen onder eigen beheer.
  15. Die akelige Amerikaanse Sue cultuur.
  16. Dat angstvallig vasthouden aan het Britse koningshuis.
  17. De nationale sporten zoals cricket, AFL en netball, Rugby League is dan nog wel ok.
  18. Het bier wat niet te drinken is, te slap en te zoet.
  19. Kwaliteit van het NBN, wij hebben (nog) mazzel maar iedereen om ons heen klaagt steen en been.
  20. Ik kan deze lijst waarschijnlijk wel tot 50 vullen, maar ik laat het hier maar even bij :)
 
Last edited:
Aan de reacties te zien, moeten we het topic gaan opsplitsen in tweeen. Dit is duidelijk alleen de "Low" kant 😅
 
  1. Tradies: dramatische service en hugely overpaid, komen niet opdagen, en communiceren ho maar. Wordt tijd voor wat goedkope arbeidskrachten uit de Fillipijnen ofzo, tradies worden hier veel te veel beschermd door de government, tijd voor wat concurrentie. Word of mouth is the way to go 😊
  2. Geen idee wat er buiten de eigen staats grenzen afspeelt, laat staan op het wereldtoneel: beetje op z'n Amerikaans. Ook wel weer fijn, minder het gevoel van heel de wereld op je schouders, als gemiddelde Nederlander/Europeaan weet je soms te veel denk ik. Ja sorry, teer zieltje hier
  3. Prijzen van 2ehands meuk op Gumtree en FB marketplace (al van voor de pandemic), absurd. ja klopt, wel veel hergebruik, maar prijzen zijn inderdaad bijzonder.
  4. Groente en fruit in de supermarkten wat oud en niet vers is, ik dacht dat dat te maken had met de supply chain naar FNQ, maar las dat @Emulate daar ook last van had. Rusty's markets is dan nog wel ok gelukkig.Jonsson's Farm Market yum, in Stratford
  5. onderwijssysteem waarin iedereen gelijk is" oftewel de goede lijden dagelijks onder de kwaden, en talent wordt niet voldoende ontwikkeld op basisschool en daarna. Middelmaat regeert. Wellicht de reden dat Oz zoveel experts en professionals van buitenaf aantrekt. in het middelbaar heb je excelenxe classes, waarbij les wordt gegeven op een hoger niveau, er zijn 3 niveaus, tenminste dat was bij mijn zoon zo. Op het lager onderwijs klopt het naar mijn mening wel deels. Het grote voordeel is, dat er minder sorake is van een rat race. En is het je weleens opgevallen dat niemand raar opkijkt als er iemand met een beperking bijvoorbeeld in een shopping mall loopt. want die zitten gewoon in jouw klas. Dat is in NL in zijn algemeenheid toch wel anders. Verder vind ik het feit dat in AU reizen gezien wordt als een verrijking van je leven, tegenover leerplicht NL die grelijk met een Proces Verbaal komt, toch wel een verrijking hoor. Kwaliteit van leven is naar mijn mening belangrijker
  6. inderdaad de pindakaas haha nope, voor mij de Sandwich Spread
  7. Woning (huur) crisis, huurders zijn overgeleverd aan investors die de prijzen opdrijven, overheid moet meer sociale huurwoningen bouwen onder eigen beheer. in NL niet anders, woningmarkt is een verschrikking.
  8. Dat angstvallig vasthouden aan het Britse koningshuis. ook wel schattig toch, stukje historie
  9. kwaliteitvan het NBN, wij hebben (nog) mazzel maar iedereen om ons heen klaagt steen en been. Yup

Ok, de nummering klopt voor geen meter meer, sorry Tim.

Hier een paar van mijn High’s.
1. Een kapotte auto hebben en een van je work mates zegt, joh, mijn vrouw mag niet rijden voorlopig 🍷. Neem die van mij maar. Wow!
2. Gaan Gold Panning en de eigenaar zegt, ik zou doorrijden, want bij die en die is het op het moment veel beter.
3. Chocola kopen en bij de kassa horen, loop even terug, want die en die is in de aanbieding.
4. meer hiërarchie op de werkvloer, dat polderen en ‘zelfsturend’ in NL is leuk hoor, maar niet als het gebruikt wordt om vanuit management niks meer te doen.

Low’s
Dat Australië niet naast Spanje ligt 🤔😉🤣

oh en de beste HIGH! Wandelen op een strand, schelpjes zoeken voor mijn (weer/want mogen niet mee he) nieuwe verzameling, koffie drinken bij een leuk tentje, en niet te vergeten thuis afsluiten met een lekkere salade en Bulla Icecream 🍦.
 
Ok, de nummering klopt voor geen meter meer, sorry Tim.

Hier een paar van mijn High’s.
1. Een kapotte auto hebben en een van je work mates zegt, joh, mijn vrouw mag niet rijden voorlopig 🍷. Neem die van mij maar. Wow!
2. Gaan Gold Panning en de eigenaar zegt, ik zou doorrijden, want bij die en die is het op het moment veel beter.
3. Chocola kopen en bij de kassa horen, loop even terug, want die en die is in de aanbieding.
4. meer hiërarchie op de werkvloer, dat polderen en ‘zelfsturend’ in NL is leuk hoor, maar niet als het gebruikt wordt om vanuit management niks meer te doen.

