hoe verzekeren laatste maand in nederland

marymary

XPdite Sponsor
wij gaan 2 oktober naar Australie, 1 september gaan we uit ons huis. we laten ons dan ook uitschrijven bij de gemeente, omdat we dan geen vast verblijfplaats hebben. Voor de reguliere verzekering in Nederland, moet je een verblijfplaats in Nederland hebben.
Vanaf 2 oktober gaan we ons bij OOm verzekeren. hoe hebben anderen dat gedaan, vanaf 1 september al naar OOm?

groeten Mary

Kan je je niet een maandje laten inschrijven bij ouders/vrienden/kennissen?

Groetjes Miranda  :)

Zou op zich wel kunnen, maar ben bang dat hun dan met extra kosten komen te zitten. Zal de gemeente eens vragen.

groeten Mary

Wij hebben ons ook bij Ooms verzekerd vanaf de dag dat we ons hebben laten uitschrijven. Wij vertrokken toen een week later. Ik zou in elk geval geen risico lopen en die maand extra erbij nemen. Zoveel kost dat nou ook weer niet en je zal net zien dat er in de maand iets gebeurt als je het niet doet.
Ducee

oke bedankt, dus dat kan ook. Ik zat daar ook aan te denken, om oom eerder in te laten gaan.

mary

Ik ben er inmiddels achter dat Oom alleen in het buitenland geldt. Ik zal dus een tijdelijk verblijfadres moeten opgeven. Dit wordt echter niet gecontroleerd bij de ziektekostenverzekeraar. Ik heb hun mijn postadres gegeven. Of ik me daadwerkelijk bij de gemeente voor een maand bij een ander laat inschrijven, weet ik niet.
Ik heb mijn verzekering hier per 2/10 opgezegd, heb niets gehoord dat ik een bewijs van uitschrijving moet laten zien.

Inderdaad gewoon verzekerd blijven tot 2 oktober. Da´s dan weer het voordeel van de nieuwe ziektekosten verzekeringswet! Niet meer gekoppeld aan werk................

Ik begrijp alleen dat Oom verhaal niet.....Waarom is dat nodig? Bij binnenkomst in Australie heb je direct recht op Medicare voor spoedeisende hulp al zeker! Ok, je hebt je pasje etc. nog niet, maar dat geeft helemaal niet! Je Nederlandse paspoort en een geldig visum is genoeg! (heel vaak met zieke Nederlanders naar het ziekenhuis of dokter geweest toen ik reisleider was, geen probleem, je nederlanderschap geeft alleen al recht op noodzakelijke hulp)

Ik hoor dus heel graag jullie beweegredenen!

Henriette

hoi Henriette

Bedankt voor je antwoord. Wij gaan ons de eerste maanden bij OOm verzekeren, omdat wij nog geen vast verblijfadres hebben. We willen wel wa verzekert zijn en we sluiten een reisverzekering, rechtsbijstandverzekering en ongevallen verzekering af.
De ziektekosten verzekering van Oom, kun je zo opzeggen. Dus als medicare geregelt is, zeggen we dat op.
Dat geldt ook voor andere verzekeringen. Op deze manier kunnen we alles rustig regelen in Australie.
De kosten vallen mee. We betalen 500 euro voor een half jaar voor 2 personen. De ziektekosten is het duurst, maar die gaat er snel af.

Wat betreft dat verzekerd zijn is het inderdaad wel prettig als je dat ten alle tijde bent en dan met name in de tijd dat je in het vliegtuig zit.

Het vliegtuig zal maar een noodlanding moeten maken, je zal maar net een hartinfarct krijgen in het vliegtuig... hmm, a little to scary.... Okee, iets wat wel vaker gebeurt: Je bagage raakt zoek! Op zo'n moment is het toch wel prettig als je verzekert bent.

Back