hoelang is een visum geldig?

geerjap

XPdite Sponsor
Dames, heren,

In tegenstelling tot mijn eerdere vragen, nu een heel concrete vraag:

Stel je krijgt een visum, hoe lang heb je dan de tijd om in australie te komen?
verschilt dit per visum?

Thanks

GroetZ JAP

Jouw vraag is niet zo concreet, want je geeft niet aan wát voor visum dat zou zijn. Maar hoe dan ook, op je visum staat tot wanneer je er mee Australië in mag.

Ik zou bijna denken dat je het antwoord op zo'n vraag ook op www.immi.gov.au kan vinden... Probeer het 's?

Cheers,

Irene :)

Wij zijn vandaag in Hobart bij immigration langs geweest om voor onszelf het een en ander uit te zoeken  en hebben daar te horen gekregen dat je in ieder geval bij een skilled visum binnen een jaar na toekennen, je visum geldig moet laten maken in Australie. En dan heb je nog genoeg tijd om een en ander te regelen om over te komen.

@ Irene, zelf heb ik regelmatig op de site rond gekeken en zelfs de mensen van immigration zeggen dat het best onoverzichtelijk is, wat ik zelf ook vind.

Succes,

Axel

Geerjap,

Ik heb je andere topic ook gelezen en beantwoord.....Als je als mechanical engineer zou gaan op een skilled independent visum, dan mag je daar de rest van je leven blijven wonen en werken.....De procedure bij DIMA zelf duurt 6 tot 8 maanden (omdat jouw beroep op de MODL staat krijg je priority). Verder zou ik voor je aanvraag, het verzamelen van je documenten, engelse test en je skills assessment (de laatste is een K** klus voor een WTB-er) een maandje of 6-8 uittrekken.....maar de aanhouder wint zeg ik latijd maar!!!!!

Gr Frank

[quote author=carlijnaxel link=topic=6471.msg80112#msg80112 date=1170068259]
Wij zijn vandaag in Hobart bij immigration langs geweest om voor onszelf het een en ander uit te zoeken  en hebben daar te horen gekregen dat je in ieder geval bij een skilled visum binnen een jaar na toekennen, je visum geldig moet laten maken in Australie. En dan heb je nog genoeg tijd om een en ander te regelen om over te komen.

@ Irene, zelf heb ik regelmatig op de site rond gekeken en zelfs de mensen van immigration zeggen dat het best onoverzichtelijk is, wat ik zelf ook vind.

Succes,

Axel
[/quote]
Dat schijnt niet helemaal waar te zijn. De datum dat je de medicals of Vog aanvraagt/ doet (de eerste die je doet van die twee) is de datum dat je een jaar later in australie moet zijn. Doe jij dus je medicals eerder dan je VOG, op bijvoorbeeld 29 januari 2007, moet je (ook al wordt je visum pas in augustus toegekend) op 29-01-2008 in australie zijn om je visum te valideren. Dat heb ik tenminste begrepen uit verschillende verhalen hier. Dit geldt overigens voor een skilled independent visum.

Catkin,

Helemaal correct.
Mijn medicals heb ik in mei 2006 gedaan en ik moet voor 24 mei 2007 de initial entry doen. Dus idd een jaar nadat mijn medicals gedaan zijn.

Back