Hoe kunnen we naar ausie!!

ilonavr

New Member
Hallo,

Wij willen dolgraag in aussie gaan wonen, maar helaas komen onze beroepen niet voor op de SOL. Nu hoorde ik dat het misschien via een studentenvisa mogelijk was. Maar we hebben 2 kleine kinderen en willen niet het risico lopen dat we na de studie terug moeten, heeft iemand nog een idee. Hoe zijn de kansen om verlening te krijgen na een studie? Of weet iemand nog een ander manier om naar aussie te kunnen gaan, alle gedachten zijn welkom....

Ilona

Waarom ga je niet eerst genoeg opleiding volgen in een beroep dat op de MODL lijst staat,
Dan genoeg werkervaring en the ball is rolling......Hup Holland Hup.....kon het niet laten :smile:

Jack :evil:

We willen niet te lang wachten omdat het anders voor onze kids lastig wordt, nu zijn ze nog erg jong en wij denken dat dat makkelijker voor ze is.

Ik wil je niet ontmoedigen hoor (zal het ongetwijfeld wel doen.. :-() maar als je beroep niet op de lijst staat moet je volgens mij óf familie daar hebben wonen die je willen/kunnen sponsoren, of heeeeel veel geld meenemen en dan nog...
Maar er zijn hier leden genoeg die er wél verstand van hebben dus er komt vast wel een zinnig (zinvol) antwoord.
In ieder geval sukses.

Via een studenten visum zou je in principe het land binnen moeten komen. Partner en kids mogen volgens mij dan gewoon mee en zelfs werken. (nou, kids niet natuurlijk he). Maar let wel, studeren op een dergelijk visum is mega duur, ik betaalde voor de uni E8000 per jaar. Als dat geen probleem is, dan is er verder ook geen probleem.

Als je je studie een beetje goed uitzoekt wat betreft de gewenste skills dan is het mogelijk om een SIR visum te krijgen. Als je genoeg punten hebt kom je ook in aanmerking voor Skilled Independent. Ze zijn erg keen om mensen te houden, zeker jonge mensen met veel kindertjes of die nog veel kindertjes willen hebben.

haha, sprak een keer een immigratie officer (officiele) en die zei: ben je blank, jong, slim en wil je veel kindertjes, dan laten we je binnen. serieus, dat zei ze. Aan twee daarvan voldoe je zeker al, ik weet niet genoeg van je om over die andere twee te beoordelen.

vraagje dus: wat zijn je huidige werkvelden en wat zou je willen studeren?

groeten

Marijke (die zelf 4 jaar gestudeerd heeft in Australie en zo stom was om terug naar NL te gaan :(, stom rotland, brrr koud)

oja, scheelt ook ontzettend veel als je de grote steden mijd, houden die grappenmakers daar wel van, meer mensen in het buitengebied.

Studeren is idd megaduur,wou ik eerst ook.Heb me nu eerst maar om laten scholen en wil nu op zoek naar sponsor.
Horeca=altijd werk! :p

Ik weet natuurlijk niet in weke richting jullie werk zoeken maar het kan inderdaad veel makkelijker zijn eerst een opleiding in nederland te doen die op de lijst staat. Dat hoeven vaak niet eens opleidingen te zijn die jaren duren maar zoek er één die internationaal geaccepteerd wordt. Vaak wil men ook wat werkervaring dus zorg daar ook voor. Wat de kids betreft, er emigreren hier mensen heen met kids in verschillende leeftijden en alle begin is moeilijk maar ze gaan daar goed mee om. Ik heb een puber van 14, een ADHDer van 11 en een van 6 meegenomen en geen problemen. Ik hoor dat van meer mensen hier dus maak je daar maar niet druk om, zorg eerst maar eens dat je naar binnen mag. De hele emigratieperiode duurt toch al zo lang dat een jaar of twee extra niet veel meer toe doet.

Ik heb familie in aussie, alleen is het een neef van mijn vader, dus zo`n beetje mijn achterneef, niet echt 'close' dus. Wat houdt dat sponseren in precies, wat moet je familie daarvoor doen. En de andere optie was geld, hoeveel geld en ben je verplicht om dit te investeren? Zoja in wat en voor hoelang? Bedankt zover voor al jullie hulp.....

Ilona

Hoi,
Om de kinderen moet je je geen zorgen maken; sterker, die van 7 en 11 warn bnnen twee weken school volledig ingeburgerd. D drie jarige van mij had er veel langer moeite mee. Als je ze een kader kan bieden, maakt dat het makkelijker. Dus een goede reden om te zorgen dat je wel op de MODL komt!

Back