Hoe waren de reacties van de achterblijvers?

Neeltje

New Member
Omdat wij nog volledig aan het orienteren zijn hebben we het er nog niet met onze directe familie over gehad. Ik zie er ook enorm tegen op om te vertellen dat we emigratie plannen hebben. Dit gaan ze niet leuk vinden...

Hoe was het bij jullie? Meegevallen of juist moeilijk?
 
Neeltje said:
Omdat wij nog volledig aan het orienteren zijn hebben we het er nog niet met onze directe familie over gehad. Ik zie er ook enorm tegen op om te vertellen dat we emigratie plannen hebben. Dit gaan ze niet leuk vinden...

Hoe was het bij jullie? Meegevallen of juist moeilijk?
Hoi!
Kijk even naar deze topic(staat hieronder in de lijst ergens)
http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=107

Ik zou het ook al zo vroeg mogelijk brengen, ze wennen er namelijk meestal wel aan.
Vooral nu je bent aan orienteren, kun je dat gewoon zeggen: we orienteren ons, misschien lukt het niet eens een visum te krijgen (bijvoorbeeld :( )

Succes :D
 
Wij hebben het vanaf het begin tegen iedereen verteld, zelfs toen het nog een vage fantasie was. Dus in het begin denkt iedereen; 'dat gaat vanzelf over'. Niet dus :D . We zijn met vakantie naar Australie geweest en toen werd het opeens serieus. Maar omdat er zo'n lange weg is van willen emigreren naar echt emigreren, hebben ze wel genoeg de tijd gehad eraan te wennen.
 
Bedankt voor de link Simone! Deze 'discussie' had ik even gemist!

Het lijkt me inderdaad misschien ook wel slim om het maar eens te gaan vertellen. Al vindt ik het doodeng...
 
Neeltje said:
Bedankt voor de link Simone! Deze 'discussie' had ik even gemist!

Het lijkt me inderdaad misschien ook wel slim om het maar eens te gaan vertellen. Al vindt ik het doodeng...

wij hebben het nog maar tegen een paar mensen verteld. De rede hiervoor is, dat we eerst zeker een oké van de TRA willen hebben, dan gaat het echt beginnen voor ons. Dus wij hebben besloten om het nog niet te vertellen. De mensen die het weten, reageerden heel enthousiast, maar ook een beetje van, eerst zien of je echt gaat.

Ik vind het in iedergeval erg spannend.
 
Jacky said:
De mensen die het weten, reageerden heel enthousiast, maar ook een beetje van, eerst zien of je echt gaat.

Dat hadden wij ook, niemand nam het echt serieus, omdat we nog 3 jaar moesten wachten (wisten we toen gelukkig nog niet). Badri moest eerst een nederlands paspoort hebben voor we gingen, en zo'n paspoort aanvragen duurde een jaar.
Maar nu neemt iedereen het serieus :D
 
Back
Top