hoe komen we met zijn alle daar!!

didado76

New Member
hey allemaal :smile:

wij zijn zelf een gezin met 2 kids, we zijn zelf 37,33 jaar en hebben dus 2 kids van 11 en 9 jaar.
Mijn man zou met zijn beroep (in de ICT) een baan kunnen vinden in Australie, en we willen ook dolgraag die kant op!
Echter mijn ouders willen er ook naar toe, en nu zijn we dus aan het kijken wat de mogelijkheden zijn...
Mijn vader heeft ook een goede baan in ICT echter hij is 53 jaar....
Wie oh wie heeft ideen??? :? :? :?

ik hoor heel graag reacties willen van wie maar weet hoe te doen en wat te doen!!

als ik bijvoorbeeld eerst met mijn gezin zou gaan, kan ik dan mijn ouders op een visum kunnen binnenhalen?
want volgens mij moet je dan Australia citizen zijn, en hoe en hoelang duurt dat voordat je daarvoor in aanmerking komt.

groetjes diana 

Hoi,
Welkom !
Wij zitten in hetzelfde schuitje...
Wij gaan en mijn zus gaat ook met haar gezin dus nu willen mijn ouders (gelukkig) ook !
Als je meer dan 50% van je kinderen in Australie hebt kunnen deze kinderen je sponseren als ze een permanent residentie hebben.
Alleen mag dat volgens mij pas na 2 jaar !
Ben ik ook nog aan het uitzoeken !
Als ik wat weet laat ik het je weten en ik volg je topic !
Groetjes Annemiek

Wat Annemiek zegt, klopt. Voor een Family Visa dienen de helft van hun kinderen in Oz te wonen en het visa kan pas aangevraagd worden als jij een permanent visa hebt. Je hoeft dus geen Australian citizen te zijn wel permanent resident.
Ik wens je alvast veel succes met de plannen.

hey allemaal :wink:

bedankt voor deze reacties....
nou vanwege de leeftijd van mijn ouders zou het de enige optie zijn, dus dat wij :roll: daar naar toe te gaan, en dan later mijn ouders te vragen daar naar toe te komen, ik ben hun enige kind...... :roll: :roll:moet te doen zijn....
is alleen 2 jaar wachten op hun en dat is toch wel lang.....mijn oom zegt dat er voor mijn man genoeg werk is, dus wij zijn aan het orienteren......we hebben contact gehad met move 2 Australia hoor daar goede verhalen over!!!

als ik wat weet dan gooi ik het in de ether!!!...... :up:

ik vind het trouwens super dit forum......ja haalt er zoveel informatie vandaan......

[quote author=didado76 link=topic=10424.msg146976#msg146976 date=1253552637]
is alleen 2 jaar wachten op hun en dat is toch wel lang
[/quote]

Waiting period
• The demand for all parent visas continues to exceed the number of total parent visa
places available under the Migration Program.
• There is a significant waiting period for a parent category visa. Currently, new
applicants will wait about 9 to 11 years due to parent category visas being subject to
queuing arrangements, although this timeframe will in all likelihood reduce.
• Depending on whether or not you are in Australia and on your individual
circumstances, contributory parent category visa applicants may currently wait up to
2 years before visa grant. However, as demand increases for these visas, the
contributory parent category visas will also be subject to queuing arrangements,
which will further extend visa processing times in the future

Maak dat wachten dus maar vier jaar als je voor de dure optie gaat, informatie komt uit booklet 3 parent Visa.

Back