hoe kan ik langer blijven na mijn Working Holiday Visum??

werner

New Member
hey mensen,

mijn WHV loopt in september af, maar het bevalt me hier zo goed, dat ik langer wil blijven.
kunnen jullie mij vertellen wat mijn mogelijkheden zijn?
een 2e WHV gaat niet, want ben te oud....een sponsorship in mijn werk (vrachtwagenchauffeur) gaat ook niet, dus die mogelijkheden zijn al uitgesloten.
hoop dat iemand mij kan helpen....want wil nog even genieten van dit prachtige land. (ps: ben al zo goed als gesetteld in Perth, nu nog een visum)

groetjes werner

Hoi Werner,

Ik ben bang dat je niet heel veel mogelijkheden hebt, tenzij je familie hebt wonen in Australie of al een een "defacto" relatie hebt met een Australische.

Als dit niet het geval is, zou bijvoorbeeld Skilled – Regional Sponsored (Provisional) visa (subclass 487) voor jou van toepassing kunnen zijn, maar daarvoor moet je wel al minimaal 2 jaar in Australie wonen en je beroep op de SOL staan en zover ik weet staat truck driver daar niet op. Wellicht dat je een andere opleiding of werkervaring hebt die hier wel opstaan?

Als er een visum is wat je kan aanvragen, dan zijn er meestal ook bridging visa's die je kan gebruiken terwijl je wacht op de uitslag van een ander visum.

Misschien dat iemand anders nog een optie kent?

Groet,
EandE

Ali-illigali spelen!

En dat is politiek niet eens heel incorrect zag ik pas in Alfred J. Kwak. Hij nam een hele "donkere" familie illegaal in huis! En 1 van die eendjes werd later zijn vriendinnetje Winnie.

[quote author=Luuk link=topic=8442.msg111630#msg111630 date=1203435015]
Ali-illigali spelen!

En dat is politiek niet eens heel incorrect zag ik pas in Alfred J. Kwak. Hij nam een hele "donkere" familie illegaal in huis! En 1 van die eendjes werd later zijn vriendinnetje Winnie.
[/quote]

Als ik een ding niet zou aanraden is illegaal in Australie rondhangen. Snap ook niet zo goed dat je dit tip geeft eerlijk gezegd, of ik begrijp je niet goed.

[quote author=Dijnnas link=topic=8442.msg111646#msg111646 date=1203442659]
[quote author=Luuk link=topic=8442.msg111630#msg111630 date=1203435015]
Ali-illigali spelen!

[/quote]

Als ik een ding niet zou aanraden is illegaal in Australie rondhangen. Snap ook niet zo goed dat je dit tip geeft eerlijk gezegd, of ik begrijp je niet goed.
[/quote]

Het is een mogelijkheid. Ik zeg niet dat het een goede mogelijkheid is.. :p

Overigens kende ik wel backpackers die langer bleven dan hun visum toeliet. Het enige nadeel wat je ervan hebt is dat je dan 5 jaar niet binnen mag komen. Veel backpackers maakt dat niet uit, en die blijven dus gewoon. En dan krijg je een notitie bij je naam als je weggaat. Verder gebeurt er niets.

Wel handig om de consequenties te weten als je je visum laat verlopen. Het was een serieuze vraag nl.
Ik zou het niet doen, Australiers zijn gek op regeltjes en niet zo gek op dit soort activiteiten.

Zo'n notitie achter je naam zal niet echt helpen als je ooit nog eens een ander Oz visum wilt aanvragen...

Werner: waarom kun je een sponsorship vergeten? Als jij een job offer hebt zijn er wel bureaus die je kunnen sponsoren

hi mates,

alvast bedankt voor jullie reactie.
alli illigalie spelen is denk ik niet zo verstandig, want wil niet zomaar even een paar maanden langer blijven, maar misschien wel hier een leven opbouwen. dus lijk het me het verstandigste om het toch via de regels te doen.
ik ben dinsdag op het emmigratie- bureau geweest en gevraagd of ik een sponsorship kon krijgen als truckdriver en die zeiden dat dat niet mogelijk is, omdat er schijnbaar nog steeds geen tekort aan is. beetje langzaam van begrip, want er wel degelijk een groot tekort aan chauffeurs. die vrouw zei dat ze dat nu aan het onderzoeken zijn, maar als het al op de lijst komt, dan zou ik al ergens "rural" moeten gaan werken. dus niet in Perth.
ik werk nu al 4 maanden bij een bedrijf, waar ik het prima naar mijn zin heb en zij zijn ook zeer tevreden over mij en willen mij ook wel sponsoren. en ik dacht dat als een bedrijf je wilt sponsoren dat altijd kan.
maar schijnbaar moet je beroep op een lijst staan, waar ze tekort aan hebben. klopt dat???
of kan een bedrijf je altijd sponsoren?
want ik vertrouw het department of emmigration niet helemaal. volgens mij weten die lui daar ook helemaal niet hoe het nu werkt.

wat ik wel kan doen is een studentenvisum aanvragen, want ik wil de pilotenopleiding hier volgen op Jandakot.
dat is mijn grote droom en hier kost het een stuk minder dan in NL.
maar toch blijft dit een dure opleiding en je moet ook nog leven en op een studentvisa mag je maar max. 20u pw werken.
dus dan zit ik financieel weer te kijken.

al met al maken ze je het niet makkelijk, om te blijven. terwijl ik eigenlijk al zo goed als ge-emmigreerd ben.
heb mijn appartement, auto, bank, werk, al hoop vrienden en verdien een goeie boterham, waar ik nu werk.
maar toch laten ze liever andere mensen binnen....en dan bedoel ik wel meer de soort ali illigali's.

dus iemand nog suggesties??

cheers werner

Volgens mij krijg je pas een sponsorship als het bedrijf aan kan tonen dat ze geen Ozzies kunnen vinden voor de baan..

Maar in ieder geval heel veel succes.

Oh; mijn ali illegali opmerking was niet echt serieus.. ;) Niet slim idd als je er een bestaan op wilt bouwen. Ik zag het echter nog wel eens gebeuren.. zodoende noemde ik het :)

Back