psychologiesint

New Member
Beste forum

Ik ben me aan het oriënteren op de mogelijkheden voor een langer verblijf in Australie waarbij ik relevant werk in mijn sector (psychologie) zou willen doen. Ik zag al dat een Nederlandse bachelor en master in psychologie niet voldoen om erkend te worden als psycholoog, maar dat je bijvoorbeeld wel als counsellor aan de slag kan. Klopt dit? Ik ben over een half jaar net afgestudeerd en heb dan nog geen werkervaring.
Ook vroeg ik me ook af wat voor functies er mogelijk zijn met de Nederlandse master Pedagogische Wetenschappen?

Daarnaast was ik benieuwd naar hoe groot de kans is dat je een bedrijf of instelling kunt vinden dat je wil sponsoren in de geestelijke gezondheidszorg? Wat zijn de minimale vereisten hiervoor. Dit om een Temporary work (skilled) visa (subclass 457) aan te kunnen vragen.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met deze vragen. Alvast ontzettend bedankt!

Groetjes,
Es
 
Ik zal het even thuis navragen. De Missus is psycholoog en op de achtergrond bezig om beroeps erkenning te krijgen. Volgens mij is het een heeeeeleeee opgaaf.
 
Ontzettend bedankt voor je snelle respons!
Ja, had inderdaad al gezien dat je, om erkend te worden als psycholoog, je moet registreren bij Psychology Board of Australie en daarnaast nog een positieve assessment bij de Australian Psychological Society moet krijgen. Hier staat echter bij dat je kwalificaties gelijk moeten staan aan 6 jaar psychologie studeren in Australie. Is het mogelijk dat iemand met een Nederlandse 4 jarige psychologie opleiding (bachelor+master) hieraan kan voldoen? Dit was de reden waardoor ik dacht dat erkenning als psycholoog niet mogelijk was, maar als counsellor wellicht wel.
 
Hoi, volgens mijn vriendin klopt alles wat je hierboven zegt wel.
Ze checked nog even wat dingetjes voor ze dingen roept die niet waar zijn maar in grote lijnen is dit het wel (dus het is niet makkelijk/onmogelijk voor een net afgestuurde psycholoog)
 
Hoi, volgens mijn vriendin klopt alles wat je hierboven zegt wel.
Ze checked nog even wat dingetjes voor ze dingen roept die niet waar zijn maar in grote lijnen is dit het wel (dus het is niet makkelijk/onmogelijk voor een net afgestuurde psycholoog)

Heb je hier trouwens nog iets op gehoord?
Ik ben ook wel benieuwd wat de kansen zijn als net afgestuurde psycholoog.
 
Ook ik ben heel benieuwd of er al een update is. Ben ook erg benieuwd naar het verschil tussen pscyhologist, health psychologist en clinical psychologist. Uiteraard hebben we hier in NL basis psycholoog, gz psycholoog en klinisch psycholoog maar is dat enigszins vergelijkbaar met de benamingen daar?
 
Ik denk dat de Ahpra hier wel veel info over zal hebben en ik dacht dat er in QLD een tekort is vooral in het public system maar afterbang zal daar wel meer over kunnen vertellen.
 
Ik denk dat de Ahpra hier wel veel info over zal hebben en ik dacht dat er in QLD een tekort is vooral in het public system maar afterbang zal daar wel meer over kunnen vertellen.
Geen idee ;) we wonen (nog) niet in QLD en mijn vriendin is Organisatie Psycholoog. Niet klinisch. Dus helaas kan ik er weinig over zeggen. Sorry!
 
Back
Top