hoe een keuze te maken om je te vestigen?

Jacky

New Member
Hoi allemaal,

We zijn druk bezig de visa aanvraag kompleet te maken en dat gaat aardig (skilled). We vinden het niet eenvoudig om te kijken waar we willen vestigen. Heeft iemand tips, links, of informatie? :idea:
We zoeken niet echt de drukte maar willen ook niet ergens afgelegen wonen hetgeen ook niet erg handig is om zakelijk uit de voeten te kunnen.
Het moet ook lekker warm zijn maar hoeft niet per sé aan zee.
Wie kan ons helpen?

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt.

Mario en Jacky
 
Het lijkt erop dat Rockhampton wel wat voor jullie zou zijn. :lol:

Het is misschien een idee om hier http://www.bom.gov.au/weather/national/ eens te kijken zodat jullie kunnen zien wat het weer doet in bepaalde gebieden, misschien kunnen jullie dan een gedeelte van Australie kiezen naar het klimaat dat jullie het beste aanspreekt. Daarna zou je kunnen kijken naar de plaatsen in dat gebied. Ik denk dat ik op deze manier zou gaan werken. Veel succes met kiezen.
 
Domme vraag
icon_blond.gif
: waar ligt Rockhampton?
Wijzelf hebben voor Brisbane gekozen omdat we ons er heel thuis voelden tijdens vakantie, en inderdaat we wilden mooi weer (anders kan je net zo goed hier blijven), maar er zijn vast meer plaaten waar dat het geval is.
 
Amulya said:
Domme vraag
icon_blond.gif
: waar ligt Rockhampton?
Wijzelf hebben voor Brisbane gekozen omdat we ons er heel thuis voelden tijdens vakantie, en inderdaat we wilden mooi weer (anders kan je net zo goed hier blijven), maar er zijn vast meer plaaten waar dat het geval is.

Rockhampton is 7 uur boven Brisbane. Er wonen hier ongeveer 60.000 mensen en alles wat je zou willen doen is hier te doen. Het is veel rustiger dan Brisbane, files kennen we hier niet en de mensen zijn vriendelijk, de pubs zijn overal en erg goed. De 'Outback' is om de hoek, camperen kan overal. Het strand is 20 minuten hier vandaan. Rockhampton is geweldig!
 
Silvia said:
Rockhampton is 7 uur boven Brisbane. Er wonen hier ongeveer 60.000 mensen en alles wat je zou willen doen is hier te doen. Het is veel rustiger dan Brisbane, files kennen we hier niet en de mensen zijn vriendelijk, de pubs zijn overal en erg goed. De 'Outback' is om de hoek, camperen kan overal. Het strand is 20 minuten hier vandaan. Rockhampton is geweldig!

Dat klinkt goed, maar ik vrees dat mijn man (Badri ook op dit forum) en ik beter in Brisbane kunnen wonen voor ons werk. Badri zit in de IT en management en ik ben buikdans docente. Ik vrees dat er met 60.000 mensen niet genoeg leerlingen voor mij zijn.
icon_sad.gif
 
Waarom niet Adelaide?
Geen files, genoeg werk (1 miljoen mensen waar je geen last van hebt), heerlijk klimaat, bossen en zee vlak bij. Zeer betaalbare woningen en veel groen in de stad.
 
hallo,

Wij gaan rond melbourne wonen, misschien kun je op internet informatie van verschillende steden/dorpen vinden.
Verder kijk ik erg vaak op www.realestate.com.au dan heb je ook een beetje een idee van prijzen en woningen.

groetjes heidi
 
Wij moesten kiezen tussen Sydney en Brisbane... Ik ben zelf helemaal weg van Sydney. Mijn broertje heeft er twee jaar geweldig gewoond. In Sydney is werk en het is een bruisende, mooie en trendy stad. Maar ook erg duur, dat was voor ons de reden om niet voor Sydney te kiezen. We willen juist af van dat gehaaste stadsleven en niet alleen werken om een huis af te betalen. Vandaar dat we Brisbane gekozen hebben. Mijn man komt ook uit B. dus voor hem was het eigenlijk vanaf het begin al B. Het leven is goedkoper en relaxter. En dat is toch wel de lifestyle waar wij voor willen gaan...
 
Brisbane is helaas zo goedkoop niet meer, zeker wat betreft de huizenprijzen. Die schieten de pan uit, zeg maar! Maar ik vind ook dat Brisbane relaxter is .... Dus ik vind het helemaal niet erg dat mijn vrouw daar vandaan komt!

KC
 
Persoonlijk kies ik voor een mooi rustig plaatsje tussen Sydney en Melbourne en dan een beetje aan de kust. Maar voordat het zover is willen we door Oz reisen, een half jaar of zo, misschien wel een jaar en daarna een definitieve beslissing. Het land is zo groot he en mooi natuurlijk. We zullen wel zien, we moeten er eerst maar eens zien te komen.
 
"Mrs.P said:
Wij moesten kiezen tussen Sydney en Brisbane... Ik ben zelf helemaal weg van Sydney. Mijn broertje heeft er twee jaar geweldig gewoond. In Sydney is werk en het is een bruisende"]

Qua werk zit je in Sydney wel beter, maar ik vindt het jammer dat ze daar winters hebben (ik heb een hekel aan kou) dus Brisbane was beter. Ook vonden wij de sfeer in Brisbane prettiger dan in Sydney, Sydney is te groot voor ons.
 
