hoe lang nu nog wachten op ons visa

robenirma

New Member
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je te horen krijgt van de DIMIA dat je verdere stappen moet nemen w.b. medicals en bewijs van goed gedrag???
Onze aanvraag is gister opgestuurd naar DIMIA, dus het wordt wel erg spannend allemaal
groetjes Irma :wink:

Ligt eraan wat voor een soort visum je hebt aangevraagd. Kan n.l. varieren van een paar maand tot ruim een jaar.......

Michel

Voor skilled visa kan je zo na 3 maanden vanaf ontvangs bevestiging een verzoek verwachten voor VOG en medical.

laat maar :roll: zag sponsored niet zo snel staan sorry :up:

nadat je aanvraag is ontvangen ongeveer 2 a 3 maanden ( aanleveren van bewijs van goed gedrag en je medicals) nog een maand verder voor het eventueel investeren van de dollars, en tot max een jaar voor de uitslag.

marjol

joh, nee toch dat duurt toch niet nog een jaar!!!!!
We dachten kerst in melbourn te vieren ik hoop toch niet dat we nog een jaar moeten wachten.Wij dachten in oktober/november2005  onze container in te pakken en weg tewezen!!!!
graag reaktie help help
groetejes Irma

idd duurt toch geen 12maanden :? :?... Juli 2004 is de DIMIA op een  nieuw system over gestapt waardoor de aanvragen tussen de 6 - 9 maanden gaan duren. Independet skilled visa iig wel :up: sponsored lijkt mij dan ook..of?

Wij hebben van onze migration agent ( Buysse in Culemborg) gehoord dat op dit moment de DIMIA uitslag ongeveer 4 maanden ( Independant skilled visa) op zich laat wachten. Dat lag vorig jaar véél langer, maar dit is dus de situatie op dit moment....

[quote author=aukendirk link=topic=1881.msg17715#msg17715 date=1118386859]
Wij hebben van onze migration agent ( Buysse in Culemborg) gehoord dat op dit moment de DIMIA uitslag ongeveer 4 maanden ( Independant skilled visa) op zich laat wachten. Dat lag vorig jaar véél langer, maar dit is dus de situatie op dit moment....
[/quote]

Kom je toevalig ook de 17e naar het berenbotje in Culemborg?
Maar 4 maanden is wel erg kort. Ik hoop dat ze gelijk hebben dan kan ik dus het visum al in augustus verwachten  :lol: :lol:  :up:

Ik kreeg dus van onze migration agent te horen dat het 5-7 maanden kan duren, maar ik was gewoon heel benieuwd naar de meningen uit de praktijk!!!!
Ik ga toch maar heel erg hopen dat we een klein beetje geluk hebben en dat onze aanvraag snel behandelt wordt.!!!
Cross my fingers,
Bear jij zit dus zo'n beetje in de zelfde periode, dus hou ons op de hoogte.!!!!!
:|groetjes Irma

[quote author=robenirma link=topic=1881.msg17731#msg17731 date=1118391962]
Ik ga toch maar heel erg hopen dat we een klein beetje geluk hebben en dat onze aanvraag snel behandelt wordt.!!!
:|groetjes Irma
[/quote]
Je mag van mij onze kans op een snellen afhandeling er dan bij hebben, Want wij hoeven niet zo nodig binnen 6 maanden weg tezijn. Nog zo veel te doen en zo veel te sparen :up: :-D Ze zouden eigelijk een lijst moeten maken van mensen die heel erg snel willen gaan en mensen die zo iets hebben van maakt nie uit. Zou denk flink veel tijd schelen voor de mensen die haast hebben  :?

He Bar,
Aanstaande berend botje middag nog niet ( druk druk druk  :) ), maar de keer erop misschien wel.
ben je d'r al vaker geweest? was 't leuk?

[quote author=aukendirk link=topic=1881.msg17741#msg17741 date=1118400758]
He Bar,
Aanstaande berend botje middag nog niet ( druk druk druk  :) ), maar de keer erop misschien wel.
ben je d'r al vaker geweest? was 't leuk?
[/quote]

Nee, dit wordt de eerste keer. Ben benieuwd. Het thema van deze keer is "wat te doen na het verkrijgen van een visa" . Ben benieuwd :up: 

Ah, shit, daar wil ik eigenlijk best naartoe! helaas gaat het niet lukken denk ik...
Zeg, misschien kun je me daarna even kort inlichten??  :wink: Zou super zijn!

