hoe en waar koninginnedag vieren in Oz dit jaar?

mariekske

New Member
KONINGINNEDAG!!!  :wavecry:
En ik moet het missen aangezien ik in Ierland woon, boe-hoe!
ben gewoon super benieuwd naar hoe iedereen die in Oz woont de koninginnedag gaat vieren? Kgeloof dat er in (all)e grote steden wel iets mee gedaan wordt? Kan me in ieder geval Melbourne nog herinneren dat ze op het futurische plein (sorrie, kan ff niet op de naam komen) dit vierden. Tis toch echt (vind ik) een heerlijk volksfeest met een geweldige sfeer. Hoe en gaan jullie koninginnedag vieren in Oz?
Grts, Marieke :happysun: :happysun: :happysun:
 
Nou wij hebben Koninginnedag, Dutch Orange Day, gevierd in Melbourne op Queens Bridge Square. Vorig jaar op Federation Square. Een half uur moeten wachten in de rij voor een kroketje, maar dat was het ook wel waard. Ook nog wat poffertjes gescoord en een lekker Grolsch pilske! Een geslaagde dag!
 
Ik heb, net als ik in Nederland altijd deed op Koninginnedag, gewoon gewerkt vandaag. Ik heb er nog nooit iets aan gevonden en ik hou er al helemaaaaaaal niet van om me in die vreselijke, grote, verstikkende mensenmassa's te storten. Nee, laat mij maar lekker werken. Ben bovendien ook niet zo erg oranjegezind.


Erna
 
Hoi Marieke, op dit moment zijn we in Guyra ( NSW ) en het was een ontzettend koude dag hier. Omdat we hoorde dat psv landskampioen is geworden hebben we de schotel opgezet voor bvn. Helaas geen voetbal maar wel live de koninginnedag uit NL. ( normaal komt alles een dag later op bvn ) Raar gevoel het live zien, want toen we in NL woonde hadden we het ook altijd aanstaan en daarna gingen we altijd gezellig naar de stad om ons in de oranje menigte te storten en kijken wat er weer allemaal op de rommelmarkten werd aangeboden. s'Avonds gingen we altijd naar mijn broer want die is jarig op 30 april en het is traditie dat de bbq dan aan gaat. Dit jaar hebben we onze nieuwe fietsen gemonteerd met op de achtergrond het koningshuis. :grin:

Groetjes Jojo.
 
hoezo, wat zou je gemist moeten hebben...? Ben gewoon errrrg benieuwd of er meer mensen in Oz waren die daar koninginnedag hebben gevierd... En hoe ze dat ervaard hebben...  :up:
 
Wat late reactie: We hebben op de zaterdag vóór Koninginnendag het al 'gevierd'. Gewoon bij ons thuis, een gast uit NL (mijn oude baas) en wat NL vrienden (een stel wat al 25 jaar hier zit en een stel wat 3 maanden na ons gekomen is). Heel gezellig, lekker weer, bitterballen, tompoesjes, beschuit met muisjes... ;-)
 
Hoi Mariette,
Ons K-dag had ook een australisch tintje, het was ook (een klein beetje) BYO ;-). Een van de gasten had zelf tom poesjes gemaakt. Kant en klaar pakketten kun je bij Woolworths kopen. Heette waarschijnlijk niet Tom Poes natuurlijk, maar zoiets als 'vanilla slices' denk ik.

Het is verbazend wat je allemaal in de gewone supermarkt kunt krijgen (ook speculaasjes b.v.)
 
das altijd goed om te weten Pete! Ook al hoop ik naar Oz te kunnen emigreren, vind het wel leuk om nog iets rondom koninginnedag te doen alsk daar ben.
 
Back
Top