Hoe vind ik snel een een ziektekostenverzekering?!

Jens

New Member
Ook al in het heel erg fijn dat ik zelf een baan in Australie hebt kunnen vinden voor ik er naar toega, er zit wel een groot nadeel aan: opeens kan ik namelijk niet meer meeverzekerd worden bij mijn partner, aangezien ik een eigen visum krijg ivm een partnervisum. Helaas kregen we dit pas te horen na ruim een maand correspondentie met de verzekeringsmaatschappij (lees: meerdere emails die ze niet beantwoorden, telefonisch meestal onbereikbaar en medewerkers die dingen zeggen die later niet bleken te kloppen...). Met andere woorden, mijn visum aanvraag heb ik nog steeds niet de deur uit kunnen doen en ik heb nog steeds geen verzekering.

Voor mijn eigen visum aanvraag heb ik nu met spoed een ziektekostenverzekering nodig! Wie heeft er tips?!

Groeten,

Jens
 
Ik snap de vraag niet goed. Hier in Australie heeft iedereen met een permanent verblijf in Australie recht op een Medicare kaart, wat voor visum je ook hebt. Heb je het over een prive verzekering? Dat is niet echt urgent. Veel mensen doen het zonder, hoewel ik dat persoonlijk niet zou aanraden. Maar alleen met Medicare is het ook best te doen.

Groetjes,
Rixta
 
Als het inderdaad over particuliere verzekering gaat, kijk 's op de volgende vergelijkingssite:

iSelect

D'r zijn er vast nog wel meer, maar dan krijg je in ieder geval een idee van aanbieders, pakketten en prijzen. Maar zoals Rixta zei, Medicare voldoet zeker voor de eerste periode. Wij hebben pas na een jaar een particuliere verzekering afgesloten. Is wel aan te raden dat binnen een jaar te doen vanwege de regelingen omtrent belasting en ziektekostenverzekeringen hier.
 
Ik ga een 457 krijgen en mijn partner heeft een 574 visa. Voor mijn aanvraag heb ik een ziektekosten verzekering nodig. iSelect komt trouwens maar met 1 optie (Unity). Volgens mij voldoe ik niet aan de eisen van Medicare, maar ik zal het nakijken. Bedankt!
 
Zodra je hier je vaste verblijfplaats hebt kom je in aanmerking voor een Medicare kaart. Alleen met een toeristenvisum of WHV kun je alleen een kaart krijgen voor noodgevallen, omdat je dan niet hier woont. Zo eenvoudig is dat echt.

Groetjes,
Rixta
 
http://www.privatehealth.gov.au/healthinsurance/overseas/457visa.htm

Alle vragen worden hier beantwoord denk ik. Als je 457 visa googled komt HBA op.
HBA, Medibank, NIB zijn drie goede ziektekosten verzekeraars.

Groetjes
Sidonia
 
Ik ga een 457 krijgen en mijn partner heeft een 574 visa. Voor mijn aanvraag heb ik een ziektekosten verzekering nodig. iSelect komt trouwens maar met 1 optie (Unity). Volgens mij voldoe ik niet aan de eisen van Medicare, maar ik zal het nakijken. Bedankt!
Wij zijn hier ook op een 457 visum en het is inderdaad zo dat je verplicht bent om een private health insurance af te sluiten, dit in tegenstelling to een permanent visa. Er zijn volgens mij 3 verzekeringen die dit doen, wij zijn verzekerd bij Medibank Private. Als je met je huidige ziekenfonds kaart en je visum naar de medicare office gaat, krijg je zonder problemen een recipical health kaart.
 
Tot nu toe weinig succes: Unity laat online aanmelden niet toe als je niet binnen een maand de verzekering laat starten. MBF vraagt om een Australisch home address, terwijl ik eerder heb moeten aanklikken dat ik de verzekering pas wil laten ingaan na aankomst in Australie. En voor Medibank heb ik een "direct debit" nodig :-S. Ik ga nog eens verder zoeken...
wordt vervolgd...
 
Ik begrijp dat je met jouw visum geen normale Medicare kaart kunt krijgen. Maar als Nederlander kun je altijd een kaart krijgen voor noodgevallen. Daarvoor hoef je alleen maar (een kopie van) je Nederlandse verzekeringspolis te laten zien (en als je die al hebt opgezegd kunnen ze dat hier toch niet zien, dus dat maakt niet uit). Dan kun je als je hier bent gewoon even uitzoeken hoe het allemaal werkt, een bankrekening openen en je verzekering afsluiten. Of is het verplicht om een verzekering te hebben als je hier aankomt? Dat lijkt mij geen eis voor om het even welk visum?

Groetjes,
Rixta
 
Back
Top