Hoe wordt een spouse visum afgegeven?

Lisette

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel mijn spouse visum aan het aanvragen bij de Australian High commission in Londen, waar wij wonen, en vraag me af hoe zo'n visum eigenlijk wordt afgegeven (als we 'em uberhaupt krijgen).

Is dat iets waarvoor ik naar de High Commission moet of krijg ik 'em als ik Australie binnenkom op het vliegveld ofzo?

Ik wil namelijk gaan reizen in Zuid Amerika tot ik mijn visum krijg en wil dan eigenlijk niet terug naar Londen moeten om een stempeltje te halen...

Heeft iemand hier ervaring mee? Dank je!

Hi Lisette,
ik ben toch bang dat je terug moet naar London, misschien dat er een andere oplossing is, maar zo ver ik weet moeten zelfs emigranten die al in Australia zijn, het land uit om een sticker.
Zoek het forum even af, startpagina en dan de search button

groetjes  Johan

Een visa label is in het algemeen niet noodzakelijk (zie hier) maar ik zou je grant letter voor de zekerheid bij je dragen als je incheckt om naar Australie te vliegen.

Mocht je toch een sticker willen hebben kan je na aankomst in Australie even bij een immigration office langsgaan.

Als mensen Australie uitmoeten voor hun visum heeft dit waarschijnlijk meer te maken met een type visum dat alleen offshore aangevraagd en/of toegewezen kan worden i.p.v. alleen een sticker halen.

Veel plezier in Zuid Amerika!

Paul

Het is voor mij inmiddels zo'n 6 jaar geleden, maar ik ben er toch redelijk zeker van dat tijdens de visum procedure je beschikbaar moet zijn voor een interview.

waarom niet gaan voor de versnelde procedure in Berlijn?? (misschien is dit zelfs mogelijk in London..) En dan nog.. ga je een paar dagen naar Berlijn, maar dan ben je er ook gelijk vanaf.

Tja, als ik eerder van Berlijn had geweten had ik dat misschien wel gedaan. Maar het ligt nu allemaal al bij de Australian high Commission in Londen...

Misschien kun je eens kontakt opnemen of eventuele formaliteiten ook op een ambassade in Z-Amerika gedaan kan worden. Ik weet niet hoe de spouse visa werkt, maar voor mijn 175 die ik had aangevraagd vanuit de VS kon ik de sticker in Santiago de Chile laten doen (ik was voor het verkrijgen van mijn visum grant reeds naar Peru gereisd).

Dank voor alle suggesties en mogelijke antwoorden.

De Australian High Commission in Londen heeft me laten weten dat ik niet in Londen hoef te blijven voor een interview omdat ik al getrouwd ben met een Australier en dus bewezen is dat we in een meaningfull relationship zijn (samen met al het andere bewijs dat we hebben ingeleverd).

Ik mag daarnaast mijn visum bij de Australische ambassade in Santiago, Chili, ophalen!

Lisette, goed nieuws!!. Nog een laatste tip. Ik heb een vermoeden dan je toch al vanuit Santiago naar Sydney zult vliegen. Maar mocht je andere vluchten overwegen of niet lang in Santiago willen blijven, dan kun je ook je paspoort naar Chili opsturen voor de sticker (mbv DHL of FedEx bijvoorbeeld) en het terug laten sturen naar een lokatie waar jij denkt dat je het het beste op kunt halen. Heb ik ook gedaan vanuit Peru.

Veel plezier in Z-Amerika. Wanneer ga je?

Back