Hoe kunnen wij zo snel mogelijk vertrekken

Rickausrobin

New Member
Hai allemaal :grin:,

Wij zijn Rick(22) en Robin(20) we zijn al een jaar in oz geweest  :up: :smile: :p en besefte pas toen we terug waren dat we een fout hadden gemaakt :evil: we hadden daar moeten blijven. Nu is onze vraag aan jullie weten jullie hoe we het makkelijkst en het snelst naar OZ kunnen vertrekken :shock:.

Helpt het als je getrouwd ben of werkt dat tegen? :p

Kunnen we uberhaupt nog een working holiday visa krijgen en dan daar werk zoeken en dan voor residence gaan?

Kunnen we een bureau inhuren die ons hebt met alles en wat gaat dat kosten en loont dat?

Wij hebben ook vrienden in OZ kunnen die voor ons instaan zodat wij mogen komen of geld deze regel voor alleen voor familie?

Of kunnen we alleen op een skilled visa daarheen?

Hoop dat iemand ons kan helpen.

Liefs Rick en Robin

Om te beginnen:staan jullie beroepen op de SOL of MODL??
Dan wordt de kans al een stuk groter.

[quote author=Rickausrobin link=topic=6754.msg84775#msg84775 date=1174250636]
Helpt het als je getrouwd ben of werkt dat tegen? :p[/quote]
Maakt niks uit!

Kunnen we uberhaupt nog een working holiday visa krijgen en dan daar werk zoeken en dan voor residence gaan?
Nee, je kan slechts 1 keer in je leven een WHV bemachtigen.

Kunnen we een bureau inhuren die ons hebt met alles en wat gaat dat kosten en loont dat?
Ja, dat kan. Het kost aardig wat. De test echter of je voor emigratie in aanmerking komt is gratis.

Wij hebben ook vrienden in OZ kunnen die voor ons instaan zodat wij mogen komen of geld deze regel voor alleen voor familie?
Volgens mij geldt het alleen voor familie, tenzij ze jullie een baan aanbieden. Tenminste, ik geloof dat dat de mogelijkheden zijn.

Of kunnen we alleen op een skilled visa daarheen?
Het skilled visum is "het beste visum" wat er is. Er zijn echter andere mogelijkheden. Informeer bij een migration agent wat jullie mogelijkheden zijn.

Hoop dat iemand ons kan helpen.

Liefs Rick en Robin

Succes.

Zo snel mogelijk vertrekken? Nee, een visumaanvraag laat lang op zich wachten en je moet helaas zeer vervelende ingewikkelde ambtelijke formulieren invullen. Het hoort er allemaal bij.

[quote author=hawk link=topic=6754.msg84795#msg84795 date=1174259427]
Nee, je kan slechts 1 keer in je leven een WHV bemachtigen.
[/quote]Ik geloof dat die regel veranderd is en dat je, als je tenminste 3 maanden hebt fruit geplukt (en misschien ook bepaalde andere dingen?) tijdens je 1ste WH, er nog een keer een kunt aanvragen.

Klopt inderdaad,
Als je 3 maanden of langer in de Harvast hebt gewerkt kan je een 2e aanvragen.
Maar ook alleen als het werk buiten een stad was. Op de Immi site staat een lijst met postcodes waar je niet mag hebben gewerkt.
Dat was voor mij het geval. Mijn baan was te dicht bij Melbourne...

Groetjes Ivette

Uitzonderingen bevestigen de regel.

Het lijkt me echter een "moeilijk" te bewandelen traject om van een WHV naar een permanent residence visa te gaan. Er zijn ongetwijfeld manieren, iemand een idee of zoiets een realistische optie is?

Ik denk dat het toch, net als de meeste van ons, een viosum aanvraag wordt en in nederland nog een tijdje overbruggen. Of je moet inderdaad 3 maanden hebben fruit geplukt en op een tweede WHV kunnen gaan. Maar dan heb je wel wederom een tijdelijk visa.

[quote author=clair link=topic=6754.msg84793#msg84793 date=1174257030]
Om te beginnen:staan jullie beroepen op de SOL of MODL??
Dan wordt de kans al een stuk groter.
[/quote]

Mijn vrouw staat op de SOL lijst met een aantal beroepen. Wat is het beste om te doen als zij op die lijst staat.

[quote author=Catkin link=topic=6754.msg84815#msg84815 date=1174283109]
Ik denk dat het toch, net als de meeste van ons, een viosum aanvraag wordt en in nederland nog een tijdje overbruggen. Of je moet inderdaad 3 maanden hebben fruit geplukt en op een tweede WHV kunnen gaan. Maar dan heb je wel wederom een tijdelijk visa.
[/quote]

Fruitplukken hebben wij niet gedaan daar en zeker geen 3 maanden dus dat is al niet meer mogelijk als ik het goed begrijp. We hebben wel gewerkt maar dan bij hostels, campings en pigfarms maar alles bij elkaar net 3 maanden denk ik waarvan de helft niet op de loonlijst stond als je begrijpt wat ik bedoel. We ook nog goede vrienden wonen in Coffs Harbour die voor ons garant willen staan maar zo te horen kan dat ook alleen als je familie bent. Kunnen zij misschien wat anders voor ons betekenen?

