Hoelang duurde het voordat je...

Matthijs

New Member
Hello,

Vraag aan allen die al down under zijn:
-Hoelang duurde het voordat je werk had gevonden?
En als je dan toch bezig bent:
-Wat voor werk doe je?
-Sluit dit aan bij je opleiding, kennis en ervaring uit Nederland?
-Waar in Oz zit je?
En de bonusvraag:
-Wat is momenteel nu eigenlijk echt de allerbeste plek om werk te vinden?

Ben benieuwd!

Matthijs
 
Nog een vraagje van mijn kant: Is je salaris vergelijkbaar met wat je in Nederland verdiende of ben je gestegen of gezakt?
 
Twee weken: ik heb geluk gehad.
Ik run een ontwerpbureau (animatie, web-based educatieve software etc.) in Melbourne.
Het is een logische voortzetting van mijn werk in Nederland.
In mijn vakgebied is de meeste kans op werk in Sydney.
 
[quote author=linda link=topic=7056.msg89794#msg89794 date=1179140385]
het heeft bij mij 14 maanden geduurd. (wat uitzendwerk in de tussentijd maar was geen vetpot)
wilde in de marketing, werk nu als business consultant.
sluit het aan? niet helemaal, maar het werkt.
en ik ben er op achteruit gegaan, maar dat wordt met de tijd wel beter.
Heb een stapje terug moeten doen, maar kan nu groeien in een baan die ik Nederland niet zo snel had gekregen.

wil ook nog wel vermelden dat ik met mijn contract minder zekerheid heb dan in nederland. Als ze willen kunnen ze me binnen een maand op straat zetten. Maar laten we daar maar niet van uit gaan.

succes!
[/quote]

Hoi Linda, waar in Oz zit je?
 
[quote author=Matthijs link=topic=7056.msg89763#msg89763 date=1179125164]

Vraag aan allen die al down under zijn:
1. Hoelang duurde het voordat je werk had gevonden?
En als je dan toch bezig bent:
2. Wat voor werk doe je?
3. Sluit dit aan bij je opleiding, kennis en ervaring uit Nederland?
4. Waar in Oz zit je?
En de bonusvraag:
5. Wat is momenteel nu eigenlijk echt de allerbeste plek om werk te vinden?

[/quote]

1. Eén dag voor ons allebei
2. Manlief werkt als Mechanical Engineer en ik ben schoonmaakster in een motel (ofwel Room Attendant)
3. Werk van man wel maar van mij gelukkig niet, in NL was ik directiesecretaresse en ik haatte het.
4. Albury
5. Albury :grin:. Albury - Wodonga groeit in ras tempo en er is volop werk te vinden in allerlei branches

@4np. Mijn salaris is meer dan in NL voor minder uren per week.

Erna
 
Jan had al een baan voor dat we hier kwamen.
Is CCU- verpleegkundige, is hetzelfde werk alleen op de CCU vind hij dat verpleegkundigen minder kennis hebben dan in NL.
Wonen in Perth, maar voor zijn beroep maakt het niet uit want er is overal werk. Perth was gewoon onze eerste keus.
Verdient iets meer dan in Nederland,

Erna
 
Ik had al baan geregeld via vroegere connecties voordat ik hier kwam. Dit was als travel agent. Ik ben bedrijfskundige. Na ongeveer 5 maanden maar eens serieus wat meer richting vakgebied gaan solliciteren. Eerste de beste contract als business analyst gestart. Nee, is niet helemaal wat ik eerder heb gedaan, is gedetailleerder en minder breed, maar goed voor uitbreiding van werkervaring. Als contractor verdien ik behoorlijk meer dan in Nederland, met minder kosten, dus dat is lekker!
Uiteindelijk wil ik graag weer meer management/process consultant zijn.

Brisbane is very much booming: Qld heeft de laagste werkeloosheid van het land, maar dit is natuurlijk over alle vakgebieden heen.

Succes.
 
[quote author=Matthijs link=topic=7056.msg89763#msg89763 date=1179125164]
Vraag aan allen die al down under zijn:
-Hoelang duurde het voordat je werk had gevonden?
En als je dan toch bezig bent:
-Wat voor werk doe je?
-Sluit dit aan bij je opleiding, kennis en ervaring uit Nederland?
-Waar in Oz zit je?
En de bonusvraag:
-Wat is momenteel nu eigenlijk echt de allerbeste plek om werk te vinden?
[/quote]

Zette voet op Australische bodem op 7 maart 2005. Als uitzendkracht gestart op de crediteurenadministratie op 04 mei 2005, in vaste dienst per 1 juli 2005. Inmiddels 'gepromoveerd' tot Senior Finance Officer  :shock: en ben nu meer een soort van assistent accountant die ook nog eens de salarisadministratie erbij doet. Dit sluit perfect aan met wat ik deed in NL, dat was nl precies hetzelfde! Ik krijg wel minder op de bankrekening dan in NL maar dat vind ik geen ramp. Kosten van levensonderhoud zijn ook wat lager, heft het een beetje op.....
We wonen in Pine Rivers, ten noorden van Brisbane. Mbt je laatste vraag, dat hangt natuurlijk af wat voor werk je zoekt maar ik sluit me bij Henriette aan.
 
