hoe kiezen jullie uit zulk een aanbod ???

Patrice

New Member
Dag iedereen,

Na zelf even gezocht te hebben voor welk visum we in aanmerking kwamen (blijkt skilled independent 189 te zijn of een 190), zijn we met M2A in zee gegaan...

Met een 190 zou het eventueel sneller kunnen gaan en dus ja... beginnen nadenken over dié mogelijkheid.

Met zo een prachtig land - en voor elk deel valt wel iets te zeggen - :
HOE HEBBEN JULLIE JULLIE PLAATS GEKOZEN? :confused:

Ik ben gewoon heel erg benieuwd welke plaats jullie over de streep heeft gehaald...

Uitkijkend naar de reacties,
Groet,
Patrice

Ben je er zelf al geweest? Zo ja, waar? Wat vond je de plus- en minpunten?

Daarnaast moet je nu ook nadenken over woon- en werkgelegenheid.

Door rond te reizen, mensen te bezoeken die in een stad wonen en werken, en bij ons uiteindelijk doordat ACT ons sponsort ;) Maar alsnog zijn we Canberra grondig uit gaan pluizen ter plekke om te besluiten of we daar wel (zouden) willen wonen.

Oh, en het antwoord is een VOLMONDIG JA

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Wij hebben rondgereisd en mikken op het gebied dat ons het meeste aanspreekt: Tasmania. Wij zien het als groot voordeel dat het erg rustig is en er heel veel mooie natuur is.

Werk is overal, maar hangt natuurlijk wel een beetje van je beroep af.

Als je er nog nooit eerder geweest bent, is dat lastig in te schatten. Als je er al wel geweest bent, dan heb je vaak al wel een 'gevoel'.

Het is inderdaad afhankelijk van woon- en werkmogelijkheden en erg afhankelijk van het soort visum. Na een bezoek aan de Emigratiebeurs bleek voor mij destijds de 475 (Regional Sponsored Visa, en Skilled zat vast ook wel ergens in de naam) de meest voor de hand liggende keuze te zijn.
De vereisten waren: in een periode van 3 jaar moest ik minstens 2 jaar wonen en 12 maanden fulltime werken in regionaal Australie en dan in de staat welke mij sponsorde.

NT, ACT, TAS en SA zijn alle vier staten die als ieder als 1 regio gelden. Dat had voor mij als voordeel, dat ik bijv naar SA kon gaan en dat Adelaide met een dikke miljoen inwoners toch als regionaal gezien werd.
Alle andere staten zijn/waren opgedeeld in meerdere regio's en de grote steden en directe omgeving waren regio's waar je met de 475 niet naar toe mocht. Althans, niet zolang ik het 475 visum had.

Kort samengevat: SA en daarmee Adelaide was de meest logische en praktische keuze voor mij EN de staat was bereid me te sponsoren, ook niet onbelangrijk :)
Ik was hier eerder geweest en vond Adelaide toen al een fijne stad. Ik heb er een half jaar gewoond en ben toen 400km verderop echt regionaal gaan wonen. Ik heb geen spijt :)

Maar Jack is natuurlijk niet zomaar de eerste de beste bootvluchteling, Jack is 'The Flying Dutchman'!
Die vliegt zo van Kakadu naar the sunny (side of life) coast, no problem.

ik kan alleen zeggen waar wij onze keus destijds hebben gebaseerd... maar ook dat was ook een combi van gevoel en educated guess... Sommige plekken hadden we al eens bezocht, een heleboel andere niet. We vonden Sydney en Melbourne druk, het noorden warm/vochtig (NT en Queensland), Tasmanie prachtig maar koud, Canberra ver van de zee, Perth ver van alles en Adelaide wat rustiger, betaalbaar, warm en droog. Maar zowel Melbourne, Brisbane, Perth en Canberra hebben ooit wel eens bovenaan gestaan dus...
Overigens hebben we zeker geen spijt van onze keus.
Kijk voor jezelf eens wat je belangrijk vindt. Zee? Warm of juist niet? Cultuur en mensen om je heen, of juist niet?

Back