Groetjes en bedankt voor jullie help :up:

Wat bedoel je precies met "mijn vrouw staat op de SOL lijst met een aantal beroepen"? Welke beroepen heb je het dan over?

Het is zo, dat je voor een skilled visum een beroepserkenningsprocedure moet doorlopen, voor de verschillende beroepen zijn er verschillende organisaties die deze erkenningsprocedure behandelen. En pas wanneer een je positief antwoord hebt ontvangen kun je je visum aanvraag bij de DIAC doen. Bedenk wel dat iedere organisatie weer eigen eisen heeft waaraan je moet voldoen om een positieve uitslag te ontvangen.

Groetjes,
Lela

Het meest flexibele visum is inderdaad een skilled independent visum. Belangrijk is dan dat je een beroep op de SOL (of beter nog MODL) lijst hebt. Daarnaast moet je wel 120 punten halen (dmv beroep, leeftijd, engelse vaardigheid etc). Hou er rekening mee dathet hele traject voor een skilled independent ruim een jaar kost, omdat je eerst een skills assessment (beroepserkenning) moet doen en pas dan de aanvraag kan doen (welke ook een maand of 8 in beslag neemt). Het is dus niet iets wat je even doet.

Ja klinkt als een lange weg  :-( zeker de moeite waard dat weet ik nu al.

Alleen waar beginnen we  :| en wat moeten we doen kan iemand ons dit vertellen?

Alvast bedankt. :lol:

Klinkt altijd wat saai, mijn advies, maar als je Booklet 6 van DIMA voor voor naar achter doorspit.....helemaal grondig doornemen.....weet je precies wat je te wachten staat als je op basis van je skills naar Australie wilt gaan.

Zie de volgende link:

http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/books6.htm

Succes Gr Frank

Volgens een medewerker van TIG die ik op een Emigratie Beurs heb gesproken. Is het mogelijk om van een WHV naar een Temporary Work Visa over te stappen en van een TWV naar een Permanent Visa. Hiervoor sponsert je baas je mee.

Wees erop berust dat elke situatie anders is. Je kan altijd nog de ambassade bellen over dit onderwerp en die kunnen je hierin ook advies geven. Of je neemt een Immigration Agent in de arm, die kunnen op veel van je vragen een antwoord geven.

mvg.

Ben

[quote author=Bungi link=topic=6754.msg85529#msg85529 date=1174824156]
Volgens een medewerker van TIG die ik op een Emigratie Beurs heb gesproken. Is het mogelijk om van een WHV naar een Temporary Work Visa over te stappen en van een TWV naar een Permanent Visa. Hiervoor sponsert je baas je mee. [/quote]

Het enige probleem is dat ik al een keer een WHV heb gehad dus die krijg ik niet nog een keer of begrijp ik je misschien verkeerd? Hoor graag van

ipv voor een skilled visum te gaan en lange weg zou je omdat je vrouw een SOL beroep heeft kunnen proberen een baan te vinden met een sponsorship 457 (temp resident). Ik geloof dat je na 2 jaar dan op eigen houtje een skilled independent aan kunt vragen.

lijkt me een goede optie als je snel weg wilt. Wat heeft je vrouw voor een beroep?

Gr. Sab

Als je baan op de SOL staat zou ik proberen te zoeken naar een werkgever die je wil sponsoren. Dan heb je inderdaad een 457 visum dat max 4 jaar geldig is. let wel op dat het betekent dat als je werkgever ophoudt je te sponsoren je dan binenn een maand je spullen weer mag inpakken. Jullie zijn vrij jong en als je er helemaal achter staat zou ik voor een meer permanent visum gaan. Dan loop je minder risico's op termijn. Kan je ook nog even proberen te sparen om daar wat meer armslag te hebben. Mocht je een bureau in de arm nemen dan is TIG (The Immigration Group) zeker aan te bevelen.

Succes met jullie poging

mijn advies, take it or leave it... doe t rustig aan... We zijn allemaal bevangen door Oz en ik wilde ook met mijn partner daar blijven. De werkelijkhed is echter anders... Het gaat je makkelijk 1-1,5 jaar duren met alle voorbereidingen erbij geteld. Toen ik eenmaal thuis in Nl was van mn reis was ik eigenlijk wel blij dat ik meer tijd had om alles goed door te denken en dingen van een afstand op een rijtje te kunnen zetten. Ben erg benieuwd naar jouw partners en jouw beroep en diploma.
deze website zal je heel erg ver op weg kunnen helpen. Als je een onderwerp/woord  intypt onder t kopje SEARCH, boven in de blauwe balk zie je daar allemaal eerder besproken onderwerpen over. Heeeeeeeeeeel veel succes met alles!!!

@ Path3

Op de DIAC site

MODL:
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/skilled-occupations/occupations-in-demand.htm

SOL:
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Gr Frank

Back