Hoe lang rijden over de GOR?

Sjasje

Active Member
Hoi

wij gaan in februari de gor rijden met onze dochter van 1,5jaar
Hoe lang doen we hierover als we gewoon rustig kijken en regelmatig stoppen om te wandelen?
Ik las op internet div. ervaringen: mensen de er in 3 dagen doorheen waren en mensen die er dik 15 dagen over deden. Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Saskia
 
Wij hebben er volgens mij vier dagen over gedaan, vanaf Melbourne tot aan Cape Jarvis - en achteraf vind ik dat veel te weinig. We hadden bv voor de tweede dag uitgerekend dat we ongeveer 300 km verder wilden komen, en om vier uur 's middags waren we 40 km van het startpunt... te veel te zien onderweg. Maarja, de auto moest weer ingeleverd worden... dus dan toch maar even doorrijden.
 
M'n vader en ik zijn destijds in vijf-zes dagen van Adelaide via o.a. de GOR naar Melbourne gereden, dacht ik. We vonden dat beiden te kort. Ook omdat we door de Grampians heengingen en daar slechts een halve dag hadden. Voeg daarbij een afgesloten weg toe, waardoor we een paar uur (!) om moesten rijden, omdat het al te schemerig werd om over de onverlichte landweggetjes te rijden (teveel kangoeroes langs en op de weg).

Ik had zelf echt gedacht, dat die dagen voldoende zouden zijn, dat we 's ochtends zouden rijden en dan 's middags op plek van bestemming zouden zijn om daar wat meer rond te wandelen e.d.. Nou, dat ging mooi niet op! Veel stops gemaakt. Veel gewandeld. Veel foto's gemaakt. En als ik dan de verslagen van anderen lees over de route, dan hebben we nog maar een fractie gezien!

Heb het in 2004 georganiseerd gedaan en toen reden we in 3.5 dag van Melbourne naar Adelaide. Dat was ook geweldig! Maar echt puur GOR, dus niet via Grampians, geen stop in Hahndorf (bij Adelaide) e.d., wat ik met mijn vader wel gedaan heb. GOR zelf is wel te doen in die dagen, maar als je met mooi weer echt de rust ervoor wilt nemen en hier en daar wilt wandelen e.d. zou ik wat meer dagen inplannen.

Misschien een 'must see' lijstje proberen te maken? En er rekening mee houden dat er veel foto stops zijn??

Succes met de planning!
 
Ik heb een georganiseerde tour gedaan over de GOR van Adl naar Melb 3 jaar geleden. Dat was een 3 daagse tocht. Een aantal belangrijke punten bezocht en was helemaal super, maar denk dat je er inderdaad best wel wat langer over kan doen zodat je het allemaal goed op je gemak kan bekijken. Al lijkt me 15 dagen wel veel persoonlijk (zeker als je ook nog wat van de rest van het land wil zien).
 
@Jack : Nu wandelen we tussen 1 á 2 uur (afhankelijk hoe de kleine t volhoudt) :)
verder zit onze meid bij papa in de rugzak dus we kunnen wel overal gewoon heen.

@Beebmeep : ik heb de grampians los op de route staan. Willen via GOR naar portland rijden, dan door naar Hamilton en Halls gap. (en dan weer naar nacoort en adelaide) wat is er bij Hanhdorf te zien? heb die naam nog niet gehoord.

@Gwen : thnx!
 
Last edited:
Wij hebben m vorige week in 2 dagen gedaan van. Uraidla naar Point Cook overnacht in warrnambool. Veeeeeel te kort en gaan zeker nog terug! Je kan er zo lang over doen als je wil genoeg te zien en te doen en als je er genoeg van hebt ga je toch weer lekker verder
 
Hahndorf kun je 1mtr bratwurst eten en Duits bier drinken. En door t toeristische 'duitse' straatje wandelen. Best leuk en in een mooie omgeving.
 
Back
Top