Hoe zit dat met die rabiës titer? Te laag/ te hoog? Snap er niets meer van, help please...

Ninti

Member
Deze vraag kreeg ik van de dame van het VWA in Utrecht:

De uitslag van het bloedonderzoek moet 0.5 IU/ml of hoger zijn.
Kunt u of uw dierenarts aub verklaren waarom de uitslag van kat Emmy zo hoog is (415.88 IU/ml)

Ik lees overal dat een te lage titer niet goed is, want te weinig antistoffen.
Maar kan hij dan ook te hoog zijn? Ze is vorig jaar ook al ingeënt tegen rabies. Kan het daar aan liggen?o_O

Of is de titer te laag en het gehalte aan foute stofjes-wat dat dan ook mag wezen- te hoog?:confused:

Ik ben echt heel slecht met cijfers en eenheden:( en kan het nergens vinden, heb al een halfuur gegoogled en op deze site gezocht naar vergelijkbare gevallen.:rolleyes:

Last edited:
Vind het echt een heel vreemd verzoek van de VWA dame van jou als leek interpretatie van een testuitslag te verwachten. Vraag doorsturen naar je dierenarts.

Is het trouwens geen kater?

Last edited:
Ja, precies de termijn voordat de bloedtest gedaan kon worden. En ook vorig jaar nog!

En het is een rode POES (ja zeldzaam en ik heb er twee :), de zusjes Emily and Charlotte........)

Ik kan niet interpreteren of 415 hoog is of niet, maar ik weet dat de dame van de VWA dezelfde vragen probeert te stellen als de Australische autoriteiten als je huisdier binnenkomt. Dankzij haar zeer grondige vragen, kwam een aantal kleine foutje boven bij de aanvraag voor onze kat. Kostte extra bezoek aan dierenarts, maar beter dat dan dat de in Australie wordt gezegd: klopt niet, test moet over en je kat moet de rest van de tijd in quarantaine blijven (a 29 dollar per dag). Nu even een pain-in-the-ass, maar straks weet je dat het echt wel goed gaat. :)

• Like
Reactions: FOL
Back