Hiya mate

clotje

New Member
Hallo allemaal,
Ik ben Claudia, 38 jaar en doe een kangaroo na (sorry, couldn't resist)

Ik heb in het verleden al vaak erover gedacht om naar Australie te emigreren maar dat was tot nu toe niet mogelijk omdat ik te weinig punten had.
Volgens mijn puntentelling kom ik nu op 110 punten = genoeg voor SIR. Dus nu ga ik me er weer mee bezig houden.
Even een heel domme (denk ik) vraag:
Als je inderdaad aan de 110 punten komt krijg je dan ook daadwerkelijk een visum of wordt er dan toch nog geloot? Het lijkt alsof er veel mensen met het SIR visum bezig zijn, vandaar mijn vraag.

Hoi welkom op het forum!

Enne... nee tot op heden nog geen lotingen....

Groetjes Linda

Hoi Annelies,

Yep...all by my lonesome self. Ik heb ook een jaartje in Manhattan gewoond maar dat beviel niet zo...ik hou niet zo van de amerikanen.
Ik heb ook een aantal jaren in de UK gewoond.
Heb nooit last van heimwee of zo dus dat zit wel goed. Maak me alleen zorgen of ik een baan kan vinden in Adelaide. (op het moment staan er banen genoeg, maar ja hoe is dat over een jaar?)

[quote author=clotje link=topic=2377.msg24981#msg24981 date=1124734651]
Hallo allemaal,
Ik ben Claudia, 38 jaar en doe een kangaroo na (sorry, couldn't resist)

Ik heb in het verleden al vaak erover gedacht om naar Australie te emigreren maar dat was tot nu toe niet mogelijk omdat ik te weinig punten had.
Volgens mijn puntentelling kom ik nu op 110 punten = genoeg voor SIR. Dus nu ga ik me er weer mee bezig houden.
Even een heel domme (denk ik) vraag:
Als je inderdaad aan de 110 punten komt krijg je dan ook daadwerkelijk een visum of wordt er dan toch nog geloot? Het lijkt alsof er veel mensen met het SIR visum bezig zijn, vandaar mijn vraag.

[/quote]

Hoi Clotje, welkom hier!

Je daadwerkelijk een visum en die is 3 jaar geldig. Na 2 jaar (als je 2 jaar in een regionaal gebied hebt gewoont en daarvan 12 maanden hebt gewerkt) kan je een permanent visum aanvragen. Dat zit volgens mij helemaal snor.  :up:

Back