Hoe is het zonder TV?

Sas

New Member
Hai

Ik lees toch weinig van mensen die geen Tv hebben nu ze in Oz zitten.Jaja wij hebben dus wel een TV neegenomen alleen nooit aangesloten.Echt een uitvinding zeg!!!

De kids vermaken zich heerlijk en we missen niks.We halen zo nu en dan een krant en ach als er echt iets ernstigs aan de hand is dan horen we dat wel op school of van de buren verderop.
Echt aan te raden hoor om gewoon geen Tv aan te sluiten.

Krijg wel regelmatig op school te horen waarom we geen Tv hebben en dat de kids van alles missen.Ach we houden onze kids zelf wel op de hoogte van het nieuws en tekenfilm zijn nou niet bepaald opvoedend.Oke uitzonderingen daar gelaten zoals de seie:er was eens.....  waarin ze regelmatig dingen gingen uitlegen over het menselijk lichaam,vroeger,natuur  enz enz.

Nee moet zeggen dat ik het heerlijk vindt zo zonder Tv.
We zitten 's avonds heerlijk buiten en genieten vd natuur.Possum eten geven,wat hobbelende kikkers(Cane toads) door de woonkamer en af en toe een slang.We blijven wel bezig.Oh ja en de oudhollandse spelletjes en de gesprekken met elkaar.Goh als ikm dat allemaal eerder had geweten was de TV al veel eerder de deur uitgegaan.

Maar goed.........echt het proberen waard!!


Sorry moest het ff kwijt.

Groetjes vanaf hier.

Sas
 
Hi Sas!

Heerlijk hoor dat jullie daar zo standvastig mee zijn, good on ya! :up: :) Wij hebben vandaag onze tv weer terug (was een dag of wat stuk en moest gefixed). Wel hadden we nog een reserve tv op de slaapkamer  :-D Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms toch echt heeeeeerlijk vind om even voor de TV te hangen of een DVD/Video te kijken. Ik kijk zeker niet alles wat los en vast zit en ben het met je eens dat er zo veel meer te doen is dan voor de buis te hangen.  Als ik het nou ook nog af en toe kon laten om de comp. uit te laten dan hield ik helemaal zeeen van tijd over :)

Nog even voor de duidelijkheid........Cane toads door je woonkamer???

Groetjes
Syl
 
Hoi!

Geen tv... vindt het wel knap eigenlijk. Wij hebben hier dus wel tv met zelfs kabel. (Kunnen de gewone "gratis" televisie niet ontvangen).
Ik zelf zit eigenlijk nooit achter de tv, heb vierkante oogjes dat wel, maar dat komt door het staren naar het beeldscherm van de pc of laptop!
Maar net als Syl zegt, soms even wegzakken op de bank met een kop thee bij een leuke film of iets anders. Zou ik niet willen missen. Onze kinderen kijken best wel veel tv. Maar meer nederlandse dvd's (de jongste). De oudste gaat hele dagen naar school en kijkt dus niet zo veel.

:-D Ik doe dat toch liever dan achter de Cane Toads aanrennen en de occasional slang wegjagen! :lol: Maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt! Gelukkig kunnen wij die keus nog zelf maken en worden we niet geleefd door de tv. Wat in NL wél het geval was. Daar hingen we iedere avond voor de buis. Maar hier zitten we net als jullie veel buiten.

Groetjes Lin
 
Hai Syl.

Onze woonkamer is de carpoort!!oftewel wij eten,drinken en doen spelletjes in de carpoort.
Vandaar dat alles hier gewoon binnen wandeld.we hebben wel onder ons huis vliegengaas zitten zodat we van achteren niet aangevallen kunnen worden.Zit je nog een beetje rustig.

Oh ja een uitvinding.....neem kippen die eten nl kleine slangetje op!!Kwamen we vandaag achter.Wel blij dat het geen giftige was trouwens.
Maar ze jagen genoeg slangen weg met zn vieren moet ik zeggen.


Groetjes Sas
 
Hiya Sas

Nog even op de valreep.... :) val om van de slaap. Heerlijk om te lezen zeg hoe jullie je hier zo geweldig vermaken. De kids ook nog steeds helemaal happy? Of hebben ze soms nog wel eens heimwee? en nog even compleet of topic ben je nog steeds op zoek naar een berg :)

Groetjes
Syl  :)
 
Ik wil hier ook nog ff bij aanhaken.

Heb zelf geen kinderen, maar weet wel hoe verslavend TV kan zijn.

