Hoe zit het met tv, telefoon en internet

singlefooter

New Member
Hallo allemaal,
Nog 4 maandjes en dan strijken we neer in ons nieuwe huisje vlakbij Bridgetown, het ligt ongeveer 10 km van het dorp.

Hoe is het in WA geregeld met bijv. telefoonaansluiting, mogelijkheden voor sattelliet tv en internet ??

Hier in nl wonen we ook in het buitengebied en hebben we tv via de schotel omdat hier geen kabel ligt, internet kan alleen via adsl via de telefoonlijn.

zijn de telefoonlijnen van Telstra en betaal je daar elke maand een soort gebruikers kosten voor, of kun je zelf kiezen welke aanbieder je wilt.

met wie hebben jullie goede ervaringen, vooral met internet ?

Groeten Sietske

Kan je helaas niet helpen, sterker nog... kan de info zelf erg goed gebruiken! Wij hopen over een paar maanden ook in WA te landen!

Groetjes,

Sacha

Dag Sietske
Telefoon via Telstra als er een kabel tot je huis ligt, en die hebben dan een pakket voor $29,95 per maand plus 10.00 voor internationaal goedkoop bellen betaal ik $0,03 perminuut naar Nederland waarvan de eerste $ 10,00 dan weer gratis is.
Via bigpond heb ik ADSL, dat is een dochterbedrijf van Telstra, onbeperkt internetten voor $29,98 per maand. Maar je kan via andere aanbieders misschien goedkoper draadloos internet krijgen. Ik vind het internet hier wel een stuk langzamer dan in Nederland, dus "aflevering gemist.nl" is erg moeizaam, skype gaat weer wel als je de juiste instelling hebt. Aansluiten duurde wel lang (ik geloof meer dan 5 weken)
Ik ben nog aan het puzzelen over een schotel of settopbox met gewone antenne.

In Bridgetown woont een nederlands gezin(hij is geloof ik aannemer), als je daar bent moet je hem maar eens opsnorren. Zoveel aannemers zullen er niet zijn.
Ik vond bridgetown een beetje zwitsers aandoen.

Ik hoop dat dit een beetje helpt

groetjes Erik

bedankt, daar kan ik weer iets mee, valt me op dat de kosten stuk hoger liggen dan in nl. hier betalen we voor telefoon & onbeperkt adsl nog geen EUR 20 per maand, tv schotel kost EUR 10 per maand.

ben benieuwd naar die Nl, in Bridgetown, je hebt zeker niet meer gegevens ?

Groeten Sietske

Ja, dat wordt wennen, sommige dingen zijn hier veel duurder :-(
andere dingen weer veel goedkoper. :wink:
Benzine kost hier nu $0,98 per liter en kip is vaak duurder dan bieftuk of lam

zie bijvoorbeeld www.coles.com.au
mijn postcode is 6210, kan je alvast door de aanbiedingen van de week bladeren.
en .... inderdaad kip is duurder dan lamsvlees

Voor mijn gevoel zijn brood, melk, kip en eieren hier duurder.

ik weet niet meer hoe die man in Bridgetown heet. Ik heb hem in november heel even ontmoet op het festival, hij was toen aannemer en had nog een tweede huis te koop en tiener kids.

groetjes

Back