Hoe ver zullen we komen?

HaraldV

New Member
Nou de online assessment is gedaan!

We hebben al mail terug gekregen van Buysse met daarin het bericht,
dat we een goeie kans maakten om in aanmerking te komen voor een visa.

Ik ga voor de skilled visa
Ik ben engineer-electrical das dus al 60 punten, 7 jaar werkervaring 10 punten, leeftijd 30 punten.

De IELT test moet ik ook nog zien te halen! Dat zijn ook al weer 20 punten.

Ook willen mijn oom en tante mijn sponsor zijn.

1 nov.  mogen wij Buysse bellen om de eventuele knelpunten te bespreken. Dus ben benieuwt!

Weet iemand trouwens of het in je voordeel werkt of je daar in principe al baan hebt?

:lol:

Het werkt altijd in je voordeel als je een baan hebt of familie kent daar.
Want dan heb je een sponsor en dat is altijd :up:

Succes verder
marcel

Zo vandaag met Buysse gebelt!

We konden nog maar net genoeg punten krijgen!

Ik moest voor elektrical engineer een HBO diploma hebben, die heb ik dus niet! bye 60 punten!

Nu kon ik volgens de mevrouw aan de telefoon wel voor Electrician Enginering technician gaan maar dat zijn dus maar 40 punten.

Al met al genoeg vragen straks voor de infoavond 15 nov.

Is er trouwens iemand die de emigratie verder door hun laat regelen?
Want als je het mij vraagt doen hun niet echt veel?
De kosten voor een gesprek van 1,5 uur waren € 250,-
Die kwamen te vervallen als we hun de aanvraag lieten doen? als ik het goed begrepen heb.
De kosten daarvan zijn € 2985,- Maar voor dat bedrag zat je nog lang niet in australie, je moest nog aardig wat zelf gaan doen.

Je moest zelf alles nog leten vertalen, IELT test gaan doen, medische keuring, ect... wat zouden hun dan eigenlijk doen?

Maar dat zullen we wel te weten komen op de infoavond.

Ik heb in elk geval al een flinke vragen lijst gemaakt!  :)

Beste Harald,

Buysse kauwt in principe alles voor wat je moet aanleveren en zorgt ervoor dat het dossier compleet is en aan de eisen voldoet van de beroepsorganisatie en de DIMIA. Ze hebben voor ons de certificeringen en de vertalingen geregeld, maar de kosten werden rechtstreeks door de vertaalster aan ons gefactureerd. De kosten voor een gesprek zijn voor zover ik weet euro 225 en die vervallen inderdaad als je klant wordt.

En het lijkt me nogal logisch dat je zelf je IELTS test en medische keuring moet doen...je kunt toch nauwelijks van Buysse verwachten dat hij voor jou examen gaat doen?  :lol:

Ja ik snap wel dat je zelf examen e.d. moet doen maar dat dat in elk geval wel bij de kosten in zullen zitten. 
tis toch bijna €3000,- wat je betaald vind het nog best veel geld.
Of wat het nog wel mee?

Lijkt mij makkelijker dat je betaaldt voor een compleet pakket... 
Of zie ik dat verkeerd?  :)

Ook al neem je het totaal pakket: je zult toch echt dingen zelf moeten regelen...
- diploma's
- overige documenten zoals geb. bewijs etc
- vertalingen
-certificeringen
- medical
-IELTS
-paspoort....?nieuw?
- koerier...?

bij elkaar voor 1 persoon kom je al snel op bijkomende kosten los van visum en skill assessment fee (neem aan dat dat in het bedrag zit.....?) op een 800 euro. En dat is dan weer afhankelijk hoeveel je zelf vertaald of ALLES door een beedigd vertaler. ook zit er een marge in het certificeren van kopien: sommige hebben het gratis geregeld, anderen hebben wel 1000 euro betaald......

Sab

ik zou eerst ook even checken of de assesment fee van $ 300 en de fee voor het visum ca. $ 1935 er wel in zitten, ik verwacht namelijk van niet.... even goed navragen welke kosten je nog moet verwachten dus.  :-o
ik vond het trouwens best te doen, zonder bureau.

Klopt Rob, die zullen er vast nog niet inzitten. Dit is de kostprijs van het bureau voor bemiddeling en het checken van (volledigheid) van documenten en het op de juiste wijze presenteren van de aanvraag. Wij hebben een ander bureau en deze kosten zitten hier inderdaad niet bij, maar dat wisten we want het was goed aangegeven.