Ik hoefde gelukkig geen keuze te maken. Mijn man is geboren en getochen in Rockhampton en hij is ook echt niet van plan om ergens anders te gaan wonen. Ik zou zelf ook niet in Bribane of Sydney kunnen wonen.
 
Ik woon sinds 1956 in Sydney. Werd ook in mijn eerste jaren voor de klas naar Maude-via-Hay gestuurd ( 9 uur rijden en bijna halverwegen naar Adelaide) en ook naar Bourke. (9 uur rijden naar het noord-westen van NSW). Heb ik verschillende delen van Sydney voor de klas gestaan, sinds 1964.
Sydney is net zoals een theater. De beste zitplaatsen rond de haven, waar het meeste te doen is. Men schrijft zo vaak op het internet hoe 'druk' Sydney is. Het is DOODstil hier in het zuid-westen van de stad (bij Bankstown Airport in de buurt).
Ik heb plannen om 'door te tijd' ten noorden van de stad zo dicht mogelijk bij de kust te gaan wonen.
Als Tanja hier eenmaal is vanaf overmorgen, dan gaat haar opinie daar veel mee te maken hebben.
Voor mij zal Sydney verlaten een beetje het gevoel geven dat ik verder van het feest/ de gezelligheid/ de mooie haven/ de drukke stranden vandaan ga....ook al kom ik er geen eens zo veel.
Het is het GEVOEL dat ik er bij kan zijn als ik dat wil.
er zitten ook 48 jaren herinneringen aan verbonden.
Kan het niet aanraden aan immigranten die niet met verschrikkelijk veel geld komen. Een huis hier kopen is bijna onmogelijk.
Net zoals zo veel mensen voor mij, ALS ik eenmaal hier vandaan zou gaan, zal er geen kans bestaan om ooit terug te komen.
Lotto winnen is zo moeilijk.


Joop

cbcsitting.jpg
 
Amulya said:
Qua werk zit je in Sydney wel beter, maar ik vindt het jammer dat ze daar winters hebben (ik heb een hekel aan kou) dus Brisbane was beter.

Ja, ze hebben inderdaad wel seizoenen in Sydney, maar ik denk dat het wel meevalt met die 'winter'. Afgelopen zomer (althans voor NL) waren wij ook in Sydney (daar dus winter) en ik geloof dat 18 graden het 'koudst' was dat we meegemaakt hebben. Wil natuurlijk niet zeggen dat het nooit kouder wordt, maar echt winter zoals wij hebben dat is er in Sydney niet.
 
Verrassende antwoorden..........
Ik heb zeker voorkeur qua steden (Melbourne bijvoorbeeld) maar ik hoor maar enkelen over dat het afhangt van waar je werk kunt krijgen?! Is dat voor jullie geen grote factor die meespeelt????

ik sta zelf nog helemaal in het begin van het traject: papieren verzamelen, dus heb me nog niet in woonplaatsen verdiept....maar kan me voorstellen dat je kiest voor een gebied waar vraag is naar wat je voor je werk doet ??(in ons geval trouwens leerkracht basisschool en onderwijskundige)

Mariken
 
Hallo Mariken.

Mijn man en ik weten het ook nog niet en vinden het erg moeilijk. Een goede school voor de kinderen is wel een vereiste dus wie weet komen ze bij jullie in de klas :).

Ik ben al een lijstje aan het opstellen met voorwaarden en wensen. Hier een paar:

Landelijk dorp/stadje op maximaal 2 uur van grote stad
Veilig & vriendelijk
Kabelaansluiting/internet
Werk (kok, horeca)
Redelijke huizenprijzen
Scholen
Redelijk winkelcentra
Goed klimaat
Mooie natuur in de buurt
Water (om te vissen)
Land om te zoeken met metaaldetector (aparte wens he?)
etc.

Maar het is moeilijk om vanuit Nederland een regio te bepalen. We zijn er wel 2 & 4 maanden geweest maar natuurlijk ook niet alles gezien.

We willen als we gaan in ieder geval eerst iets huren en vandaar uit verder zoeken. Maar het is wel zo handig als je eerst een regio weet natuurlijk.

Succes!
 
Voor ons is het niet noodzakelijk dat we werk hebben, ik kan me gewoon vestigen als ze mijn diploma's assessen.. Maar het gaat ons erom dat we wel lekker weer hebben, niet te duur want we willen op den duur een huis kopen en het moet niet te ver van de bewoonde wereld liggen om logistieke redenen als we een nieuw bedrijf willen starten.
Al met al hebben we (te)veel keuzes. vandaar onze vraag in dit forum.

Wel erg leuke reacties en veel verschillende antwoorden .... leuk.. :lol: :eek: :D

Thnx everyone

Mario en Jacky
 
Ik vind ruimte belangrijk en ik wil geen buren dichtbij. Eigenlijk wil ik gewoon in de bush wonen. ik vind het niet zo erg om even te rijden voor de boodschappen.
 
Back
Top