Hoe is de reis van jullie honden verlopen?

katie

New Member
Hoi Allemaal,

Ik ga eind December samen met mijn 3 honden naar Aussie (brisbane) ik ben alleen erg nerveus over de reis. :dog: Met name mijn teckel/jack russel ziggy is een nerveus hondje met verlatingsangst. Ik zou erg blij zijn met ervaringen van andere hondenbezitters die hun honden hebben laten overvliegen :smile: alvast bedankt!

Hoi Katie,

er staan al wat topics over dieren meenemen dus die kun je misschien ook nog even lezen. Wij hebben ook de 3 honden meegenomen in 2007 en is prima gegaan. Het is misschien even afzien voor Ziggy en ze zal wat schor zijn misschien bij aankomst maar de andere optie is in NL laten ;)

Ik vond het ook erg spannend hoor voor ze maar alles is prima gegaan en ze (3 honden en 3 katten) zijn hier allemaal erg blij.

hoi Katie,

prima verlopen, Monique Schellinger (VCK) heeft alles prima geregeld.
Houd het schema mbt vaccinatie aan, boek een plaats in het quarantine station en de rest gaat vanzelf.

Kyra (Bouvier, 8 jaar oud) kwam er prima uit, en gaat nu (helaas) ook weer mee terug, dus we verwachten dat dit ook geen problemen geeft.
Ze vliegt business class en ze houdt van Champagne, verder verzameld ze Airmiles voor een volgende vakantie vluchtje  :grin:

Nee serieus, we denken vaak te menselijk.
Zorg dat je niet op dezelfde vlucht zit in ieder geval.

Succes,
Johan

Ben in 2007 jaar in Australie aangekomen.
Mijn vriend (labrador retriever) was een dag eerder gegaan.
Hij is er nog steeds niet.
Waar hij uithangt weet ik niet maar hij houd van neuzen.

Cheers,

Jack :evil:

Hoi

Nu ongeveer een jaar geleden zijn onze honden gekomen (Bearded collie en een Malteser)
Alles goed gegaan (zou het zo weer doen)

Helaas vorige week de Malteser overleden.

Kees

Heb jij mijn vriend Diego (black labrador retriever) gezien.
heeft de vlucht van Amsterdam naar Sydney (co-pilot) en van Sydney naar Darwin.
Luisterd ook naar de naam the flying dutchdog.

Jack :evil:

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden! Het stelt mij een beetje gerust :smile: Johan, waarom is het beter een andere vlucht te nemen?

Ik denk omdat als jouw vliegtuig vertraging heeft oid je je misschien heel druk gaat maken over je honden in het ruim. Als je niet op dezelfde vlucht zit krijg je dit soort info niet mee, en zul je minder 'worried' zijn. (gok ik hoor..)

yep en zo is het niet alleen met vertraging maar ook met turbulentie en slecht weer.
Niet te veel zorgen maken over je honden, ze zorgen goed voor ze en vaak denken we te menselijk.

Kyra was heel blij toen ze ons zag, tegen alle verwachting in. Toen we haar voor twee weken in een pension stopte tijdens ski vakanties keek ze bij terugkomst ons twee weken niet meer aan, nu was alles gelijk goed, dus geen zorgen maken.

Groetjes en succes !
johan

Niki vloog Perth-Amsterdam 12 jaar geleden en is tijdens tussenstops erg verwend door personeel. Ik hoorde later dat in NL dieren vaak met kalmeringsmiddel gesedeerd worden voorafgaand de vlucht, dus veel hectiek gaat dan aan de hondenzieltjes voorbij. Die tellen misschien gekleurde paddestoeltjes die met parapluutjes op miauwen. Of ze slapen gewoon, waarschijnlijker.

Groet, Fae

[quote author=Fae link=topic=10088.msg140001#msg140001 date=1244460686]
Niki vloog Perth-Amsterdam 12 jaar geleden en is tijdens tussenstops erg verwend door personeel. Ik hoorde later dat in NL dieren vaak met kalmeringsmiddel gesedeerd worden voorafgaand de vlucht, dus veel hectiek gaat dan aan de hondenzieltjes voorbij. Die tellen misschien gekleurde paddestoeltjes die met parapluutjes op miauwen. Of ze slapen gewoon, waarschijnlijker.
[/quote]

Dat was in ons geval (twee katten, mei 2008) duidelijk niet het geval. Of het niet mocht of sterk afgeraden werd weet ik niet meer, maar onze katten hebben voor de vlucht geen kalmeringsmiddelen gehad.

En ik verwacht op dat vlak geen verschillen tussen honden en katten.

Klopt, kalmerings middelen verlagen de bloeddruk en dus de lichaams temperatuur, dus niet toegestaan.

Kyra is zojuist gezond en wel op Schiphol geland hoorde ik van VCK en wacht nu op vrijgave door de douane. Het computersysteem ligt er alleen uit dus de vrijgave looopt vertraging op. word tijd daar voor iets nieuws, hmmmm, opportunity ?? :)

groeten,
Johan

Back