Hoe was jullie planning in de laatste weken?

A&G

Active Member
Hie waren jullie laatste weken voor vertrek? Hoe hadden jullie alles
geregeld? Ik heb globaal wel een idee van wat ik wil maar toets het
graag en zoek dus ervaringsverhalen en plannen!

Wij verwachten tussen 30 dec en 3 jan te vertrekken (niet naar
Australie, maar naar Zuid Afrika, daar wachten we het visum af en we
hopen dan over 1,5 jr naar Australie te gaan)

Ik verwacht:
  • Tot 10 december
    • opruimen, schiften e.d
  • Einde week van 10 december de verhuizer voor spullen versturen/verschepen. Daarna weggeven/verkopen auto (= oud barrel), fietsen (ook niets meer waard) en andere laatste spullen en het huis schoonmaken.
  • de laatste schoolweek logeren bij familie A (dichtbij school in de randstad)
  • week van 17 december
    • afscheid op school (feestje in de klas hoop ik, en niet nog een feestje thuis of ergens anders)
    • oplevering huurhuis
    • afscheidsfeest in een cafe/restaurant in de buurt en eventueel op zondag nog afscheid in de kerk
  • De week van kerst
    • logeren bij familie G (in het noorden van het land) en hopelijk kerst vieren met alle familie.
  • Ergens rond de jaarwisseling vliegen! Hopelijk met veel koffers en extra dozen voor de eerste weken.
  • Bij aankomst (een grote!) auto huren en 4 uur rijden naar de eindbestemming. Daar in een vakantiewoning tot we een huurwoning hebben.
  • 16 januari start schooljaar.
We weten nog niet hoeveel we gaan verschepen. Ik vind dat zo'n moeilijke keuze! Onze meubelen zijn Ikea of aan vervanging toe. Maar ik zie er ook tegenop om daar alles weer bij elkaar te moeten scharrelen. Misschien kunnen we leuk gemeubileerd huren. To be continued.

En jullie? Tips, advies, correcties welkom!!!!
 
Leuk om te lezen zo, het is nu zo dictbij en tastbaar voor jullie. Ben benieuwd hoe dat voelt ;)

Succes!
 
Ziet er goed uit, niks aan toe te voegen, tenzij je huisdieren hebt die meegaan.

Het is een raar gevoel, je denkt alsmaar 'redden we het wel, en kunnen we dit wel?'
Achteraf is het gewoon een kwestie van doen!!! :)
 
Het voelt RAAR! En ook een beetje overweldigend. Toen we eenmaal het plaatje compleet hadden van stad, buurt, kerk, school etc. kreeg ik toch wel even heel erg koudwatervrees. Is dit het dan? We hebben het hier toch ook goed? Wat moet ik daar. Ik word eenzaam!
En ja, daar hebben we ook de dagelijkse rompslomp.
Inmiddels zijn we wel weer enthousiast.

En nu probeer ik mezelf te organiseren met een takenlijst om niet helemaal door te draaien. De uitdaging wordt denk ik om hier ook nog te zijn terwijl we bezig zijn met vertrekken.
 
Rens, je zit in Brisbane. Dat is ons plan A. Maar helaas geen visum en ook geen werkgever die ons wil sponsoren. Ik hoop dat dat ooit nog lukt. En dat ik dan nog moed en energie heb om vanuit Zuid Afrika naar Australië te verhuizen....
 
Back
Top