-Hoelang duurde het voordat je werk had gevonden? Het werk kwam naar mij toe. Ik had werk voordat ik naar Oz kwam.
En als je dan toch bezig bent:
-Wat voor werk doe je? Ben Planning Engineer bij een engineerings bureau.
-Sluit dit aan bij je opleiding, kennis en ervaring uit Nederland? Is hetzelfde als wat ik in Nederland deed.
-Waar in Oz zit je? Perth, WA
En de bonusvraag:
-Wat is momenteel nu eigenlijk echt de allerbeste plek om werk te vinden? Perth, WA
 
en de aller-allerlaatste vraag;
wie kan Marieke helpen aan een baan als welfare worker met jonge kinderen met verschillende achterstandsontwikkelingen rondom Perth??? Per laten we zeggen... (HOPEN!!!) eind okt begin nov, haha!
 
[quote author=mariekske link=topic=7056.msg89918#msg89918 date=1179219219]
en de aller-allerlaatste vraag;
wie kan Marieke helpen aan een baan als welfare worker met jonge kinderen met verschillende achterstandsontwikkelingen rondom Perth??? Per laten we zeggen... (HOPEN!!!) eind okt begin nov, haha!
[/quote]

En mochten ze, in dezelfde beroepengroep, zelfde periode en zelfde plaats, nog meer mensen nodig hebben  :grin:
 
Vraag aan allen die al down under zijn:
1. Hoelang duurde het voordat je werk had gevonden?
kreeg een baan aangeboden 3 weken voor vertrek naar australie

2. Wat voor werk doe je?
projectmanager (clientside bij een engineering consultant)

3. Sluit dit aan bij je opleiding, kennis en ervaring uit Nederland?
ja, ben ing (construction management), ben niet achteruitgegaan in functie of verantwoordelijkheid, vooruit zoals normaal in nederland op dat moment van emigreren.

4. Waar in Oz zit je?
Perth

5. Wat is momenteel nu eigenlijk echt de allerbeste plek om werk te vinden?
WA als je in de construction werk zoekt (timmerman, metselaar, electricien, engineers en veel werk in de mijnen van alles en nog wat)

Bonusvraag: verdiensten? In mijn geval 25% dan wat ik in nederland verdiende....Maar miscchien werd ik achteraf gezien wel zwaar onderbetaal in nederland....?  :p

@ Henriette: dacht dat op dit moment % werkeloosheid laagste was in WA....?
 
@Sabien,

Ik meende vorige week of zo in het nieuws te horen dat Qld "outperforms" elke staat. Waar het onderzoek op gebaseerd was etc., weet ik ook niet. Wel staat hier regelmatig in het nieuws dat er binnenkort problemen zullen optreden, zoals kortere openingstijden van kantoren, winkels en andere companies ivm personeelsgebrek.......

Vanuit mijn vakgebied (IT of Finance) is er in ieder geval meer dan genoeg te vinden....

Henriette
 
1.
Had een paar dingen lopen bij detacheringsburo's maar uiteindelijk ging ik 5 weken na aankomst aan de slag. Eerste maand zwaar onder mijn niveau spreadsheets inkloppen. Toen dit klaar was week thuis gegeten en toen belden ze dat twee senior finance people na elkaar (paar weekjes overlap) met zwangerschap verlof gingen. Dat een jaar gedaan, salaris nog onder NL maar een goede basis. Daarna is mijn functie opgewaardeerd qua werkzaamheden en salaris. Zit nu op NL's niveau - of zelfs iets daarboven.

2.
Ben (financial) accoutant, RA in NL en inmiddels CA in Ozzie

3.
yep

4.
Adelaide

5.
ik zou zeggen via lokale buro's zoals Hays etc. Hangt af van de branche maar ik kreeg het advies - en dat werkte voor mij - pak ALLES aan dat ook maar een heel klein beetje in je richting zit, je hebt Ozzie-werkervaring nodig om ergens te komen. Heb je dat, dan komt er genoeg langs. En check zelf seek.com.au voor een redelijk volledig overzicht.
 
Back
Top