Hoe lang wachten op politie verklaring

shelley

XPdite Sponsor
Hoi,

Ik weet dat ik erg ongeduldig ben, maar ik heb half januari mijn VOG verklaring naar Den Haag gestuurd. Ik heb nog niks terug gehoord en ik weet dat het wel een tijdje kan duren, maar weet iemand of er een telefoon nummer of e-mail adres is waarmee je contact op kan nemen om te kijken of de aanvraag uberhaupt wel is aangekomen? Bij mijn police clearance voor de UK was er namelijk een nummer wat je na 40 dagen kon bellen.

Bedankt! :oops:

Heb nu zelf even op www.justitie.nl gekeken en natuurlijk een e-mail adres gevonden.
frontdesk.dbz@minjus.nl

Maar even mailen en horen wat ze zeggen.

In principe staat er 2 weken voor. Mijn partner had haar VOG al ontvangen en ik de mijne nog niet (op de zelfde dag aangevraagd). Even gemaild met Den Haag en 2 dagen later had ik hem; was even blijven liggen.

Dat lijkt mij inderdaad een beetje te lang. Ik zou ook eens contact opnemen om te kijken wat er aan de hand is.

Ik heb het formulier VOG NP gedownload van www.justitie.nl en ingevuld. Samen met het formulier voor politie verklaringen en een kopie van mijn paspoort naar Den Haag gestuurd en €29.50 overgemaakt. Nu heb ik hem in huis. Aangezien jij waarschijnlijk gewoon in NL woont kun jij gewoon naar je gemeente gaan en die kunnen het electronisch voor je aanvragen.

Back