Low’s
Dat Australië niet naast Spanje ligt 🤔😉🤣

oh en de beste HIGH! Wandelen op een strand, schelpjes zoeken voor mijn (weer/want mogen niet mee he) nieuwe verzameling, koffie drinken bij een leuk tentje, en niet te vergeten thuis afsluiten met een lekkere salade en Bulla Icecream 🍦.
Haha toen mijn auto kapot was zeiden mijn collega's: je gaat maar fietsen luiwammes ;)
En je punt 4 herken ik ook niet, maar dat komt omdat ik hier voor Government werk (afschuifcultuur) en thuis voor een private partij wat dus veel meer hierarchische taferelen opleverde. Wel is de werkdruk hier over het algemeen lager dan in NL van wat ik heb kunnen zien, met werken voor government als hoogte- of dieptepunt net hoe je het bekijkt.

Over je aantekening op mijn rant:
1. klopt, gebruiken wij ook vaak want mijn directe collega zijn vader heeft alle contacten, maar nu door COVID is het niet meer zo als een jaar of twee geleden, ze komen er alleen nog uit voor grote klussen en de rest wordt enorm overquote, zelfs als je een kennis van bent
2. In Australie zit je op een eiland ver weg van de rest van de wereld, in Europa zit je er middenin dus ben je ook wat meer op de hoogte van wat er direct om je heen gebeurd denk ik.
4. Johnnsons is leuk en je kunt er prima verse handel kopen, maar soms erg prijzig.
5. Geldt vooral voor de bassischool, en deze mening is vooral
van mijn partner welke in NL, UK, UAE en dus hier gewerkt heeft, en zij zelf vind het onderwijssysteem hier het minst goed. Ik ga dus af op de feedback van een ervaringsdeskundige, want heb er zelf niet veel mee te maken.
6. Yum die mis ik ook.
7. Heb je helemaal gelijk in, daar is het ook knudde.
 
  • Like
Reactions: tum
High's en Lows,

Ik kan mij wel vinden in de opsomming van Tim, met een paar kanttekeningen.
-Groenten en fruit, over het algemeen OK, maar we gaan vaak naar de Chinese supermarkt waar het verser en goedkoper is.
- Privacy, inderdaad beroerd, zeker als je dat vergelijkt met de huidige wetgeving in Europe en dan met name Duitsland.
- Tradies, vette rekening maar geen kwaliteit. Waar is dat onafhankelijke keurmerk?
- De weigering van de politiek om iets te doen aan de kolen winning; ze laten wel de kleding industrie en auto industrie klappen, maar komt niet aan de kolen industrie!
- De macht van developers en planning councils die overal in Sydney vrij spel hebben om flatgebouwen neer te zetten
- Het gebrek aan wandelpromenades aan de kust met outdoor restaurants zoals we dat overal in Europa hebben
- Hond onvriendelijkheid. Onze hond kan niet mee in het openbaar vervoer, veel stranden, horeca, winkels en hotels.
- Belachelijke verkeersregels, om er maar twee te noemen
If you like to rest your arm on the open window while driving, be warned - the act could cost you $349 and three points​
Don't leave your car window open more than 2cm when moving away from the vehicle more than 3 meters​
 
- Belachelijke verkeersregels, om er maar twee te noemen
If you like to rest your arm on the open window while driving, be warned - the act could cost you $349 and three points​
Don't leave your car window open more than 2cm when moving away from the vehicle more than 3 meters​
Is dit NSW wetgeving? Heb hier nog nooit van gehoord 😃
Ik las gister dat e scooters 🛴 ook illegaal zijn op de openbare weg in NSW nu, lekker bezig!
En je opmerking over de hond, dat is ook wel een dingetje ja.
 
Is dit NSW wetgeving? Heb hier nog nooit van gehoord 😃
Ik las gister dat e scooters 🛴 ook illegaal zijn op de openbare weg in NSW nu, lekker bezig!
En je opmerking over de hond, dat is ook wel een dingetje ja.
In NSW, drivers can cop a fine of $337 as well as an additional three demerit points, while passengers can receive the same financial punishment.

“A person must not travel in or on a motor vehicle, with any part of the person’s body outside a window or door of the vehicle,” NSW legislation reads.

This means acts such as sticking your hand out the window and waving at friends is breaking the law.

In Queensland, drivers and passengers face a potential fine of $298, while Victorians can find themselves $141 out of pocket.

South Australians will be made to pay $244 and surrender three demerit points if found guilty of the offence, while WA residents face a fine of $50 and one demerit point additionally for drivers.
 
Is dit NSW wetgeving? Heb hier nog nooit van gehoord 😃
Ik las gister dat e scooters 🛴 ook illegaal zijn op de openbare weg in NSW nu, lekker bezig!
En je opmerking over de hond, dat is ook wel een dingetje ja.

eScooters, inderdaad vreemd dat er zoveel verschillen tussen de staten zijn. Je zou verwachten dat de voor en nadelen van escooters toch vrij algemeen zijn, en niet per staat kunnen verschillen.

Riders could be slapped with an $697 on-the-spot fine for riding a prohibited or uninsured vehicle on NSW roads or pavements, which includes electronic scooters, electric skateboards, and hoverboards.
Despite the devices being considered motor vehicles, they do not satisfy the Australian Design Rules and therefore can't be registered or insured.
 
Hahahaha @Tim911 het verbaast me niks dat jij dan weer een flinke lijst publiceert wat nog maar 40% is van wat het eigenlijk zou moeten zijn. Je bent ook wel een zure mat af en toe ook 😂 heerlijk
Echte Nederlander nog steeds blijkbaar, overal azijn zeiken 😉 Maar: ik kan ook een positieve lijst benoemen, maar of die ook 50 punten lang kan worden betwijfel ik, misschien 20? 😂
 
Back
Top