hoe een rekening te openen bij westpac

sylvia en rob

XPdite Sponsor
Er is al veel geschreven over bankzaken ( misschien wel te veel om door de bomen het bos niet meer te kunnen zien ) , denk ik maar een rekening bij westpac te open vanuit NL. ( misschien fout maar weet het ook niet meer )
Wie kan mij daar bij helpen.
Ik zou graag ook via internetbankieren
maar het probleem is dat het engels nog niet je van het is ,en je heel veel verschillende account kan aanmaken maar wat is wijs.
Heb geen tonnen met geld en zal dit ook niet gaan verdienen
iemand tips of een leidraadje

bvd  rob

nog 2 maanden en dan  :plane: :fishing: :beach: :cheers:
 
Is het inderdaad mogelijk om vanuit Nederland een rekening in Oz te openen? Mijn ING Bank zegt van niet, ook niet bij hun affiliate in Sydney; men stelt dat ik me daarvoor fysiek in Oz moet bevinden.
Wat (volgens de ING) overigens wel kan is een dollar-rekening bij de bank in Nederland openen. En dan krijg je dus ook de hoge rentepercentages die in Oz van toepassing zijn.
Maar goed, wellicht dat anderen er wel in zijn geslaagd om vanuit Nederland een rekening bij een bank in DownUnder te openen. Als dat zo is, dan hoor ik dat graag.
 
Volgens mij kan het absoluut een rekening hier openen via internet (anderen op de site hebben dat ook gedaan). Westpac heeft diverse informatie:

http://www.westpac.com.au/internet/publish.nsf/Content/PBITMB+Moving+to+Australia

Ik heb begrepen (wel even checken natuurlijk ;-)) dat je een rekening vanaf NL kunt openen en dat je geld kunt storten op die rekening. Je kunt alleen nog geen geld eraf halen zolang je niet een keer in persona hier geweest bent. Zolang je nog in NL woont (en wel hier een rekening hebt) EN tot je hier woont en een TFN nummer kunt laten zien houd de bank 10% van je rente in (als non-resident belasting). Op een rente van 5% houden ze dus 0.5% in (houd je nog 4.5 over).

Hoop dat dit genoeg is als startpunt ;-)

[quote author=letsgo link=topic=8108.msg106179#msg106179 date=1199050382]
Mijn ING Bank zegt van niet, ook niet bij hun affiliate in Sydney; men stelt dat ik me daarvoor fysiek in Oz moet bevinden.
[/quote]
PS: ING Heeft geen kantoren hier in AU, dat kan wel verklaren waarom je hier geen rekening kunt openen bij de ING (vanuit NL). Bij mijn weten doet de ING hier alleen 'direct banking' (internet bankieren zeg maar).
 
Hallo Rob,

Kijk eens naar dit topic: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7459.0
Misschien heb je er iets aan.

Gr, Dijnnas
 
[quote author=Hansie link=topic=8108.msg106257#msg106257 date=1199096656]
niet :)
[/quote]

Heb je er niets aan? ;)

Hee Hansie, we zien je niet meer zo vaak hier, of kijk ik niet goed? Hoop dat het allemaal goed met jullie gaat in Sydney!
 
bedankt voor je info perth pete,letsgo, dijnas

kan weer ff verder

cheers rob
alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar  :happy:
 
he Dijnnas, ik ben er nog hoor, maar misschien post ik wel iets minder, Al mn actuele info staat natuurlijk ook op t blog. Zoals dat Mammavark hier langsgeweest is met de kerst.

Ik begreep dat als je niet vantevoren veel geld wil overmaken, je niet bijzonder veel opschiet met westpac migrant banking. Je krijgt dan wel een rekeningnr waarop je geld kan zetten, maar je krijg niet direct een pasje, en dat krijg je ook niet direct mee als je daar langsgegaan bent.

Wij hebben bij St George onze rekeningen geopend, en daar kreeg je aan de balie direct je debit cards/visa mee. Ik heb vervolgens via telebankieren geld overgemaakt van NL naar aus , dat er maar 2 werkdagen over deed. 
 
Leuk Hansie dat Mammavark is langsgeweest. Ik kijk regelmatig even naar jullie blog, leuk om te lezen he het jullie af gaat.

Voor iedereen een goede jaarwisseling, wij hebben nog even te gaan.

En bankzaken he...Ik ben een echte leek op dat gebied, maar wat je aangaf Hansie begreep ik ook ja.
 
[quote author=Hansie link=topic=8108.msg106267#msg106267 date=1199099494]
Ik begreep dat als je niet vantevoren veel geld wil overmaken, je niet bijzonder veel opschiet met westpac migrant banking.

...

Wij hebben bij St George onze rekeningen geopend, en daar kreeg je aan de balie direct je debit cards/visa mee. Ik heb vervolgens via telebankieren geld overgemaakt van NL naar aus , dat er maar 2 werkdagen over deed. 
[/quote]

Ik vond hem wel handig. Al mijn geld overgemaakt. Zelfde dag dat ik in oz aan kwam even langs de bank en je laten identificeren wat papiertje onder tekenen en je kan direct bij je geld en ja het duurt minimaal een week voordat je de pasjes hebt.
We hebben die eerste week gelijk een auto gekocht zonder het gedoe met geld overschrijven vanuit NL en dan maar hopen of het geld echt binnen 2 dagen op je ozzie bank staat..  :sleep:

Er zijn meer wegen die naar Rome gaan. Uit eindelijk doet iedereen het op zijn eigen manier.
Succes :up:
 
Back
Top