hoe anders is school in Australie

dism

New Member
Hallo allemaal,

Ik heet Sanne en verhuis waarschijnlijk volgende zomer naar Adelaide.
Ik zou graag willen weten van jullie hoe het is op de primary school.
Hoe lang duurt een schooldag, ben je dan klaar of heb je dan nog
huiswerk?
Heb je sport en muziekles op school?
Wat vinden jullie van de schooluniformen?
Hoe moeilijk was het engels in het begin, hebben jullie extra les gekregen?
O,ja ik ben trouwens 7 jaar.
Ik zou het leuk vinden wat van jullie te horen.

Groetjes Sanne :)
 
Hoi Sanne,

De grootste negatieve verandering voor mijn kinderen waren het huiswerk, en geen vrije woensdagmiddag meer.
Positief vinden ze het sporten, dat ze dagelijks doen op school.
Ducee
 
Nee, hier (in QLD) inderdaad ook niet zegt mijn man net. Hoe moet ik het ook weten, heb zelf (nog) geen kinderen!!
Irene :)
 
Maaaaar je hoeft hier tussen de middag niet naar huis om te eten! Je begint om een uur of 9 en dan mag je om 3 uur weer naar huis!

Groetjes
Syl
 
Hoi

Inderdaad van 9 tot 3 naar school.  Uniform, sommige scholen hebben alleen dat je bepaalde kleuren moet dragen andere scholen hebben echt een heel uniform.
In vergelijking met Nederland krijg je wellicht meer huiswerk maar dat is vooral lezen.  Iedere avond willen ze dat je een stukje leest uit een boek.  Hier in Vic krijgen de kinderen aan het begin van het jaar een soort agenda en daar moeten ze iedere avond de titel van het boek in schrijven en wat ze er van vinden.  Ze hoeven niet het hele boek te lezen maar zeg 10min.  Verder krijgen ze iedere week 1 blad met huiswerk.  Dit begint al in groep2 en wordt per jaar ietsje meer.  Tegen de tijd dat je in groep 5 zit krijg je ook een project te doen per termijn.  Bijvoorbeeld een poster maken over een land.  Of iets maken van Recycled materials.  en natuurlijk tafels leren.
Ik vind dat ze heel veel excursies krijgen.  Ik kan me alleen 1 excursie per jaar herinneren.  Niet alle scholen doen aan schoolzwemmen en als ze gaan is het maar voor  6 ot 10 keer.  Sommige scholen doen dat in 2weken, dus iedere dag een les.  Andere gaan voor een termijn 1x per week. 
Het schooljaar is verdeeld in ongeveer 4x10 weken school met elke keer een break van 2 weken, behalve de grote vakantie over december.
Hoop dat je hier wat aan hebt
SIdonia
 
[quote author=sidonia link=topic=5704.msg72069#msg72069 date=1159360716]
Hoi

Inderdaad van 9 tot 3 naar school.  Uniform, sommige scholen hebben alleen dat je bepaalde kleuren moet dragen andere scholen hebben echt een heel uniform.
In vergelijking met Nederland krijg je wellicht meer huiswerk maar dat is vooral lezen.  Iedere avond willen ze dat je een stukje leest uit een boek.  Hier in Vic krijgen de kinderen aan het begin van het jaar een soort agenda en daar moeten ze iedere avond de titel van het boek in schrijven en wat ze er van vinden.  Ze hoeven niet het hele boek te lezen maar zeg 10min.   Verder krijgen ze iedere week 1 blad met huiswerk.  Dit begint al in groep2 en wordt per jaar ietsje meer.  Tegen de tijd dat je in groep 5 zit krijg je ook een project te doen per termijn.  Bijvoorbeeld een poster maken over een land.  Of iets maken van Recycled materials.  en natuurlijk tafels leren.
Ik vind dat ze heel veel excursies krijgen.  Ik kan me alleen 1 excursie per jaar herinneren.  Niet alle scholen doen aan schoolzwemmen en als ze gaan is het maar voor  6 ot 10 keer.  Sommige scholen doen dat in 2weken, dus iedere dag een les.  Andere gaan voor een termijn 1x per week. 
Het schooljaar is verdeeld in ongeveer 4x10 weken school met elke keer een break van 2 weken, behalve de grote vakantie over december.
Hoop dat je hier wat aan hebt
SIdonia
[/quote]



Volgens mij is het van half 9 tot half4 school maar ik kan me vergissen
 
Ilse en Luuk gaan in WA van 9.00 t/m 3.15 uur naar school. Woensdagmiddag geen vrij maar donderdag om 2.15 uit. Het is denk ik dus overal anders.
 
Hallo,

ik ben intussen in Tarneit ( melbourne ) op school en die begint om 9 uur en is om 15.10 afgelopen
van maandag t/m vrijdag. Ik zit in klas 3 en heb nog niet veel huiswerk.
Ik zat in duitsland op school en daar had ik veel meer huiswerk.

groetjes Sanne
 
Hoi Sanne!

school is best leuk hier he? Tjits en Diuwke hadden in Nederland geen huiswerk, en dat vond ik wel goed. Toen heb ik met de directeur hier gesproken en nu hoeft Tjits ook geen huiswerk te doen. Diuwke wel, maar die moet gewoon oefenen met lezen. En dat is gewoon heel leuk toch?

Tot zondag!

aukje
 
Hi Sanne.
Mijn dochter was 5 jaar toen wij naar Australia kwamen. Zij zit op een public primary school en nu zit zij in groep 5 samen met groep 6 (leeftijd 10/11 jar).
Haar school begint om 8.45 tot 15.15.
Zij heeft pauze van 10.30 11.00, lunch pauze is van 13.00-13.30.
Om 12.00 mogen de kinderen een stukje fruit of een craeker eten.
Zij heeft per term (je hebt er 4 per jaar) een project. Nu is ze hard bezig met de Murray river project. Ze werken op haar school veel met de computer en heeft zij dus een usb stick nodig om alles op te slaan en er thuis aan te werken. Je krijgt hier huiswerk, maar daar kan je de hele week over doen. Ze doen op haar school iedere ochtend iets aan bewegen en als tweede taal leert zij grieks. Daar beginnen zij al mee in het eerste jaar dat je naar school gaat. Op andere scholen hebben ze misschien mandarijns  of spaans of italiaans. Het hangt van je school af welke tweede taal ze er bij hebben. Zij heeft ook 3 jaar extra begeleiding gekregen ivm haar engelss lezen en schrijven. Ze vindt het hier in Adelaide geweldig en wil absoluut niet meer terug naar Nederland.
Heel veel succes in Australie.
groetjes Wil
 
Back
Top