hobbyverf, wat wel en wat niet

groentje

Account Inactief (eigen verzoek)
Hallo, Ik heb vandaag al mijn denneappels op school afgeleverd, de boomstronken in de tuin gelegd, want dit mocht niet mee naar aussie. Nu ben ik benieuwd naar de verfsoorten. Ik heb waterverf, verf op olie basis en acrylverf. Kan iemand mij vertellen wat wel mee mag?
 
Groentje,

Ik heb geen garantie(s), maar: Ik ben zelf redelijk fervent modelbouwer, en heb rondgevraagd bij de verhuis bedrijven. Zij geven als tip om in ieder geval geen spuitbussen mee te nemen. De verfbusjes voor de bouwmodellen (van die hele kleine van Humbrol en/of Revell) zouden volgens hun geen probleem zijn.

M.vr.gr.
Perthpete
 
nee joh, kan allemaal mee joh! Dat soort dingen zijn hetzelfde als hier. Als het iets typisch N'lands was, qua natuur bijv., dan was het anders.  Spuitbussen willen ze liever niet op vliegtuigen, da's alles.

Dus in geval van tubes e.d.; inpakken die hap!
 
Nee Ireen, dat klopt niet. Niet alles mag mee. Verf op oliebasis mag NIET mee. Ik had heel veel textielverf op oliebasis maar dat heb ik allemaal moeten verkopen. Verf op waterbasis mag wel mee.

Erna
 
Ja dat verhaal had ik toevallig een paar dagen terug ook gehoord, dat alleen verf op waterbasis mee mag (waar het op slaat weet ik ook niet, maar goed).
 
@ Sander. Omdat verf op oliebasis brandbaar is. Dat zeiden ze tegen mij tenminste.

Erna
 
Back
Top