hoe neem ik afschijt

dirk12

New Member
  hoi ik be dirk ik ben 12 jaar  ik ga voor december naar australie

ik ik weet niet hoe ik hier alles moet achterlaten en afschijt van vrienden moet nemen en hoe ik er mee om moet gaan dat ik ze mischien wel nooit meer kan zien

dus mijn vraag aan jullie hoe hebben jullie dat gedaan afschijt nemen
 
Hoi Dirk,

Mijn dochter Mercedes is 10,wij zijn 15 april dit jaar uit Nederland vertrokken.
Op haar laatste schooldag hebben ze in haar klas 1 uur uitgetrokken(dit hadden we afgesproken met de juf) om afscheid te nemen.
We hebben toen veel fotos gemaakt en Mercedes heeft koala klembeertjes getrakteerd met een Australisch vlaggetje,dit vonden de kinderen heel leuk,ook is Mercedes de klassen rondgeweest en heeft ze een kaart+t-shirt van haar klas gekregen,iedereen had er wat opgeschreven.Dit is een heel leuk aandenken en hangt boven Mercedes'bed.
Nu heeft ze veel contact met vriendjes/vriendinnetjes via hyves en msn.

Hopelijk heb je hier wat aan. :wink:Succes met alle voorbereidingen!
 
Hoi Dirk,
Ik zou ook inderdaad een soort van afscheidsfeestje houden voor al je vrienden. Zo kun je iedereen nog een laatste keer in het echt zien.
Als je in Australie bent kun je natuurlijk nog contact houden over internet, maar het zal altijd moeilijk blijven.
Ik denk niet dat je je helemaal voor kan bereiden op een afscheid. Het blijft lastig om mensen hier achter te laten. Ik zou proberen om je op alle positieve dingen van de verhuizing te concentreren.
En een schrale troost: je maakt zo weer nieuwe vrienden. Je bent 12 en zit natuurlijk nog op school, waardoor je heel snel met verschillende mensen van jouw leeftijd in aanmerking komt.
Succes Dirk!
 
Hallo Dirk,

Hmmmm.... even nadenken over hoe je afscheid zou kunnen nemen van vriendjes.... :think:

Misschien moet ik jou eerst een vraagje stellen... hoe zou jij het liefst afscheid van jouw vriendjes willen nemen? Wat zou jij leuk vinden om te doen voordat je naar Australie gaat? Misschien kan je een tekening maken met daar op wat je het liefst zou willen en dat aan je ouders of de juf laten zien en er dan over praten met ze... wie weet lukt het hun om samen met jou op deze manier afscheid te nemen van je vriendjes.

Ik weet nog toen ik afscheid moest nemen van mijn vriendjes... zij hadden allemaal een kaart geschreven of een tekening gemaakt voor mij en hadden daar iets voor mij op geschreven. In die tijd en dan praat ik over heel lang geleden hadden we nog geen internet of Skype. Ik heb nog steeds de kaart van mijn allerliefste vriendin van toen. Deze heb ik al 36 jaar bewaard. Gelukkig heb ik nieuwe vriendjes gekregen om mee te spelen en daar heb ik ook heel veel plezier mee gehad.

Groetjes,
Kathren
 
hai Dirk,

Wij hebben 2 meiden van 12 en 13 en we hebben eergister een afscheidsfeest gehouden, we hadden een zaaltje gehuurd vd buurtvereniging (5 euro per uur) en we brachten zelf drinken mee, want er stond ook een koelkast, we hebben heel stoer een Aussie vlag op gehangen en slingers vd aussie vlag en kaasprikkertje met de aussievlag, doe duidelijk kun je zijn, dat kun je allemaal op internet bestellen.

we hebben de lokale snackbar geplunderd, vooraf besteld en die bracht voor 30 meiden snacks e.d , we hebben op doe dag veel coole foto;s gemaakt van iedereen en ze hebben allemaal wat ingesproken op de video.

de meiden die kwamen hadden enkelen van fotoboeken gemaakt met allemaal herinneringen.

en ze kregen knuffels als toi toi, ( nou dat moet jij natuurlijk niet vragen  :|)

We hadden ook kaartjes gemaakt, gewoon op de computer met al onze email adressen en skype etc etc gegeven erop.

Voor de rest kun je msn skype hyves etc etc gewoon door laten gaan, zelfs nog onderweg kun je op t vliegveld ff inloggen en vertellen dat je in singapore bent, cool!!!!!!!

(ik heb gehoord dat er op singapore vliegveld een zwembad is dus vraag je ouders om een lekkere tussenstop :up:)

en lieve schat, je moet het ook zo zien, als je naar voortgezet gaat is ook een soort van opnieuw beginnen , je maakt dan heel snel nieuwe vrienden en binnen 2 maanden weet je niet beter.

het valt allemaal wel mee ,

je moet er 1 groots feest van maken dan heb je  iig flink  afgebouwd.

misschien kun je op internet ook een blog gaan maken en per dag bijhouden hoever jullie zijn, dan kan iedereen met je meeleven en ben je daar niet zo alleen in, kan op je hyves, maar je kunt het ook zelf aanmaken, google maar eens op "blog"

nou ik ga weer verder, want morgen komt onze verhuizer, wij gaan al heel snel dus, maar ik zag je berichtje en moest gewoon even antwoorden.

volgende keer als ik inlog is het down under en kijk ik nog even hoe het met je gaat, ik hoop dat ik je wat op een idee heb kunnen brengen.

geniet er vooral heel veel van want niet iedereen krijgt die kans en heel veel jongens zouden het maar wat cool vinden en kunnen er alleen maar van dromen. :up:

lizzy
 
Misschien scheelt het ook als je je bedenkt dat je ze zeker nog wel zal zien. Je zult natuurlijk met je vader en moeder op vakantie gaan naar Nederland en dan kun je al je vriendjes weer zien!

Skypen is enorm leuk en kost niets. Als jij en je vriendjes een webcam hebben kun je elkaar ook nog zien! Als je dan een laptop hebt, kun je ze zelfs je nieuwe slaapkamer laten zien.

Zoals Kathren al zei, praat er met je vader en moeder over dat je niet goed weet hoe je afscheid moet nemen van je vriendjes en die kunnen je vast helpen. Samen kunnen jullie dan een leuke manier bedenken hoe je op je laatste schooldag gedag zegt tegen je vriendjes en of je een feestje wilt geven.

Het komt echt allemaal goed hoor Dirk. Afscheid nemen is nooit leuk, maar de eerste tijd hier in Australië maak je zoveel leuke en gave dingen mee dat dat heel veel goed maakt. Op je nieuwe school zul je vast veel vriendjes maken, want ze vinden het vast erg interessant dat ze een jongen in de klas krijgen die uit een ver land komt ;)
 


OFX
Back
Top