hoelang????

de vonkies

New Member
hallo luitjes,

Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat je naar aus kunt vertrekken dus inclusief alle testen
enzovoorts? We komen in ieder geval wel in aanmerking voor een visum, (ik dacht een skilled
independent ) bij het migratie bureau zeggen ze een jaar tot anderhalf jaar kan dat niet wat sneller???
We hebben het nu wel gehad hier in nl dus hoe sneller hoe beter !!!
Greetzzzzzz, Marcel en Cindy. :oops:
 
ik geloof niet dat het veel sneller kan,maar ja denk maar zo alle goede dingen komen langzaam.
och en wat is nu ongeveer 181 nachtjes slapen om je droom te verwezelijken.

groetjes Manja
 
met het verzalemelen van documenten en skill assessment ben je al snel 3-9 maanden kwijt, afhankelijk hoe snel je skill assessment wordt behandel door de betreffende authority (verschilt onderling nogal, en de voorwaarden waar je aan moet voldoen: soms alleen diploma,soms hele rapporten schrijven...)

visum aanvraag skilled independent: 6-9 maanden...


dus ja, zou best 1.5 jaar kunnen duren helaas.....

Gr. SAb
 
in ons geval: 20 maanden!

De verwerkingstijd na indienen van de aanvraag: 50 weken!

Hahahaha. Don't call us, we'll call you.......

Marc
 
Vervelend als je graag weg wilt maar zo kun je alles wel goed voorbereiden,lijkt mij.Clair.
 
Ja, bij ons heeft het hele proces toch ook anderhalf jaar geduurd! Voorbereiding is erg belangrijk en als er ook maar iets ontbreekt, riskeer je dat ze het gewoon allemaal terugsturen en weigeren.
Dus: goed voorbereiden, een beetje geduld....maar nadien is de beloning des te groter!  :up:

Sara
 
[quote author=sarabaes link=topic=3075.msg35121#msg35121 date=1131353401]
Voorbereiding is erg belangrijk en als er ook maar iets ontbreekt, riskeer je dat ze het gewoon allemaal terugsturen en weigeren.
[/quote]

Hmmm, is het niet zo dat als er iets ontbreekt of iets niet goed is, dat ze je daar dan op attenderen en je de mogelijkheid geven om binnen een bepaalde tijd alsnog de ontbrekende/onvolledige documentatie aan te leveren?

Ik kan me niet voorstellen dat als er iets ontbreekt dat je dan resoluut wordt afgewezen.

:|
 
Het migratieburo heeft ons altijd gezegd dat als er iets belangrijks ontbreekt in je aanvraag, ze meestal gewoon alles weigeren. Als ze bijkomende info willen, dan vragen ze ernaar, maar als bijvoorbeeld de formulieren niet juist zijn ingevuld, dan weigeren ze gewoon....

Sara
 
Wij zijn nu zo'n maand of 11 bezig in totaal en wij halen die 1 1/2 jaar ook wel alles bij elkaar. Gewoon blik op oneindig en volhouden  :lol: :lol:
 
pffffffffffff.... nou dan zit er niets anders op he hahaha!
allemaal bedankt voor de reacties, we gaan a.s. zaterdag de visumaanvraag behandelen kijken wat er allemaal moet worden aangeleverd enzo dus we hebben nog wel even voor de boeg.
Blik op oneindig dan maar!!!
Groetjes en nogmaals bedankt allemaal!
Groetjes, Marcel en Cindy.
 
[quote author=sarabaes link=topic=3075.msg35145#msg35145 date=1131357573]
Het migratieburo heeft ons altijd gezegd dat als er iets belangrijks ontbreekt in je aanvraag, ze meestal gewoon alles weigeren. [/quote]
Hoi hoi
Zei mijn migratieburo ook. Maar niks is minder waar gebleken. Bij de Dimia aanvraag en de medical ontbraken een aantal dingen heel netjes een e-mail gehad van mijn CO of ik alles alsnog kan toesturen. Ook op austimeline.com zie je geregeld staan "aditional information requested" Dus ik was zeker geen uitzondering. "no worries" het zijn ook mensen daar bij de DIMIA. Dus zosnel wordt de zooi niet terug gestuurd. Maar zeker GEEN reden om alles nu slordig en onvolledig op te sturen.. Dus blijven checken en dubbel checken :up: :up:
gr. Barry
 
Wij hebben in December 2004 de TRA gedaan en half Oktober ons visum gekregen :cheer: Das officieel 11 maanden.... Maar Onofficieel  :roll: ging er nog wel wat aan vooraf. Wat te lui/ langzaam met regelen van papieren, werkgevers die niet mee werkte en als klap op de vuurpijl 6 maanden te weing werk ervaring. Datum van besluit was dan ook juni 2003. Dat is in totaal dus 2 jaar en 4 maanden :wall:
 
Back
Top