En ja, het ligt er maar net aan wat je wilt, je moet nog veel zelf doen, maar dat moeten we allemaal, je hoeft je alleen (als het goed is) niet druk te maken over of alles wel klopt en goed is ingevuld, want dat doen zij voor je. Je moet zelf bepalen of dat je het geld waard is of niet  :)

Groetjes Miranda  :)

Wat denk je dat makkelijker is? Door dat gesprek met Buysse weet je nu voor welk beroep je moet gaan en hoeveel punten je hebt nietwaar? Je kunt hier enorm veel vinden over wat je allemaal moet doen voor je (skills assessment en) visum aanvraag. Als je iets niet kunt vinden, zijn er hier genoeg mensen die je willen helpen. Misschien kun je het net zo goed zelf met een beetje hulp van internet en dit forum. Dan scheelt je dat een boel geld. Als je liever geen risico's neemt, kun je door Buysse laten doen.
Mijn vriend heeft alles zelf gedaan en het is een boel werk om het allemaal uit te zoeken, maar het lukt zeker wel.

Wij hebben ook besloten om het zelf te gaan doen.
Ik denk dat het met goed lezen en alles dubbel te checken wel te doen is.
voor dat geld wat je je dan uitspaart kun je in australie weer een leuke auto of zo kopen.

[quote author=Sabien link=topic=2998.msg34386#msg34386 date=1130886358]
Ook al neem je het totaal pakket: je zult toch echt dingen zelf moeten regelen...
[/quote]

Dat is ook precies de reden waarom ik de toegevoegde waarde van een agent niet in zie.

[quote author=AJ link=topic=2998.msg34582#msg34582 date=1130962919]
[quote author=Sabien link=topic=2998.msg34386#msg34386 date=1130886358]
[/quote]

Dat is ook precies de reden waarom ik de toegevoegde waarde van een agent niet in zie.

[/quote]

Nou dat bedoelde ik nou ook te zeggen hiermee!  :-D

Peace of Mind vind ik persoonlijk heel wat waard - Buysse geeft je 98% zekerheid dat je het visum ook daadwerkelijk krijgt. Als je het niet krijgt, dan krijg je 75% van het bedrag dat je betaald hebt terug. Dat vond ik wel een prettige gedachte...zij hebben er dus ook alle belang bij dat ik mijn visum krijg  :up:

peace of mind voor 3000 euries vind ik anders heel wat.......

met behulp van het forum is het ook zelf te doen, kost je alleen wat meer tijd om het uit te zoeken. en zoals je aangeeft: garanties heb je nooit (behalve dan dat je het geld terug krijgt....)

wat ik zelf verontrustend vind: verhalen hier op het forum, geven alles uit handen van een buro, worden verkeerd geadviseerd en kunnen geen visum krijgen, 2 jaar verder en 2000 euro lichter, en vervolgens toch alles zelf gedaan en wel een visum....

maar dat is mijn persoonlijke mening, mensen die het er voor over hebben prima....maar ik niet, ik besteed het geld liever straks in australie aan leuke dingen :up:

Sab

Same here Sabien... Mark heeft tot nu toe alles zelf kunnen doen :)
Je doet er misschien wat langer over als je alles zelf moet uitzoeken, maar hier op dit forum vindt je zoveel.....

We hebben net een ticket geboekt! al is het dan wel een retourtje!  :lol:

We gaan daar even gezellig op visite bij mijn oom en tante, en dan gaan we gelijk even kijken of we daar alvast wat werk kunnen vinden voor olga.

IK heb er in elk geval wel zin in! Lekker de australische lucht weer even opsnuiven!

Dus Karana downs here we come!  :-D :-D :-D

Toevallig iemand een idee hoe je makkelijk aan een visum kunt komen? het is voor niet langer dan 3 maanden.

En waar je die naatoe op moet sturen?...

Ik ben wel eens eerder geweest maar toen zat dat allemaal bij de prijs in.

Hallo Harold,
Voor vakantie kan je een ETA online krijgen, klik hier
http://www.eta.immi.gov.au/

Gr. Ton

Oke bedankt!

Ik zie alleen wel dat je dat moet betalen met een creditcard.. nou die leen ik wel ergens...

groetjes...  :up:

We komen steeds dichterbij! Over goed 3 weken zitten we in het vliegtuig!

Even lekker chillen in ozz!  :lol:

Ik ga bij een bedrijf kijken waar ik eventueel kan gaan werken. Maar we gaan eigenlijk meer voor Olga omdat die haar laatste overtuiging om te gaan immigreren daar nog even wil herzien!  :lol:

Maar we zouden nog wel graag bij mensen langs willen gaan die sinds kort daar geïmmigreerd  zijn, we gaan
dan wel naar mijn oom en tante toe maar die zijn 23 jaar terug al vertrokken en er is sindsdien toch wel aardig wat veranderd.

Er zat toen volgens mij nog subsidie op als je die kant op ging.
Dus als er mensen zijn die in de buurt van karana downs zijn? Die ons dan ook een beetje de ervaringen kunnen vertellen enzo?

Dat is dus in de buurt van Brisbane.  :up:

Back