Op vakantie (in Cuba of zo) zie ik wekenlang geen TV, en mis het op een gegeven moment niet meer.
Wat ik merk is dat de TV mijn slaapmoment uitstelt. Wil dat nog ff zien, en o ja dat ik ook interessant. Voor je het weet is het weer 12 uur en loop je een hele dag te gapen op je werk.
Het is toch prachtig om je kinderen met de echte natuur kennis te laten maken, in plaats van de opvoeding aan de televisie over te laten.

Ook ik heb het nobele streven om geen TV te kopen in Oz, en mijn avonden met lezen/avondwandelingen/goede gesprekken/ romantische diners te gaan vullen.

Bart
 
Hai Syl.

Ja ga zo ook plat.heb net mama possum en baby weer een broodje gegeven dus ik kan gaan pitte.

Ps.ja zijn nog steeds met de berg bezig.Hebben wel een berg op het oog maar ja nu nog een berg geld.Haha.
N ee  we wachten het rustig af we hebben de tijd dus onze tijd komt nog wel.

Ja de kids vermaken zich hier prima.wat wil je nog meer met al die vrijheid om je heen.Ben al blij dat ze aardig aan de slangen gewend zijn.scheelt weer een stuk.Alleen jammer dat we nog steeds geen onderscheid kunnen maken tussen de giftige en de niet giftige.Nou ja dat leren we vast nog wel.

maar voor de rest alles goed hier.Alleen nog ff een permanent visum dan kunnen we nog blijven ook!!Dus het blijft spannend.

Groetjes en slaapse.

Sas
 
Hi Sas!

Toen wij in December in NZ waren hebben we 2 weken lang géén telly gekeken, en ik had er ook absoluut geen behoefte aan. Het was zaaaalig. Veel gelezen, en gewoon genoten van uitzicht en geluiden. Ik zou het zonder kunnen doen, en daarom is het ook okee dat we TV hebben. Het moment dat je niet zonder kan, dan moet je 'm d'r uit flikkeren!  :)

Overigens, die cane toads.... Ik zou ze niet in m'n huis willen! Wij racen juist over hen heen wanneer we er eentje zien. Smerige vieze giftige dikkerds!

Maar de possums, ja, mooi he. In NZ zijn ze een 'pest', wist je dat? Hoopjes langs de kant van de weg ook.

Fijn om te horen dat je gewoon geniet van wat je omgeving je geeft. Way to go!

Ireen  :)
 
Stomme vraag misschien, maar kan je Down Under via de satelliet Europese zenders ontvangen? Niet dat ik erop zit te wachten maar gewoon een weetje.
Overigens kan je wellicht straks alles waar ook ter wereld via internet live bekijken, maar dat terzijde... 
 
Is net toevallig een heel draadje over aan de gang! :up:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2035.0
Groetjes Lin
 
Hai.

Nog ff over die Cane toads.Wij hebben ze liever ook niet in de woonkamer maar ja als je een open woonkamer hebt is het toch moeilijk de kikkers daarbuiten te houden.Haha.Ben al blij dat ze niet met zn alle zitten te kwaken zeg!!
Ach af en toe hebben we ook een tree frog dus die zijn wel weer leuk.

Oh ja en we zijn gek van onze "huis"possum want zowel de mama als de baby's zijn handtam.
Ze loopt ook gewoon de woonkamer binnen en gaat dan naast je zitten wachten op een broodje.

Heerlijk zo die natuur om je heen .

Groetjes Sas
 
Hai Sas, wat heerlijk, die possums zo bij je! Geweldig!!! Snoepies zijn ze hè! :) Jij mazzelkont!

Trouwens, ook mazzel dat je Green Tree Frogs hebt, met die padden daar, want padden eten die GTF!

Ciao!
 
Heerlijk hoor Sas, Zo te horen hebben jullie een prima plekkie gevonden! Ga je trouwens nog regelmatig naar Mackay? Wij hebben nog steeds plannen (over een paar jaar) om die kant op te gaan...maar we zijn er nog niet helemaal over uit. De laatste keer dat wij er waren sprongen de huizen als paddestoelen uit de grond, vooral richting de haven/pier of hoe je het ook noemt :)

Groetjes
Syl

Leuk stukje over mamma & kindje possum, heb je misschien een foto'tje?
 
Even over de padden en kikkertjes... wij hadden laatst deze achter in de tuin:
jesse0047sc.jpg

Poepie he?
 
Hai,hai.

