[quote author=Aussielover link=topic=1704.msg15763#msg15763 date=1116768266]
"Voor zover ik weet en voor zover de booklet 1 er iets over zegt kan je NIET een "prospective marriage visa" aanvragen terwijl je in Australie verblijft. Hiervoor dien je namelijk BUITEN Australie te zijn (see page 16)"
Hoi Vincent ! Daar heb ik dan allemaal weer geen verstand van maarrrr.. kan Leen dan niet alles voorbereiden vanuit NL en straks Australie en op het 'moment supreme' dat het visum eventueel toegekend gaat worden met vakantie naar NL of dichterbij Nieuw Zeeland gaan?
[/quote]
Geen idee of dit is een oplossing is. Ik denk dat Leen dat zal moeten uitzoeken. Ik weet alleen dat de aanvraag niet vanuit Australie gedaan mag worden. Of je in de tussentijd naar Australie (dus de tijd tussen aanvraag en toekenning) mag afreizen is mij onduidelijk.
[quote author=leen link=topic=1704.msg15722#msg15722 date=1116742782]
wat zijn dan de papieren die je nodig hebt ik heb uwv papieren paspoort internationaal geboortebewijs het bewijs goed gedrag mijn bankpapieren ,pensioen kortom voor mij de belangrijkste papieren.
ik denk dat voor ons de manier van aussielover de beste is.
en vinvan mill ik weet dat ik een sponser nodig heb maar ik breng toch ook 1700 dollar per maand binnen door mijn w.a.o is dat niet genoeg dan wij hoeven ook geen huur te betalen haar moeders huis is eigen grond.
[/quote]
Alle papieren die je nodig hebt zijn te vinden in Booklet 1 (zie http://www.immi.gov.au/allforms/books1.htm). De papieren en documenten waar ik voornamelijk op wees zijn documenten/bewijzen/verklaringen waaruit blijkt dat jullie een oprechte relatie hebben. Deze papieren kunnen van alles zijn gedeelde telefoonrekeningen (op beide namen!), gedeelde bankrekening, bewijs van bezit wat op beide namen staat (auto, huis), maar ook zaken als enveloppen met beide namen erop, uitnodigingen, oude en recente foto's en zo kan ik nog wel even doorgaan. Tevens moet je aantonen dat je minstens een jaar samenwoont... Mijn migratie-consultant gaf als maatstaf aan dat je gemiddeld zo'n 50 documenten moet aanleveren om aan te tonen dat je in een oprechte, langdurige relatie zit.
[quote author=Robby link=topic=1704.msg15750#msg15750 date=1116763074]
dat klinkt niet slecht, maar ik denk dat je niet je eigen sponsor kunt zijn en dat dus iemand anders (permanent resident of Australia) dit via de officiele weg voor je zal moeten doen.
Klopt, en naar het inkomen van je sponsor vragen ze ook
[/quote]
Inderdaad, helemaal correct. Je kan NIET je eigen sponsor zijn. Tevens dient je sponsor aan bepaalde voorwaarden te voldoen, dit alles is terug te vinden in eerder genoemde booklet. Ik ben deze op het moment zelf ook aan het uitzoeken. Volgens mijn migratie-consultant mag je sponsor geen overheidsgeld hebben ontvangen in de laatste twee jaar (dwz. een uitkering of iets dergelijks). Hierbij zit centrelink ook inbegrepen, dus ik wil je aanraden dit even goed uit te zoeken. Het is overigens mogelijk dat iemand je sponsor is (dus niet je partner), maar dit is vrij ongebruikelijk.
Nogmaals, ik wil je er alleen op wijzen om alles erg goed voor te bereiden, want je wilt niet voor verrassingen komen te staan toch? De eisen voor partner-visum worden opgeschroefd en je dient je zaakjes dus bijzonder goed voor elkaar te hebben.
Bij eventuele vragen, weet je me te vinden.
Groet,
Vincent