Even een andere vraag. Stel je voor je doet de medical test en de politiekeuring voordat Dimia contact met je opneemt en stuurt het in zodat zij dit alvast hebben. Wordt het proces dan niet versnelt, zodat je je visum eerder in huis hebt. Zij hoeven dan immers niet te wachten totdat zij iets van jou ontvangen wat, hoe je het ook wend of keert tijd in beslag neemt.

[quote author=hawk link=topic=1881.msg18392#msg18392 date=1118951582]
Even een andere vraag. Stel je voor je doet de medical test en de politiekeuring voordat Dimia contact met je opneemt en stuurt het in zodat zij dit alvast hebben. Wordt het proces dan niet versnelt, zodat je je visum eerder in huis hebt. Zij hoeven dan immers niet te wachten totdat zij iets van jou ontvangen wat, hoe je het ook wend of keert tijd in beslag neemt.
[/quote]

Hoi hoi
NEE NIET DOEN!!! :roll:  Staat al een paar keer hier in het forum. Het is ten strengste afgeraden. Op de DIMIA site staat ook zoiets van dat je volgens hun regels tewerk moet gaan. Zij vragen, jij levert. ALs je dat niet doet dan heb je kans dat je papieren, Medical en VOG op een grote stapel richting het "gemeente archief gaan" omdan nooit meer terug tezien... Als je begrijpt wat ik bedoel :lol:
Dus dat is een big no no. Tja als alles logisch en makkelijk was zou idereen gaan emigreren :-D
Groetjes en succes :up:

Hi Barry,

ja ik was hier ook al van op de hoogte. Maar als je kijkt op austimeline en je kijkt naar de details van de personen die een skilled visum hebben aangevraagd, zie ik regelmatig "frontloaded" VOG en medicals......ook van de laatste tijd.....bovendien hadden die dus hun visum binnen 2 maanden na aanvraag bij DIMIA....... :?

Hoe kan dat nou hoe kan dat nou? :thinking:

Gr. Sab

Ja dat is vreemd :-( Misschien dat er toch nog ergens tussen al die papieren en regels een uitzonderings regels is. Wie o wie kan die vinden. De geen die ons op de hoogte kan stellen van deze regeling krijgt van mij een Mars... :up:
Ben benieuwd... Niet dat ik het nodig heb. Voor mij gaat alles nu eigelijk iets te snel. Maar misschien voor jouw Sabien en velen anderen die morgen eigelijk al weg willen heel hendig  :)

Even  :eek:fftopic: maar dacht er net aan toen ik je naam zag Bear. Ben je al naar de efteling geweest? Was het leuk? Nog een leuk boek gevonden?? Als ik te brutaal ben, dan zeg je het maar. Maar ik ben van het type, vragen staat vrij (meestal toch) je hoeft alleen nooit alles te beantwoorden.

Groetjes Miranda  :)

[quote author=tum link=topic=1881.msg18427#msg18427 date=1118989859]
Even maar dacht er net aan toen ik je naam zag Bear. Ben je al naar de efteling geweest? Was het leuk? Nog een leuk boek gevonden??[/quote]

Hoi Miranda,

Nog niet naar de efteling geweest. Straks als mijn zusje vakantie heeft komt ze een paar dagen logeren. Voor die kinder boeken ben ik al een avondje aan het zoeken geweest op het net maar nog zonder succes. Misschien maar eventjes een echte boeken zaak in duiken. Dat digitalen is ook niet alles. Maar als iemand nog ideeen heeft en dan vooral ISBN nummers dan hoor ik het graag. Mijn zusje wordt in oktober 10 maar door haar grote broers is ze al vrij bijdehand. Soms is het moeilijk te zien dat ze 10 is je zal er meer 12 of zelfs 13 in schatten. Dus het hoefen niet enkelt boeken te zijn met alleen maar plaatjes en kleur platen :roll: :-D Mooie kleuren foto's  en hier en daar wat nuttigen info is misschien beter en leerzaam. Het is natuurlijk de bedoeling om haar alvast te gaan manipuleren zodat als ze straks 25 is ook naar australie komt  :lol: :lol: Zal me moeder leuk vinden :wall:  :evil:
Alvast bedankt :up:

:eek:fftopic:

Back