Hoelang voordat mijn huidige visum verloopt moet ik mijn application lodgen?

Ballerina

New Member
Ik ben op het moment op mijn 2e WHV in Australia, heb hier een boyfriend en bezig te emigreren op een de facto partner visa subclass 820. Hoelang voordat mijn visum verloopt moet ik mijn application lodgen? Kan dat een dag van te voren of moet dat minimaal een aantal dagen? Ik heb namelijk een bezoek NL gepland voor 2 maanden en daarna heb ik nog maar anderhalve week de tijd. Van te voren lodgen kan niet omdat je moet blijven waar je bent. Weet iemand of dat een probleem is?!

Vanmorgen ben ik even voor je aan het zoeken geweest, maar ik heb daar geen speciale voorwaarden voor kunnen vinden.
Volgens mij zit het zo:
Je hebt nu nog een WHV visum, op het moment dat je de 820 aanvraagt krijg je een zogenaamd bridging visa A. Met andere woorden een visum die er voor zorgt dat je in Australië mag blijven tot je de uitslag van je 820 visum krijgt. De migratiewet is zo geregeld dat het laatste visum telt, het bridging visa is een uitzondering op die regel en treed in werking op de dag dat je WHV eindigt. Je zit dus in de tussentijd niet zonder visum en dat is het belangrijkste.
Dit was het enige wat ik kom vinden over de termijnen van een bridging visa:
You will be taken to have received notice of a decision
7 working days after the date of the notice. If you are outside
Australia you will be taken to have received notice 21 days after
the date of the notice. If sent electronically, you will be taken to
have received notice at the end of the business day on the date
of the notice.

Bedankt voor het zoeken, ik kon er inderdaad ook niet echt iets over vinden. Maar in principe zou ik het dus op de uiterste datum nog aan kunnen vragen? Dat geeft me iets meer tijd!!

Als ik het goed begrijp wel, anders even een mailtje richting DIAC aan wagen?
Ik ben nu ook wel nieuwsgierig. ;)

Hmm.. ik kan geen email adres vinden van DIAC. Wel een telefoonnummer, maar ben voor een paar weken in NL dus dat zal nu even niet gaan..

Back