Hobart

tomn

New Member
Kan iemand iets vertellen over het verkeer/reistijden in Hobart gedurende ochtend/avondspits. (is er langzaam rijdend verkeer/files, bijv. als je naar de overkant van de rivier wilt??) Wat zijn de reistijden in de spits bijv. naar Kingston of Bridgewater?

In een oud topic las ik dat je Bridgewater, Gagebrook, Rokeby, Chigwell en Clarendon beter kunt mijden. Is dat nog steeds zo en zijn er verder nog plaatsen waar je beter niet of juist wel kunt wonen.

Alvast bedankt voor de info.
 
Ja, dat zijn nog steeds de plekken waar je niet wilt wonen.

De laatste paar jaar is het verkeer in en rond Hobart wel toegenomen, maar is niets als je het vergelijkt met grote steden op het mainland of Nederland. Ik woon ongeveer 16 km ten noorden van Hobart en reis iedere dag op en neer (als ik niet vanuit huis werk), meestal met de bus, soms met de auto. Met de bus ben ik ongeveer 40 minuten onderweg, met de auto 20 minuten. Uiteraard zijn er uitzonderingen (als er een ongeluk is gebeurd, als er wegwerkzaamheden zijn etc.). De mogelijke knelpunten zijn de Brooker Highway (als je ten noorden van Hobart woont), de Tasman Bridge (als je op de Eastern Shore woont) en de Southern Outlet (als je ten zuiden van Hobart woont). Bridgewater is vanaf hier een paar kilometer verder naar het noorden en over de brug, dus in de ochtend drukte zal je er ongeveer 25-30 minuten over doen denk ik. Kingston naar Hobart is schat ik 25 minuten.

Als je tussen Kinston en Bridgewater aan het twijfelen bent, moet je daar gelijk mee stoppen: Kingston!
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Kingston en Bridgewater noemde ik meer om een idee te krijgen van reisafstanden. Mocht het door gaan dan hebben we nog geen woonplaats in gedachten. Maar in elk geval niet te dicht bij Hobart centrum. We zouden graag zeg maar wat landelijker wonen met een acre of meer land.
 
Wij wonen in Blackmans Bay (Kingston). Vanmorgen om 7 uur heb ik er een goede 20 min over gedaan om van huis naar North Hobart te komen.
In de spits doe je er ongeveer 15-20 min langer over.

De plaatsen die je noemt kan je inderdaad beter nog steeds vermijden. Een vriendin van ons is social worker en de meeste van haar " klanten " wonen in die plaatsen.
Ik weet dat in Bridgewater veel sociale woningen zijn van de overheid.
Bij Bridgewater is een post van de beroepsbrandweer en het is de drukste post in het zuiden.

Je koopt daar nog wel een stuk land voor weinig.

Axel
 
Back
Top