hoe is het je hond vergaan in aussie

Akuna

Member
Aangezien wij nu eindelijk het visum binnen hebben kunnen we verder gaan plannen. Een ding wat me heel erg bezig houdt is onze hond. Hij gaat eind september op transport. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen om je hond naar Australie te krijgen. Alle papieren zijn zo goed als rond, dus dat is geen probleem, maar viel het allemaal mee, enig idee hoe de hond overkwam na zo'n ontzettend lange vliegreis en met welke vliegmaatschappij zijn jullie gevlogen. Ik weet dat hij dan nog een maand in quarantaine moet, maar dat moet niet zo'n vervelend gebeuren zijn, of toch.....?
Kan iemand mij wat ervaringen vertellen over de reis van de hond en de afloop en aanpassingen in Australie?

Thanx Inge
 
Helemaal niemand die ervaringen heeft met zijn hond naar Australie is gekomen? Das jammer
 
Hmmm, even denken hoor. Er was wel een meisje/vrouw die hun hond mee hadden genomen... Naar Rockingham? Twee. Even denken hoor...
 
Helemaal niemand die ervaringen heeft met zijn hond naar Australie is gekomen? Das jammer

vertrek4.jpg

Hi wel ervaringen hoor, had ze al ns neergeschreven, maar wil t nog wel n keer voor je doen.

Wij woonden landelijk in NL met onze twee duitse doggen en zitten nu midden in een suburb Waikiki.

Ik vond de quarantaine tijd erg moeilijk om mee te maken, toch n soort gevangenis. Je moet je bezoeken en tijd om buiten in de yard met je honden te spelen/ uit te laten zorgvuldig plannen en t kon maar max 2 x per week. Daarom boekte ik ook een groomroom 1x per week, al was er niks te groomen, zodat ze toch uit hun kennels konden. Personeel was lief voor de honden en ze zeiden dat zij ze ook nog wel ns extra naar buiten lieten in de yards.

In ieder geval de honden zijn een stuk aanhankelijker geworden, luisteren beter en ook socialer. Kan de schok van verandering zijn, maar ook het contact met vele verzorgers kan hebben geholpen. Onze angst dat ze bij elk geluid van buren zouden blaffen, is ook onterecht gebleken, ook misschien omdat ze in de quarantaine maand misschien gewend zijn geraakt aan veel geluiden. Helaas waren hun staartpuntjes in de kennels rauw en bloederig geworden (kwispelen tegen de muren, vooral tijdens mijn bezoeken snif), maar binnen paar dagen thuis was alles geheeld. 1 hond had slecht gegeten en was vermagerd, maar die hadden we zelf ooit mager geadopteerd uit een asiel, dus die had waarschijnlijk een deja vu. De ander had prima gegeten.

Grootste aanpassing voor ze was de warmte, snel buiten adem en dorstig. Ben erg blij dat ze er zijn, eentje houdt inmiddels van zwemmen in de zee, nadat ze eerst voor kleine golfjes bang waren. De ander ligt t liefst onder een parasol.

Als je nog vragen hebt, hoor ik t wel,

groetjes Simone

beachwinter.jpg
 
Een vriendin van me heeft 1 hond en 3 katten meegenomen (ze zit zover ik weet niet op dit forum dus ik praat even voor haar). Ze hebben de reis allemaal geweldig doorstaan en waren heel erg snel gewend. Ik heb zelf mijn paard meegenomen en ook die was heel snel gewend. Inderdaad is de warmte iets waar de dieren aan moeten wennen. Maar dat geldt ook voor mijn in Australie geboren Golden Retriever dus dat maakt geen verschil. Als je dier fysiek en mentaal stabiel en gezond is, is er geen reden om ze niet mee te nemen vind ik.
 
My best friend heeft zijn tripje gemaakt toen hij 7 was.
Diego kwam bij ons toen hij 6 weken was.
Hij is 13.5 geworden.
Mijn vriend Diego (black labrador retriever) is November 2011 overleden maar zijn mooie leeftijd zegt alles.
Zolang een hond bij zijn baasje blijft vinden ze het allemaal best.
Hem maakt het niet uit of je geel of groen bent, 1 kamer hebt of een penthouse zolang deze vriend er maar voor zijn baasje kan zijn.
Er mag gewoon geen reden zijn om je hond achter te laten bij ....anderen.

Hier op photo Jack met Diego in Darwin 2008 (celebrating Diego's birthday)
Miss him much.

599886_393660007355851_1047331408_n.jpg
 
Wij hebben onze honden achtergelaten... Beiden hebben ze heel veel moeite met pension of asiel, en 1 van de 2 is heel onzeker, die had al veel meegemaakt voor ze bij ons kwam. Ze zijn 11. We hadden van het begin af aan twijfels over hoe ze de vlucht en quarantaine zouden doorstaan en hebben dit overlegd met de dierenarts. Die was het met ons eens. Het is natuurlijk voor elke hond niet leuk, maar bij het teefje gaf hij aan dat er een grote kans was op gedragsproblemen achteraf voor de stress. Daar lopen we niet voor weg, zoals ik al zei, ze had al veel meegemaakt voor ze bij ons kwam, maar de vraag was wel wat er beter was voor haar.
Samen met de dierenarts hebben we nieuwe baasjes gevonden, en twee weken voor we weg gingen hebben we ze daarheen gebracht. De reu had heel snel een plekje gevonden waar hij echt heel blij is. Het teefje was wat langer zoeken, maar ze heeft nu ook een fijn warm gezin gevonden en niet in een pension of asiel gezeten.
Ik mis ze elke dag, maar ben wel opgelucht dat ze niet die stress hebben hoeven doormaken, op hun leeftijd, en met hun achtergrond.
 
Het teefje was wat langer zoeken, maar ze heeft nu ook een fijn warm gezin gevonden en niet in een pension of asiel gezeten.
Ik mis ze elke dag, maar ben wel opgelucht dat ze niet die stress hebben hoeven doormaken, op hun leeftijd, en met hun achtergrond.

Wat fijn om te horen dat er ook voor het teefje een baasje gevonden is! Wist ik nog niet.
 
Back
Top