Hoe te beginnen met het zoeken naar de juiste visum?

NielsV

New Member
Een maand geleden ben ik met mijn Australische vrouw getrouwd in Utrecht. Wij wonen dus samen in Nederland en ze heeft hier een visum. Nu hebben we samen afgesproken dat we binnen 1 a 2 jaar naar Australië willen verhuizen.

Op http://www.immi.gov.au/ heb ik oa al gekeken en als ik het goed begrijp hoef ik niet op basis van een "skill" een visum aan te vragen? Maar heeft het geen toegevoegde waarde als ik een beroep zou hebben die ze in Australië nodig hebben? En waar en hoe kan ik dat makkelijk vinden?

Ik begin eigenlijk net met het oriënteren dus als jullie misschien nog wat tips of sites weten hoor ik dat graag.

Over twee weken ga ik (voor het eerst) naar Brisbane, voor een maand. We hebben er erg veel zin in! :)

ik neem aan dat jouw vrouw een australisch paspoort heeft? Zo ja dan kan jij op haar nationaliteit het land in. je moet dan iets van een bridal-visum of spouce visum aanvragen. Zou geen probleem moeten zijn.

welkom op het forum en gefeliciteerd met je huwelijk

hallo niels

het scheelt hoe lang je vrouw al in ned woont en of zij nog een visa inder paspoort heb
want wij hebben een visa151 aangevraagt omdat ilse meer dan 9 jaar vorder 18 in aus heb gewoont

gr bart en ilse

Hallo Niels.
je kan eens vrijblijvend  op    move2australia  kijken

Rob woont sinds 2000 met zijn gezin in Adelaide, en is sinsdien imigratie agent [moeilijk examen]
hij helpt Nederlanders met hun visum, met veel succes en betrouwbaar, ook veel bezoekers van xpdite.

hij geeft af en toe gratis tips op xpdite  [Rob Breumelhof]

het eerste halfjaar hebben ze ook een dagboek bij gehouden  leuk om te lezen.

groet                       
Jaap                            jaapdunselman@alice.nl           
PS je kan hem vrijblijvend een mail sturen

Jaap werkt volgens mij op provisie basis  :grin:

Maar hij heeft wel gelijk. Wij zijn zelf in zee gegaan met een ander bureau. Nu echter de prioriteiten gewijzigd zijn en het niet meer gaat op volgorde van binnenkomst, lijkt het dat Rob daar mooi op in gesprongen is en mensen actief heeft geholpen om sneller een visum te krijgen. Ons bureau heeft die steek laten vallen en wij zijn er nu verder zelf maar achter aan gegaan.

Groetjes,

Sacha

Back