Hoe is het weer in Australië?

Rene-L

XPdite Sponsor
Ik hoor wel eens op dit forum de vraag hoe het weer is in Oz. Wel, hier is het weer te vinden hoe het op het ogenblik is.

Want, met het surfen op het internet, kwam ik een hele leuke site tegen.

http://theweather.news.com.au/

Ik zie wel hoeveel we er aan gehad hebben.

Gr. Rene
 
Wel ja Rene, wrijf er ons nog eens met onze neus in hoe lekker het weer is in Oz (in Alice zo'n 36 graden vandaag) terwijl we hier in de miezerregen (in Antwerpen toch) zitten)  :-D

Sara

Maar toch bedankt voor deze verrijking van ons leventje  :up:
 
[quote author=sarabaes link=topic=2777.msg30556#msg30556 date=1128519097]
terwijl we hier in de miezerregen (in Antwerpen toch) zitten) :-D
Sara
Maar toch bedankt voor deze verrijking van ons leventje :up:
[/quote]

Wel Sara, ik zat net even heerlijk in de zon, uit de wind!! Heerlijk. :happysun: :happy:

Gr. Rene
 
Potvrrrr..... wacht maar, binnenkort twee weken Dominicaanse en dan nadien in de OUtback....aaaah...  :cool:

Ik zal dan wel eens aan je denken!  :evil:

Sara
 
Hi all

Vandaag een graad of 30 hier in Brisbane, sunny, sunny, sunny :cool:.....verwachting voor Saturday 37 graden.. :-o en al dagen geen druppel regen.....lijkt me wel wat hoor zo'n miezer-regentje geniet er dus nog maar van nu het nog kan :-D

Groetjes
Syl
 
yoho,

Vandaag een stevige 35 in Eumundi. Is wel een beeeeeetje warm, maar mij hoor je niet, hoor. Ik vind het heerlijk!

Uuuuuuuuhhhm, morgen maar eens naar het strand, hehehehehehe! :cool:

Marc
 
and counting, sarabaes, and counting..............

Vandaag 33 graden en een lekker windje. Scattered T-storms voorspeld voor overmorgen ofzo. Mag ook wel weer eens; je zou nog eens verveeld raken door al die zon............ :sunny:

Marc
 
Same here....hot and windy! met een hoop brandgevaar :-( moest net van Brisbane richting Ipswich vanmorgen en ging heen en terug door een soort rookgordijn met vlammen in de berm....dat is toch wel wat minder gezellig hoor hier.

Groetjes
Syl
 
Nou even over het weertje in Apeldoorn op dit moment.... Het lijkt wel zomer!!! Hier op kantoor is het niet te harden en de airco staat op max. De zon schijnt heerlijk en nu even geen wolken in zicht :)
 
Ja ik moet toegeven: hier in Antwerpen schijnt het zonnetje ook en het is zeker 19 graden! Wel pech: ben een weekje ziek thuis en kan dus niet naar buiten! Nooit geluk hé!  :-(
 
Down Under is het weer dus te gek begrijp ik,
maar hier in Nederland is het ook uitzonderlijk voor de tijd van het jaar.
20-22 graden met een strak blauwe lucht!
Lekker hoor om op 10 oktober nog lekker in je T-shirt buiten te lopen.
Indian Summer!!!!!!

Bert
 
gisteren joe-kelsvan hagelstenen gevallen bij ons in de buurt (sunshine coast); ons passeerde deze T-storm gelukkig........Het was heerlijk heet (33gr.), maar 's middags een stuk koeler door de gevallen tennisballen. :-o

Marc
 
Denk dat wij vandaag de laatste na-zomerdag hebben  :cry: ,vanaf morgen wordt hethier max 15 à 16 graden met een koude wind  :-( .Typisch Belgisch en Nederlands weer dus .
Maar ja,hopelijk kunnen we binnen 2 jaar ook stoeffen  :evil: met het mooie weer ginder .Zeker tussen oud  en nieuw .Dat gaat raar doen de eerste maal Kerstmis of Nieuwjaar in de tuin met (hopelijk) verkoeling aan het zwembad  :-D . denk dat we heel de familie toffe kiekjes gaan opsturen via internet ,laat ze dan hier in Belgie maar watertanden .
Katja
 
joe-kelsvan hagelstenen
Wij waren net op de terug weg van Eumundi(!) toen de eerste hagels vielen (gelukkig kleintjes) maar onze kids zaten met ogen als schoteltjes op de achterbank :-D :-D want die hadden dit nog nooit echt bewust meegemaakt. Maar inderdaad wat een temperatuur verschil ineens in de afternoon.

Groetjes
Syl
(Inmiddels weer terug in Brisbane....en very humid here)
 
oh ja,

Wel langs Eumundi rijden, maar niet eens even bij A1 Storage (daar zitten we) naar binnen lopen voor een bakkie......

Mooi is dat  :wink:

Gisteren een megabui over ons heen gehad. Ik was 1 seconde buiten, en zeiknat. Mooie bliksem en donder ook!

Ciao,
Marc
 
:-D sorry, sorry.......ik dacht er nog wel even aan in de auto maar wist met geen mogelijheid meer te bedenken waar jullie nu zaten......A1 Storage, that's it!!! Nou, moet wel zeggen dat ik best die kant op wil (om te wonen)...wie weet ooit.

Groetjes
Syl :)
 
Ik heb dat dus ook nog nooit meegemaakt... Zulke grote hagelstenen. Zelfs in NL schijnen ze wel eens uit de lucht te komen vallen. Kun je dan eigenlijk nog wel veilig met je auto over de weg? Lijkt me toch dat die dingen je auto behoorlijk kunnen beschadigen?
 
Ja,

of zoals ik vroeger wel eens gezegd schijn te hebben: "auto 'pot, ruit 'pot. Alles 'pot". Je auto ziet er na zo'n bui uit als een maandlandschap, met allemaal van die "mooie" kraters. En met wat geluk zitten je ruiten er nog allemaal ongebroken in. Geen geluk: ruiten ook stuk!

Ik hoorde verhalen over bepaalde soorten hagelstenen, die van die puntige stukjes erin hebben. Dat gaat als een pikhouweeltje door je voor- en achterraam heen............

Heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt.............

Ga ff wat hout zoeken om af te kloppen.........

Marc
 
[quote author=SiMaKy link=topic=2777.msg32130#msg32130 date=1129676859]
"auto 'pot, ruit 'pot. Alles 'pot". Geen geluk: ruiten ook stuk![/quote]

Of; "Dat is balen, nieuwe halen", of "Dat is pech, auto weg."

Rene
 
Back
Top