Wist ik helemaal niet dat cane toads green frogs aten??Moeten ze flink hun best doen want zo groot zijn de cane toads niet.
Maar goed dat de green frog zo goed kan klimmen.haha

Ps.ja Syl zal volgende keer eens kijken of ik een foto vd possums kan maken.Tis alleen een beetje donker bij ons in de woonkamer maar met de zaklamp moet het lukken.Geef de possums wel een zonnenbril op tegen het felle licht.hihi.

oh ja en dat klopt vd drukte in Mackay hoor.Ze zijn overal flink aan het bouwen.Ben al blij dat we ver weg bij de stad vandaan wonen hebben we dr niet zoveel last van.
Tis voor ons maar een uurtje rijden naar de stad en dat is net mooi zo.

Groetjes Sas
 
Ik zou ook veel minder tv kijken als ik (bijna) elke avond buiten zou kunnen zijn. We merken dat echt enorm in de zomer. In de winter staat ie vaker aan. Ik kom om 18.00 's avonds thuis en dan ga ik koken. Meestal wel de tv aan 's avonds, maar meestal staat ie wel op Animal Planet en Discovery... Heel veel dingen daarvan vind ik erg interessant en je leert er ook nog eens wat van ;)

Zonder tv.... ach ja... daar wen je wel aan. Als we in Oz aankomen hebben we hopelijk eerst een par maanden vakantie waarin we willen rondreizen door Oz. Dan zul je ook maanden geen tv hebben. Lijkt me wel eens fijn :)
 
Wij hebben wel een TV, maar hier maken bijna alleen de kinderen maar gebruik van! En ik moet eerlijk gezegd ook zeggen dat ik het helemaal niet mis. Af en toe een DVD uit mijn collectie of ééntje huren, dit gebeurt nog wel eens. TV zou ik niet uit het raam kunnen gooien, maar echt missen nee dat niet.
 
Ik denk dat het beter is als ik de computer de deur uit zou schoppen :) Alleen dat is mijn werk en mijn studie...dus dat zal lastig worden  :)
 
Onze TV is sinds kort afgesloten, vergeten de rekening te betalen, haha.  :evil: Nee hoor, we wilden er al veel langer vanaf, zelfs een paar keer met Essent gebeld toen we in dit huis kwamen wonen (nu 5 jaar geleden) dat we geen kabel hoefden (daarvoor ook jaren geen TV gehad). Maar we bleven maar ontvangst houden (zonder dat he ons ook maar een cent kostte!). Waarschijnlijk was het duurder om een mannetje te laten komen om de boel af te sluiten dan om het zo maar te laten. Eind vorig jaar kregen we ineens een brief waarin stond dat als we niet binnen een bepaalde periode zouden reageren, dat we dan afgesloten zouden worden. Wij dachten natuurlijk dat het niet zo'n vaart zou lopen, maar inderdaad een paar weken later waren alleen Ned. 1, 2 en 3 nog te ontvangen (met flinke wat storing, dat wel). Was wel even afkicken van de CSI's en andere politieseries. Maar goed de 'verantwoorde' programma's konden we dus nog wel ontvangen (aan het eind van de avond wel een beetje rare ogen van het getuur, maar goed). Maar sinds een paar weken kunnen we dus op alle zenders alleen nog sneeuw ontvangen. Nu hebben we 's avonds dus weer zeeen van tijd voor onze hobby's, haha.  :-D
 
Hai,hai.

Ik moet zeggen nu we hier een tijdje zitten ik echt helemaal niks mis qua TV hoor.Was ook een soap verslaafde maar heb er dus hier helemaal geen moeite mee.

Ter vervanging hebben we wel de laptop maar dat vindt ik toch weer net ff anders dan voor de Tv hangen.
we hebben ook een hele hus mp 3-tjes  op de laptop staan die ook regelmatig hard aangaan en dan wordt er heerlijk gedanst in de buitenlucht.De kids vinden het schitterend en lopen dus ook echt te mopperen als het weer bedtijd is.Maar ja aan alles komt een eind.Herlijk hoor als je geen buren hebt.

Mis wel eens de discovery,animal planet enz want dat keken we vaak omdat het over OZ ging maar ja nu pakken we vaker een boek om de informatie te vinden die we willen weten.

Ach zo kunnen we vast een beetje wennen voor al we over een paar jaar onszelf willen onderhouden en dan ook geen telefoon,nog steeds geen tv,en zelf onze stroom hebben,eigen moestuintje,koe in de tuin enz enz.
Komt helemaal goed.

We zijn nog jong maar zijn echt niet van plan om ons leven lang te werken om de rekeningen te betalen.
Dat kan anders hadden we al een hele tijd geleden gesloten dus we gaan ervoor.

Groetjes Sas
 
Back
Top