hoe komen wij eerder australie binnen???

robenirma

New Member
Eigenlijk hoop ik dat ik de goede topic open.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het probleem:::::::

Wij hebben een dochter van 12 jaar die a.k. januari naar hi school gaat in Melbourne.
Ze staat in geschreven daar en wij hadden eigenlijk verwacht dat we er in oktober zouden gaan wonen, maarrrrrrrrrrrrrrrrr ons visum is nog steeds niet binnen. En volgens onze migration agent kan het nog wel 3 1/2 maand maximaal duren.
Dusssssssssssssssss dat wordt geen oktober maar als het allemaal mee wil zitten eind dit jaar!!!!!!
Is er niet een manier te bedenken om onder een tijdelijke visum of op een toeristen visum daar al naar toe te reizen.Ik wil het onze dochter n.m niet aan doen om klats boem januari gelijk voor de leeuwen te gooien  op de hi school!!!!!!!!!!!!!
Hopelijk is er iemand die ons met deze vraag kan helpen of een klein beetje op weg helpen.

Heel veel groetjes Irma Dekker

Ja op een toeristenvisum kun je daar naar toegaan tegen een vergoeding van ik geloof 35 euro is deze een half jaar geldig. Je moet alleen aan je de gene die je aanvraag in behandeling hebt, doorgeven dat je je visum aanvraag in Australie afwacht. Wanneer je visum wordt toegewezen krijg je bericht van ze en geven ze een periode op waneer je het land moet verlaten( is geloof ik 3 dagen ). Dus zou je voor een paar dagen naar NZ moeten. Wij doen het trouwens ook op deze manier.

Groetjes Sander :up:

Ja dat klopt, wij gaan ook alvast "vooruit". Ik denk alleen niet dat je dochter naar school mag zonder visum. Iris mag in ieder geval nog niet naar school in Oz, zij is bijna 5. Het voordeel is wel dat ze de taal alvast een beetje kan gaan leren.

Groetjes Lin

Leuk dat jullie zo snel gereageerd hebben, dit alles heb ik ook al met onze migration agent besproken en het wordt idd wel erg ingewikkeld allemaal.
Toch hopen hun(migration Bureau ) dat het proces versneld wordt voor ons, hopelijk hebben wij het groen  licht in eind oktober!!!????
Dan wordt het wel erreg snel alles regelen enzo, ikdenk dat ik maar alvast spullen ga inpakken. Voor als....................
Ik heb jullie stand van zaken niet helemaal gevolgs er lopen zo veel lijntjes van de en naar de andere topic maar ik heb begrepen dat jullie al snel gaan dus.
Alles al helemaal ingepakt alles al afgezegd enz.????
Ik hoor wel weer van jullie, heel veel suc6
groetjes Irma

Hoi
Irma in welk stadium zitten jullie dan ongeveer? Volgens austimeline.com kan je na het terug sturen van je medicals en VOG het visum verwachten binnen 15-20 dagen :)
Maar als je net als ons wat pech heb dan vergeet de doctor 1 lulig hand tekeningetje te zetten en moet de medical papireen weer terug naar NL om dan weer terug naar Sydney te sturen waar door alles weer langer gaat duren :x  :p gr Barry

We hebben onze vog papieren 3 weken terug verstuurd en onze medicals 5 weken door de doctor laten versturen.
Wij zijn druk in contact met onze mIgration agent en zij verteld ons dat het w.s. eind septemebr wordt dat mijn schoonzus haar financiele plaatje moet over handigen aan de dimia en dan verwachten??????? het blijft een verwchting dat we eind october iets meer weten.
Dus we zitten echt in onze eindfase en we hebben al heel veel gesuld gehad die paar maanden kunnen er ook nog wel bij maar er zijn  van die dagen dat ik denk ik wou dat ik wat wist!!!!!HGGHHHHGGHHMMMMMM
groetjes Irma

Back