hoe heet dat nou ook al weer ?

sylvia en rob

XPdite Sponsor
Als je in australie aankom zijn er toch speciale  "parken " waar je de eerste weken maanden kan wonen, als emigrantje .
Heb gezien dat als je bij real estate iets wil huren dat je eerst papiertjes moet overhandigen over je inkomsten en waar je werk of cv.
Die hebben wij dan nog niet dus dat zou al gelijk een probleem zijn.
alvast bedankt   

tot nu toe 71x gelezen maar niemand weet het  :cry: :cry:

ik heb het eerder op xpdite net gelezen maar kan het niet meer vinden
het is een soort caravan park  dacht ik  maar dan speciaal voor emigrantjes

please HELP :tent:

Ja maar dat was na de 2e wereldoorlog en ik denk niet dat je in zo'n park zou willen bivakkeren?

Ik weet wel dat ze bij sommige parken van big4 huisjes hebt waar je tegen gereduceerd tarief een paar maanden in mag/kan verblijven. :up:

Mariette

Ik zou het antwoord ook wel willen weten, tot nu toe alleen de gewone caravanparken tegengekomen.

[quote author=kallie link=topic=8071.msg105482#msg105482 date=1198331738]
Ja maar dat was na de 2e wereldoorlog en ik denk niet dat je in zo'n park zou willen bivakkeren?

Mariette
[/quote]

ik kan dat mij niet voorstellen dat mensen van xpdite hun ervaringen van 70 jaar geleden hier posten , maar misschien heb ik het fout. :dunno:
in ieder geval bedankt en hoop dat iemand anders je verhaal kan bevestigen
Ik blijf nog wel ff doorzoeken :up:

Waarom zou je in zoiets willen zitten? Je hebt altijd nog hostels, en altijd mensen die gewoon zonder papieren of afspraken hun grannyflat verhuren. En als dat niet lukt geef je gewoon het adres van een hostel op, en je kan ook iets huren. No problemo. Je gaat toch niet in een emigranten park zitten.. !

[quote author=Wilbert67 link=topic=8071.msg105501#msg105501 date=1198363950]
Heb ergens iets over "on arrival accomodation" gelezen, maar of je dat bedoelt??
[/quote]

ok bedankt    klopt het dat dit allen voor South australia is ??

cheers rob

Voor south australia weet ik dat ze het vanuit de overheid aanbieden, maar ik heb wel eens gehoord dat ook in andere staten zulke accomodaties bestaan.

[quote author=sylvia en rob link=topic=8071.msg105419#msg105419 date=1198241291]
Als je in australie aankom zijn er toch speciale  "parken " waar je de eerste weken maanden kan wonen, als emigrantje .
Heb gezien dat als je bij real estate iets wil huren dat je eerst papiertjes moet overhandigen over je inkomsten en waar je werk of cv.
alvast bedankt   

[/quote]
Ik meen me te herinnneren dat; als je bereid bent om een paar maanden huur vooraf te betalen, men ineens veel coulanter is.
Is dat misschien nog een optie?

Hier, nog even uit de oude doos;
1956: Naar Australie, met de Johan van Oldenbarneveldt. Zes weken lang geprobeerd het schip recht op te houden, maar dat ging niet. In hostels gewoond (kampen voor immigranten): Bonagilla, Scheyville, Villawood en Matraville.
In Scheyville twee of drie weken naar school. In Villawood een paar maanden naar school. In Matraville een paar weken naar school en toen was de anderhalf jaar in de zesde klas zitten, op!
gevonden op de site van Joop Mul en Joop is ook nog lid van het forum :up:

Bart

[quote author=Tekkel link=topic=8071.msg105587#msg105587 date=1198482035]
[quote author=sylvia en rob link=topic=8071.msg105419#msg105419 date=1198241291]
alvast bedankt   

[/quote]
Ik meen me te herinnneren dat; als je bereid bent om een paar maanden huur vooraf te betalen, men ineens veel coulanter is.
Is dat misschien nog een optie?

Dat is mooi,
Kunnen we ook ff proberen ( bedankt voor de tip )
vandaag krijgen we te horen of het huis verhuurd gaat worden , dan gaan we begin april richting brisbane

Joehoe
eindelijk  ( zijn het wachten behoorlijk beu als ik het zacht uitdruk )

heb vannacht niet kunnen slapen  :lol:

Back