Hoeveel inkomen nodig om rond te komen ?

whale

Member
Geldzaken en levensstijlen zijn natuurlijk altijd moeilijk te vergelijken, maar om ons verblijf down under mentaal voor te bereiden zijn we toch wat aan het rekenen geslagen om te zien hoe we ons huishoudboekje rond kunnen krijgen, m.a.w. wat heb je maandelijks nodig om met een gezin (2 volwassen, 3 kids, sobere levensstijl) te kunnen leven nabij (in ons geval) Brisbane ?

Juist omdat de situatie daar zo anders is dan in NL leek ons zo'n optelsom wel handig.

Wij kwamen uit op het volgende:
- huishuur +/- AUD 1200 pm
- school (3 kids) - goedkope prive-school +/- AUD 700 pm
- eten/drinken/etc +/- AUD 1000 pm
- brandstof/energie/verzekeringen/etc. +/- AUD 1000 pm

Opgeteld is dat zo'n AUD 4000 (netto) per maand ......

Kunnen ervaren australie-gangers hier iets verstandigs over zeggen, wat is jullie ervaring ?

Rekening houdend met belasting (+/- 35%) hebben we dan per jaar zeker wel een inkomen nodig van AUD 4000 / 0.65 * 12 = ruim AUD 70.000, wat volgens mij veel meer is dan het gemiddelde inkomen down under.

Budgetteer ik nu zo ruim, of leeft men daar over het algemeen veel soberder dan ik me hoop te kunnen veroorloven, als IT'er :) ?

Benieuwd naar jullie commentaar en adviezen .....

Je laatste post is volgens mij wat aan de hoge kant en je betaalt waarschijnlijk niet meer dan 30% belasting gemiddeld. Dat scheelt alweer een beetje.

Voor de rest weet ik er weinig van, want ik heb geen kinderen en ben maar alleen. Is toch anders.....zo zou ik minder aan huur kwijt zijn en geen school.

henriette

Back