hoe gaat het eigenlijk als je...

valensia

New Member
hoe is't eigenlijk geregeld als je werkgever een visum aanvraagt en je zakt toch voor je ielts test,gaat't dan zoals ik ergens gehoord heb zo dat je alsnog op weg kunt en daar dan engelse lessen MOET volgen of moet ej echt de juiste score halen voor je ieltstest?

Ik neem aan dat je dan alsnog moet wachten in NL om je IELTS te halen. Dit omdat de IELTS test een basisvereiste is (de DIMIA wil gewoon dat papiertje zien als je geen native english speaker bent)

Ik heb ergens gelezen dat je wel zonder je IELTS test naar australie kan maar dan moet je een flink hoger fee betalen en hem in Aussie alsnog doen.!!!!
Joh even de studieboeken erbij halen en dan gaat het je lukken het is immers voor en goed doel toch dus genoeg motievatie!!!!!!!!!!!!

groetjes Irma

het gaat er niet om of't gaat lukken of dat ik't niet wil,ik zie alleen dingen heel snel gaan als ik binnenkort in australie ben geweest om een baan en dingen te krijgen,ik heb namelijk nu al contacten die mij toegezegd hebben om mij zo snel mogelijk daar te krijgen,nu vind ik engels niet moeilijk of iets dergelijks maar het ligt meer aan't feit dat ik regelmatig problemen heb me ergens op te concentreren,en verder was ik toch al van plan om daar engelse scholen/cursesen/lessen te gaan volgen.die ielts test die ga ik ook zeker doen maar had dus pas gehoord dat't ook zo zou moeten kunnen wel voor wat extra dollars nartuurlijk maar dat zal geen probleem zijn,dus in het kader van voorbereiden wil ik ook de alsjes en dingen helemaal voorbereid hebben om dan overal zo snel mogelijk op in te springen

greetz

Over wat voor visum praat je hier? IELTS/Proof of vocational English is verplicht voor skilled visa, maar niet per se voor andere visa. Voorzover ik me kan herinneren, hoefde ik destijds voor mijn tijdelijke visum (gesponsord door werkgever) geen IELTS te laten zien.

[quote author=robenirma link=topic=1925.msg18242#msg18242 date=1118855007]
Ik heb ergens gelezen dat je wel zonder je IELTS test naar australie kan maar dan moet je een flink hoger fee betalen en hem in Aussie alsnog doen.!!!!
[/quote]

Irma, dat klopt, maar dat geldt dan niet voor de hoofdaanvrager voor een (waarschijnlijk heb jij gekeken bij) Skilled Visa.
Je spouse kan eventueel besluiten om hier geen IELTS te doen en dus in Oz een hoge fee te betalen waar je spouse dan weer engelse les etc. voor krijgt. De hoofdaanvrager moet voor Skilled Visa een IELTS doen....

Maar net zoals Hans zegt is het goed denkbaar dat je, als je nieuwe werkgever het visum voor jou aanvraagt (Business Sponsored?) dat je dan geen IELTS hoeft te doen.

yes Maluka,
das waar , ik heb het niet nagekeken hoor, maar wij hebben (rob en ik) het allebei moeten doen en wilde natuurlijk dat extra fee(behoorlijk wat hoor) uitsparen.
Daar kunnen we weer een hoop andere leuke dingen van doen :plane:

groetjes Irma

voor een skilled visa moet de hoofdaanvrager de test (general of academic afhankelijk van assessing authority) halen..als je allebei punten claimt moet je het allebei doen..ik krijg 0 punten voor mijn bijdrage maar ga wel mn IELTS hier doen..als je het later doet..als je al in oz bent bedoel ik dan is het inderdaad veel duurder dan de 170 euro die je hier betaalt om het examen te doen..wij doen de general test omdat dat genoeg is voor de IEAust..vriendje moet een 6 halen..ik als wormvormig aanhangsel een 4.5 (van de 9)

Mir  :)

Wij hoeven geen punten te halen omdat wij onder de sponsored skillied visa vallen(fam)
toch wel erg handig hoor!!!!!
Maar de DIMIA wil een fee van 1840 $ en als je geen IELTS test heb moet je geloof ik 1000$ meer betalen(of je een emmer leeg gooit)Dussssssss das mooi dat we het allebei gehaald hebben want dat scheelt wel weer even een slok op de borrel.
groetjes Irma

hm ja tís een hoop geld maar aan de andere kant verdien ik daar dan dat geld snel weer terug terwijl als ik hier ben nog steeds met een armetierig loontje moet doen.tís wel bijna zeker dat een werkgever m'n visum zal aanvragen,alleen welk visum ik ga aanvragen weet ik pas als ik in australie ben wezen buurten bij de mensen die mij wel in dienst willen nemen.

Back